sha1

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Lead React Developer

Dit ga je doen Als Lead React Developer zul jij je voornamelijk gaan bezighouden met: Het werken aan tal van uiteenlopende projecten waar gloednieuwe (web)applicaties van scratch af aan ontwikkeld worden met o.a. React (Native) en Drupal; Het aansturen van een team bestaande uit 5-6 talentvolle en gedreven ontwikkelaars; Het adviseren en meedenken over nieuwe (technische) oplossingen en te gebruiken tools/frameworks; Het meedenken over de architectuur en de juiste implementatiebeslissingen maken; De doorontwikkeling van huidige applicaties. Hier ga je werken Als je inderdaad een ervaren Lead React Developer bent die zichzelf graag nog verder wil ontwikkelen dan is het goed

Bekijk vacature »

Back-end programmeur

Functieomschrijving Heb jij kort geleden je MBO of HBO ICT in ontvangst mogen nemen? Of ben je klaar voor een nieuw hoofdstuk in jouw carrière? Voor een uitdagende werkgever in de regio van Tilburg zijn wij op zoek naar een ambitieuze back-end programmeur met affiniteit met MS Acess. Samen met een enthousiast team ben je verantwoordelijk voor het bouwen van maatwerk software voor hun klanten. Je hebt kennis of ervaring van SQL, Maar affiniteit met MS Acess is nog belangrijker. Je bent sociaal naar klanten en flexibel ingesteld. Je denkt altijd in kansen en gaat graag de uitdaging aan. Verder

Bekijk vacature »

Front end developer React

Functie Wij zijn van origine een wordpress bureau, maar sinds 2006 zijn wij dit wel redelijk ontgroeid. Naar mate de jaren verstreken zijn we gegroeid in omvang, maar ook in de complexiteit van opdrachten waarin wij onze klanten kunnen bedienen. Momenteel bestaat onze organisatie uit 4 front end developers, 12 back end developer 3 projectmanagers en een 2 koppig management. Wij zijn een hele informele, bijna familiaire organisatie. Geen strak pak of overhemd, nee gewoon dragen waar jij je prettig bij voelt. De gemiddelde leeftijd ligt tussen de 25 en 30 en wij doen er veel aan om onze hechte

Bekijk vacature »

Software Developer C# / ASP .Net

Functie omschrijving Ben jij een software ontwikkelaar die bekend is met termen ASP .NET, C# en SQL? Lees dan snel verder! Voor een bedrijf binnen de agrarische sector zijn wij namelijk op zoek naar een zelfstandige, enthousiaste en proactieve Software Developer die open staat voor een afwisselende functie met veel uitdaging. Binnen deze organisatie ben jij als Software Developer samen met één andere collega verantwoordelijk voor de ontwikkeling en modificatie van het support en controle programma dat binnen dit bedrijf gebruikt wordt. Hierbij draag jij bij aan de vertaling van klantwensen naar effectieve softwareoplossingen. Daarnaast ben je verantwoordelijk voor: Schatten

Bekijk vacature »

Database Developer

Functieomschrijving Heb jij ongeveer 3 jaar ervaring als Database Developer met MS SQL of een vergelijkbare database? Wil jij werken voor een gewaardeerde werkgever in regio Tilburg waar jij de tijd en ruimte krijgt jezelf te ontwikkelen? Lees dan snel verder! Hoe ziet jouw takenpakket eruit? Je houdt je bezig met het creëren en bouwen van MS SQL server databases; Je gaat projecten vanaf het begin tot het eind begeleiden. Je sluit aan bij meetings met klanten om hun processen in kaart te brengen. Vervolgens voer jij het project uit en zorgt dat dit zo goed mogelijk verloopt; Je werkt

Bekijk vacature »

Software ontwikkelaar

Ben jij graag bezig met verschillende projecten? Vind jij beleving van klanten én medewerkers ook belangrijk? Wij zijn vanwege de doorontwikkeling van het applicatielandschap van onze opdrachtgever op zoek naar een fulltime software ontwikkelaar. Omschrijving Jij en jouw collega’s zijn verantwoordelijk voor de continuïteit en waarborging van het applicatielandschap. Om de processen vloeiend te laten verlopen is software ontwikkeling daarom van essentieel belang. Onze opdrachtgever doet dit voornamelijk zelf, met door hun eigen ontwikkelde applicaties. Dit betekent dat jij: functionele eisen vertaalt naar gebruiksvriendelijke software; tijdens SCRUM sessies advies geeft over het te bouwen ontwerp; nieuwe software ontwikkelt en het

Bekijk vacature »

Als Front-end developer werken aan apps voor het o

Functie Als Front-end developer werk je intensief samen met 1 van de UX-designers en denk je mee over de gebruiksvriendelijkheid en design van onze web- en mobile apps. Je bent betrokken bij sessies met gebruikers om designs te valideren en usability van de app-in-wording te testen. Vervolgens gebruik je dit om samen met je team waarin ook back-end (.NET) developers zitten, te zorgen voor de realisatie van de best mogelijke apps voor studenten en docenten. Eisen • Je hebt een hands-on development en coding mind-set en werkt graag aan een high quality code base welke je consequent onderhouden kan worden

Bekijk vacature »

Senior .NET Developer I goed salaris en deels thui

Bedrijfsomschrijving Mijn opdrachtgever is al ruim 20 jaar een gevestigde naam in de wereld van software ontwikkeling, met drie kantoren in de Randstad, waaronder Alphen aan den Rijn. Zij richten zich op het bouwen van IT-oplossingen die ervoor zorgen dat de productiviteit van klanten te allen tijden optimaal is. Hiervoor neemt jouw nieuwe werkgever het volledige ontwikkelproces tot haar rekening; van het eerste gesprek om de klantwensen in kaart te brengen, tot aan het uiteindelijke onderhoud van de opgeleverde oplossing. In totaal werken er inmiddels bijna 200 gemotiveerde IT-ers binnen deze organisatie. De gemiddelde leeftijd ligt rond de 35. Het

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Java Developer (Training And Simulation)

Wat jij doet Je zou onze Java Developer zijn en nauw samenwerken met je Product Owner, Software System Engineer, Scrum Master en andere Developers. Samen draag je bij aan een multidisciplinair en zelf organiserend Agile team. De rol is zeer afwisselend en bestaat uit, maar is zeker niet beperkt tot: de-risk en prototype onbewezen simulatietechnologieën; simulatiekaders ontwikkelen voor gebruik door andere teams; je bent goed in het begrijpen van ingewikkelde ideeën; heeft de mogelijkheid om nauw samen te werken met grote internationale klanten, leveranciers en overheden om onze oplossingen, vastleggingsvereisten, enz. te definiëren en te presenteren. Ben jij het? Wij

Bekijk vacature »

Fullstack Developer

Functieomschrijving Heb je kort geleden jouw HBO diploma ICT development behaald? Of zit je nog aan het begin van je carrière en heb je affiniteit met C#.NET? Voor een erkende werkgever in de omgeving van Oosterhout zijn wij op zoek naar een fullstack developer. Als C#.NET developer werk je samen met een vooruitstrevend team aan het ontwikkelen van maatwerk software voor klanten. Je hebt affiniteit met SQL, maar nog belangrijker is dat je kennis en ervaring hebt met C#.NET. Jouw werkzaamheden zien er als volgt uit: Het ontwikkelen van onze high-availability en high-performance backend; Je begint de dag rond 8:30

Bekijk vacature »

PHP back-end developer gezocht!

Functie Werk je liever zonder druk en keiharde deadlines maar met de focus op kwaliteit? Dan kom je hier op de juiste plek terecht! In Het team bestaat momenteel uit 12 developers, hiernaast werken er collega’s van front-end, UX maar ook marketing/sales en support. In iedere sprint ontwikkel je samen functionaliteiten met als uitdaging om de klanten de beste gebruikerservaring te bieden. Ze bieden een werkplek waar je jezelf kunt blijven ontwikkelen, en mee te werken aan zowel bestaande als nieuwe mogelijkheden. Eisen • HBO werk- en denkniveau (ze kijken niet naar een papiertje) • Je denkt graag mee over

Bekijk vacature »

Front-end (Angular) developer

Functie Om bovenstaande ambities waar te kunnen maken zijn ze op zoek naar een Front-end (Angular) developer. Het it-team bestaat momenteel uit de IT Manager, 2 back-end developers, 1 fullstack developer, 1 designer en een DevOps engineer. Ze zijn dus op zoek naar professionals die autonoom en gedisciplineerd aan de slag gaan, en bij aanvang als enige developer met hun Front-end applicaties aan de slag gaat. Wel hebben ze de ambitie om hier snel een 2e developer bij te vinden die jij dan ook zal kunnen aansturen/begeleiden. Je zult aan de slag gaan met het doorontwikkelen van hun bestaande UI

Bekijk vacature »

Creatieve Front-end developer gezocht!

