Set locale werkt niet
Maar wanneer ik onderstaande gebruik krijg ik Tuesday, Wednesday etc ipv Dinsdag en Woensdag.
Niet alleen bestaat NL_nl niet, een correcte variant is nl_NL, nl_NL.utf8 etc. Ook gebruikt de date() functie de locale niet, gebruik strftime.
Wel heb ik nog ucwords moeten toepassen omdat de maand niet met een hoofdletter werd weergeven.
Nederlandse maanden en dagen worden sinds 1954 niet meer met een hoofdletter geschreven, waarom zou je dat dan wel willen?
Ben van Velzen op 30/05/2016 16:17:22:
Nederlandse maanden en dagen worden sinds 1954 niet meer met een hoofdletter geschreven, waarom zou je dat dan wel willen?
Ik heb een pagina gemaakt voor een brasserie met de daghappen en daarbij vind ik het mooier als het met een hoofdletter begint. De eigenaar moet uit eindelijk de keuze maken.
Bijvoorbeeld:
Vandaag
-
Pizza
Morgen
-
Pasta
Woensdag
-
Bloemkool in kaassaus
Hetzelfde geldt voor bijvoorbeeld de titelbalk van een maandkalender: dan is het 'Mei 2016' met een beginhoofdletter.
Gewijzigd op 30/05/2016 16:45:53 door Ward van der Put
@Ward: leuk, maar officieel mag dat alleen als het deel uitmaakt van een zin. Januari staat hier aan het begin van de zin, maar als je het verderop zet of als enig woord schrijf je januari met een kleine letter.
Gewijzigd op 30/05/2016 16:37:58 door Ben van Velzen
Ben van Velzen op 30/05/2016 16:33:38:
@Ward: leuk, maar officieel mag dat alleen als het deel uitmaakt van een zin.
Je gebruikt niet alleen een beginhoofdletter in zinnen, maar ook in titels en kopjes. Lees maar eens een krant. Het concrete voorbeeld van wat Danny wil bereiken, is prima zo: op een menukaart met een weekmenu schrijf je de namen van de weekdagen met een beginkapitaal.
Danny von Gaal op 30/05/2016 16:06:07:
Wel heb ik nog ucwords moeten toepassen omdat de maand niet met een hoofdletter werd weergeven.
In het team waarin ik werk zitten ook wel eens van die grapjassen die bijvoorbeeld strtoupper() gaan gebruiken als (bijvoorbeeld) linkjes in het menu in capitolen worden weergeven in het ontwerp. Is leuk als je gewoon tekst wilt kopieeren en plakken : (
In dit geval is het niet echt een issue. Maar het is altijd handig om te weten dat CSS meer kan dan je denkt;
Als het om 1 woord gaat, kun je beter ucfirst() gebruiken.