shp files naar mysql
Daniel van Seggelen
21/03/2017 11:13:23Ik gebruik FWtools voor windows om mijn shapefiles om te zetten in geometry spatial mysql database. Ik probeer dit in linux te installeren, maar dit werkt daar niet, command bestaat niet.
Ik gebruik de downloads van deze site: http://www.gadm.org/
Alle POlygins en Multipolygons moeten in een mysql database.
Maar in windows krijg ik bij een import:
Na +- 2000 rijen krijg ik een error:
Hij maakt het veld geometry zelf aan, ik heb deze op "geometry collection" gedaan,omdat ik dacht dat dit het probleem kon oplossen omdat er beide zowel "POLYGON" als "MULTIPOLYGON" waarden inzitten, maar hij blijft hem weer terugzetten.
Als ik -skiperrors gebruik, dan komen bepaalde geometry waardes niet goed door en klopt het dus niet, wanneer ik dit op google maps toon.
Heeft iemand ervaring hoe ik alle waardes netjes erin kan plaatsen zonder errors?
Ik gebruik de downloads van deze site: http://www.gadm.org/
Alle POlygins en Multipolygons moeten in een mysql database.
Maar in windows krijg ik bij een import:
Code (php)
1
ogr2ogr -f "MySQL" MYSQL:"geoworld,host=localhost,user=root" -nln "admin3" -a_srs "EPSG:4326" -append F:\chromedownload\gadm28_levels.shp\gadm28_adm3.shp
Na +- 2000 rijen krijg ik een error:
Quote:
ERROR 1: Terminating translation prematurely after failed
translation of layer gadm28_adm3 (use -skipfailures to skip errors),
translation of layer gadm28_adm3 (use -skipfailures to skip errors),
Hij maakt het veld geometry zelf aan, ik heb deze op "geometry collection" gedaan,omdat ik dacht dat dit het probleem kon oplossen omdat er beide zowel "POLYGON" als "MULTIPOLYGON" waarden inzitten, maar hij blijft hem weer terugzetten.
Als ik -skiperrors gebruik, dan komen bepaalde geometry waardes niet goed door en klopt het dus niet, wanneer ik dit op google maps toon.
Heeft iemand ervaring hoe ik alle waardes netjes erin kan plaatsen zonder errors?
Gewijzigd op 21/03/2017 11:55:56 door Daniel van Seggelen
Er zijn nog geen reacties op dit bericht.