Functie Het front-end team bestaat momenteel uit 4 collega’s en is hard aan het groeien! Samen leveren jullie een essentiële bijdrage aan de applicaties die ze voor hun klanten realiseren. Je werkt in het front-end team samen met de back-end teams en product owners om te zorgen dat de applicaties een fijne gebruikerservaring opleveren. Jouw expertise zorgt ervoor dat de juiste keuzes gemaakt worden qua techniek en ontwerp, van back-end tot aan gebruiker. In samenspraak met je team bepalen jullie de beste keuze voor techniek. Ook is er altijd ruimte om nieuwe technieken te ontdekken. Eisen • Je hebt gedegen

Bekijk vacature »

Full stack Python developer

Functie Samen met andere collega’s (een product owner, een software manager en een ervaren ontwikkelaar) ga jij onze producten verder ontwikkelen. Jouw verantwoordelijkheden zullen bestaan uit: – Verder wil gaan met de ontwikkeling van onze bestaande producten; nieuwe features! – Meedenkt over de roadmap van onze producten – Als sparringpartner kan optreden op het gebied van development – Zelf ook nieuwe ideeën op tafel durft te leggen en deze van scratch af aan wilt bouwen Hieronder ook een paar voorbeelden van projecten waar we momenteel mee bezig zijn of binnenkort aan willen beginnen: – Real-time interactie creëren in onze web

Bekijk vacature »
Jurrien P

Jurrien P

03/01/2012 16:37:23
Quote Anchor link
Hoi,

Ik ben bezig met een login systeem, op dit moment werkt het voor MD5, maar mijn forum systeem gebruikt sha1, hoe verander ik dan deze line?:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
<?php

if($uFetch['passwd'] != md5($_POST['passwd'])){

?>

Groet,

PHP hulp

PHP hulp

23/11/2024 14:38:56

- Mark -

- Mark -

03/01/2012 16:40:14
Quote Anchor link
Code (php)
1
2
3
4
5
<?php

if($uFetch['passwd'] != sha1($_POST['passwd'])){

?>

is $uFetch['passwd'] met md5 of sha1 versleuteld?
Gewijzigd op 03/01/2012 16:40:31 door - Mark -

Jurrien P

Jurrien P

03/01/2012 16:46:38
Quote Anchor link
Bedankt, dat werkt. Maar ik zit met een probleem, kent iemand SMF forums? Gebruiken zei MD5 of sha1? Ik heb ze beiden geprobeerd maar dat werkt niet.

- Mark -

- Mark -

03/01/2012 16:53:25
Quote Anchor link
Ik heb er zelf geen ervaring mee. Ik heb het even op google gekeken en zo te zien gebruiken ze sha1 met een salt.

is $uFetch['passwd'] van smf forums of van je eigen login systeem?

Jurrien P

Jurrien P

03/01/2012 16:55:26
Quote Anchor link
Ik las ook dat ze sha1 gebruiken, wat bedoelen ze met 'salt'? Moet ik dan nog iets speciaals doen?

En passwd komt van smf forums.

- Mark -

- Mark -

03/01/2012 17:17:42
Quote Anchor link
Een salt is een extra beveiling om het kraken van de sha1 hash wat moeilijker te maken.

heb net smf forums gedownload maar ik kan je helaas niet zo snel een antwoord geven. Hopelijk kan iemand anders je helpen met wat meer ervaring met smf.

Verder is het denk ik niet zo'n goed idee om het login gedeelte zelf te herschrijven voor je eigen gedeelte. Ik zou juist kijken hoe smf forums controleerd of een persoon is ingelogd.

Jurgen Meijer

Jurgen Meijer

03/01/2012 17:29:46
Quote Anchor link
Je kunt het ook aanpassen in je forum, de registratiepagina, (waar dus de MD5, SHA1, en/of de salt wordt gebruikt), Dan zul je dus wel je gebruikers die je al hebt opnieuw moeten laten registreren zodat de juiste wachtwoorden worden gehasht. Verder let er wel op dat MD5 32 karakters is en SHA1 40 karakters. Dus niet dat je een password van 40 karakters in een MD5 veld gooit, want dan zullen de laatste 8 tekens afvallen (standaard bij MySQL).

Jurrien P

Jurrien P

03/01/2012 17:31:22
Quote Anchor link
Het probleem is dat mijn forum best populair is, ik wil dus graag niets veranderen aan het SMF script. Is er helemaal geen manier om dat stukje code te maken voor SHA1 + salt.
Gewijzigd op 03/01/2012 17:31:59 door Jurrien P

Jurgen Meijer

Jurgen Meijer

03/01/2012 17:37:05
Quote Anchor link
Kingunit P op 03/01/2012 17:31:22:
Het probleem is dat mijn forum best populair is, ik wil dus graag niets veranderen aan het SMF script. Is er helemaal geen manier om dat stukje code te maken voor SHA1 + salt.

Je moet opzoeken hoe dat in je forumcode gebeurt, en jouw systeem hier dus op aanpassen. je kan ook misschien je forumusers gewoon laten inloggen op je site. Het is natuurlijk niet nodig om 2 verschillende accounts van een user op te slaan.
Gewijzigd op 03/01/2012 17:37:52 door Jurgen Meijer

Jurrien P

Jurrien P

03/01/2012 17:40:48
Quote Anchor link
Heb de login pagina van SMF geopend, ziet er allemaal heel moeilijk uit. Ik zie dat er met een speciale functie word gecheckt.

Toevoeging op 03/01/2012 18:48:17:

Ik denk dat ik het moet opgeven, het ziet er gewoon te moeilijk uit. :(

Jurgen Meijer

Jurgen Meijer

03/01/2012 19:16:24
Quote Anchor link
Opgeven doen wij programmeurs nooit, er zijn velen oplossingen mogelijk. post de functie eens hier die zorgt voor het inloggen, en het registreren van users.

Jurrien P

Jurrien P

03/01/2012 19:41:40
Quote Anchor link
Ik heb op het forum van SMF eens rondgekeken, wat ik er van begrepen heb is dat de wachtwoorden eerst sha1 worden, dan komt er een process met een javascript code die de salt maakt, die twee gaan bij elkaar als ik het goed begrepen hebt. Dit is de javascript code denk ik, het bestandje heet: sha1.js. Ik snap er dus werkelijk niets van:

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
169
170
171
172
173
174
175
176
177
178
179
180
181
182
183
184
185
186
187
188
189
190
191
192
193
194
195
196
197
198
199
200
201
202
203
204
/*
 * A JavaScript implementation of the Secure Hash Algorithm, SHA-1, as defined
 * in FIPS PUB 180-1
 * Version 2.1 Copyright Paul Johnston 2000 - 2002.
 * Other contributors: Greg Holt, Andrew Kepert, Ydnar, Lostinet
 * Distributed under the BSD License
 * See http://pajhome.org.uk/crypt/md5 for details.
 */

/*
 * Configurable variables. You may need to tweak these to be compatible with
 * the server-side, but the defaults work in most cases.
 */
var hexcase = 0;  /* hex output format. 0 - lowercase; 1 - uppercase        */
var b64pad  = ""; /* base-64 pad character. "=" for strict RFC compliance   */
var chrsz   = 8;  /* bits per input character. 8 - ASCII; 16 - Unicode      */

/*
 * These are the functions you'll usually want to call
 * They take string arguments and return either hex or base-64 encoded strings
 */
function hex_sha1(s){return binb2hex(core_sha1(str2binb(s),s.length * chrsz));}
function b64_sha1(s){return binb2b64(core_sha1(str2binb(s),s.length * chrsz));}
function str_sha1(s){return binb2str(core_sha1(str2binb(s),s.length * chrsz));}
function hex_hmac_sha1(key, data){ return binb2hex(core_hmac_sha1(key, data));}
function b64_hmac_sha1(key, data){ return binb2b64(core_hmac_sha1(key, data));}
function str_hmac_sha1(key, data){ return binb2str(core_hmac_sha1(key, data));}

/*
 * Perform a simple self-test to see if the VM is working
 */
function sha1_vm_test()
{
    return hex_sha1("abc") == "a9993e364706816aba3e25717850c26c9cd0d89d";
}

/*
 * Calculate the SHA-1 of an array of big-endian words, and a bit length
 */
function core_sha1(x, len)
{
    /* append padding */
    x[len >> 5] |= 0x80 << (24 - len % 32);
    x[((len + 64 >> 9) << 4) + 15] = len;

var w = Array(80);
    var a =  1732584193;
    var b = -271733879;
    var c = -1732584194;
    var d =  271733878;
    var e = -1009589776;

for (var i = 0; i < x.length; i += 16)
    {
        var olda = a;
        var oldb = b;
        var oldc = c;
        var oldd = d;
        var olde = e;

for (var j = 0; j < 80; j++)
        {
            if (j < 16) w[j] = x[i + j];
            else w[j] = rol(w[j-3] ^ w[j-8] ^ w[j-14] ^ w[j-16], 1);
            var t = safe_add(safe_add(rol(a, 5), sha1_ft(j, b, c, d)), safe_add(safe_add(e, w[j]), sha1_kt(j)));
            e = d;
            d = c;
            c = rol(b, 30);
            b = a;
            a = t;
        }

a = safe_add(a, olda);
        b = safe_add(b, oldb);
        c = safe_add(c, oldc);
        d = safe_add(d, oldd);
        e = safe_add(e, olde);
    }
    return Array(a, b, c, d, e);
}

