session_start(); door herkenning proxy
De site kan benaderd worden door in te loggen
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
<?php
session_start();
if (session_is_registered("voorbeeld")) {
require('./log_header.php');
}
else {
header( 'Location: voorblad.php' ) ;
}
?>
session_start();
if (session_is_registered("voorbeeld")) {
require('./log_header.php');
}
else {
header( 'Location: voorblad.php' ) ;
}
?>
Maar ik wil dat de clients die verbonden zijn langs [10.92.80.1]
automatisch toegang krijgen zonder in te loggen :)
Is dit mogelijk? :)
bedankt
(Let wel... ik weet niet of dit echt veilig is en of je een ip adres kunt faken. Wellicht weten andere forumgebruikers daar wel een antwoord op.)
De functie hoeft niet persé naar het ip te kijken maar naar het netwerk waar de pc aan gekoppeld is.
Ik zal het even toelichten, ik ben een student en zit op kot, iedereen die hier in leuven op kot zit is gekoppeld aan dezelfde host.
Hetgeen ik probeer te bereiken is dat de studenten die aangesloten zijn op dit netwerkt automatisch ingelogd worden als ze op de pagina komen.
Is dit realiseerbaar? :)
bedankt
http://www.php.net/manual/en/reserved.variables.server.php
Via de $_SERVER variabele kun je diverse serverinstellingen opvragen. Ik denk dat je daar wel iets mee zou moeten kunnen.
if(substr(ip-adres, 0, 3) == '10.') dan zit je op het goede netwerk
else inlogpagina.
Ik heb namelijk altijd met andere programmeertalen gewerkt dus dit is nog een beetje onwennig :)
bedankt alvast!
Bedankt ozzie! Ik zal je links eens doornemen :) Hopelijk werkt het :)
succes!
Denk er aan dat meerdere pc's 1 IP kunnen hebben.
Kris Peeters op 26/01/2011 08:55:38:
Denk er aan dat meerdere pc's 1 IP kunnen hebben.
Leg eens uit.
Het 10.xxx.xxx.xxx is een local netwerk.
Als het netwerk verkeerd is opgezet kun je dubbele IP's krijgen/instellen..
Chris Horeweg op 26/01/2011 09:27:52: