SHOW TABLES syntaxs
Ik wil alle tabellen outputten op het scherm, dit lukt allemaal. Alleen ik wil een LIMIT toevoegen aan de query zodat ik er een paginering bij kan maken. Alleen LIMIT werkt niet met SHOW TABLES. Weet iemand een query hoe ik alle tabellen naar het scherm kan outputten met een LIMIT statement?
http://dev.mysql.com/doc/refman/5.0/en/show-tables.html
Je zal het dus op moeten vangen in een array en je paginering zelf coderen.
LIMIT kan niet bij SHOW TABLES Je zal het dus op moeten vangen in een array en je paginering zelf coderen.
ja dat klopt, zo heb ik het momenteel ook. Alleen als er een mogelijkheid is om dit ook met een query te doen heb ik dat liever. Dus als iemand een idee heeft, graag :)
Dat kan dus niet.
Waarschijnlijk kan je het ook wel ophalen met een select, een gewone query dus waarmee je dan wel kan doen wat je wil. Je moet even zoeken naar de meta-tabellen in MySQL, ik heb het niet paraat momenteel. In Oracle doen we dat bijvoorbeeld met een select table_name from all_tables en volgens mij heeft MySQL tegenwoordig ook een dergelijk repository. Ik kijk straks nog wel even zodra ik op werk ben.
Gewoon een "select * From *;" lijkt mij te moeten werken?
Ik denk dat je dan met de array uit de mysql_fetch_assoc moet gaan spelen. Dus alle gegevens ophalen, en dan in de array bepalen welke waarden je hiervan laat zien.
Ik voer het momenteel uit aan de MySQL prompt op Linux:
mysql> use information_schema
Database changed
mysql> select TABLE_SCHEMA, TABLE_NAME from TABLES;
+--------------------+---------------------------------------+
| TABLE_SCHEMA | TABLE_NAME |
+--------------------+---------------------------------------+
| information_schema | CHARACTER_SETS |
| information_schema | COLLATIONS |
| information_schema | COLLATION_CHARACTER_SET_APPLICABILITY |
| information_schema | COLUMNS |
| information_schema | COLUMN_PRIVILEGES |
| information_schema | KEY_COLUMN_USAGE |
| information_schema | PROFILING |
| information_schema | ROUTINES |
| information_schema | SCHEMATA |
| information_schema | SCHEMA_PRIVILEGES |
| information_schema | STATISTICS |
| information_schema | TABLES |
| information_schema | TABLE_CONSTRAINTS |
| information_schema | TABLE_PRIVILEGES |
| information_schema | TRIGGERS |
| information_schema | USER_PRIVILEGES |
| information_schema | VIEWS |
| orderdb | klant_order |
| orderdb | orderregel |
| orderdb | producten |
| orderdb | seq |
enzovoort je krijgt het te zien voor alle databases. Kan niet inschatten of je daarvoor gerechtigd bent.
Vrijwel alle informatie over tabellen is op te vragen, zie de tabellen van het information_schema zelf.
Gewijzigd op 27/10/2011 16:53:17 door John D
Als iemand nog een andere query weet die alle tabellen uit de database haalt en die met LIMIT en WHERE statements werkt, graag :)
Hertog Jan op 27/10/2011 19:18:01:
connect met de information_schema database (in elke MySQL implementatie aanwezig) en doe het volgende select statement met de door jou gewenste LIMIT en WHERE:Als iemand nog een andere query weet die alle tabellen uit de database haalt en die met LIMIT en WHERE statements werkt, graag :)
Zie het eerdere voorbeeld van John.
Gewijzigd op 27/10/2011 23:09:53 door Aad B