/*
 * Perform the appropriate triplet combination function for the current
 * iteration
 */
function sha1_ft(t, b, c, d)
{
    if (t < 20) return (b & c) | ((~b) & d);
    if (t < 40) return b ^ c ^ d;
    if (t < 60) return (b & c) | (b & d) | (c & d);
    return b ^ c ^ d;
}

/*
 * Determine the appropriate additive constant for the current iteration
 */
function sha1_kt(t)
{
    return    (t < 20) ?  1518500249 : (t < 40) ? 1859775393 :
            (t < 60) ? -1894007588 : -899497514;
}

/*
 * Calculate the HMAC-SHA1 of a key and some data
 */
function core_hmac_sha1(key, data)
{
    var bkey = str2binb(key);
    if (bkey.length > 16) bkey = core_sha1(bkey, key.length * chrsz);

var ipad = Array(16), opad = Array(16);
    for (var i = 0; i < 16; i++)
    {
        ipad[i] = bkey[i] ^ 0x36363636;
        opad[i] = bkey[i] ^ 0x5C5C5C5C;
    }

var hash = core_sha1(ipad.concat(str2binb(data)), 512 + data.length * chrsz);
    return core_sha1(opad.concat(hash), 512 + 160);
}

/*
 * Add integers, wrapping at 2^32. This uses 16-bit operations internally
 * to work around bugs in some JS interpreters.
 */
function safe_add(x, y)
{
    var lsw = (x & 0xFFFF) + (y & 0xFFFF);
    var msw = (x >> 16) + (y >> 16) + (lsw >> 16);
    return (msw << 16) | (lsw & 0xFFFF);
}

/*
 * Bitwise rotate a 32-bit number to the left.
 */
function rol(num, cnt)
{
    return (num << cnt) | (num >>> (32 - cnt));
}

/*
 * Convert an 8-bit or 16-bit string to an array of big-endian words
 * In 8-bit function, characters >255 have their hi-byte silently ignored.
 */
function str2binb(str)
{
    var bin = Array();

for (var i = 0, n = 1 + ((str.length * chrsz) >> 5); i < n; i++)
        bin[i] = 0;

var mask = (1 << chrsz) - 1;
    for (var i = 0; i < str.length * chrsz; i += chrsz)
        bin[i >> 5] |= (str.charCodeAt(i / chrsz) & mask) << (24 - i % 32);
    return bin;
}

/*
 * Convert an array of big-endian words to a string
 */
function binb2str(bin)
{
    var str = "";
    var mask = (1 << chrsz) - 1;
    for (var i = 0; i < bin.length * 32; i += chrsz)
        str += String.fromCharCode((bin[i>>5] >>> (24 - i%32)) & mask);
    return str;
}

/*
 * Convert an array of big-endian words to a hex string.
 */
function binb2hex(binarray)
{
    var hex_tab = hexcase ? "0123456789ABCDEF" : "0123456789abcdef";
    var str = "";
    for (var i = 0; i < binarray.length * 4; i++)
    {
        str += hex_tab.charAt((binarray[i>>2] >> ((3 - i%4)*8+4)) & 0xF) +
               hex_tab.charAt((binarray[i>>2] >> ((3 - i%4)*8  )) & 0xF);
    }
    return str;
}

/*
 * Convert an array of big-endian words to a base-64 string
 */
function binb2b64(binarray)
{
    var tab = "ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZabcdefghijklmnopqrstuvwxyz0123456789+/";
    var str = "";
    for (var i = 0; i < binarray.length * 4; i += 3)
    {
        var triplet = (((binarray[i   >> 2] >> 8 * (3 -  i   %4)) & 0xFF) << 16)
                    | (((binarray[i+1 >> 2] >> 8 * (3 - (i+1)%4)) & 0xFF) << 8 )
                    |  ((binarray[i+2 >> 2] >> 8 * (3 - (i+2)%4)) & 0xFF);
        for (var j = 0; j < 4; j++)
        {
            if (i * 8 + j * 6 > binarray.length * 32) str += b64pad;
            else str += tab.charAt((triplet >> 6*(3-j)) & 0x3F);
        }
    }
    return str;
}

Toevoeging op 03/01/2012 20:51:49:

Edit: Het werkt, het moet dit zijn:

Code (php)
1
2
3
<?php
sha1(strtolower($username) . $password)
?>

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.