Shrinking header code aanpassing
Bas Driessen
30/06/2021 19:22:35Hallo,
Ik heb een header die fixed is en shrinked en achtergrondkleur krijgt bij het scrollen. Alleen als de pagina reload dan is de styling weg. Hoe kan ik ervoor zorgen dat de styling ook nog blijft toegepast na reload?
Ik had dit bericht gevonden, maar hoe moet ik dat nou toepassen, want krijg het niet werkende op een of andere manier.
Ik heb een header die fixed is en shrinked en achtergrondkleur krijgt bij het scrollen. Alleen als de pagina reload dan is de styling weg. Hoe kan ik ervoor zorgen dat de styling ook nog blijft toegepast na reload?
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
jQuery(function( $ ){
$(".site-header").after('<div class="bumper"></div>');
$(window).scroll(function () {
if ($(document).scrollTop() > 50 ) {
$('.site-header').addClass('shrink');
} else {
$('.site-header').removeClass('shrink');
}
});
});
$(".site-header").after('<div class="bumper"></div>');
$(window).scroll(function () {
if ($(document).scrollTop() > 50 ) {
$('.site-header').addClass('shrink');
} else {
$('.site-header').removeClass('shrink');
}
});
});
Ik had dit bericht gevonden, maar hoe moet ik dat nou toepassen, want krijg het niet werkende op een of andere manier.
PHP hulp
08/11/2024 10:58:48Ozzie PHP
30/06/2021 23:50:50Thom nvt
01/07/2021 11:31:16Ik denk dat je er al grotendeels bent, vervang de code op regel 5 door het nieuwe $(window).on event.
Voorbeeldje (reload werkt hier helaas niet maar resize en scroll wel):
https://jsfiddle.net/8yho6ezf/
Voorbeeldje (reload werkt hier helaas niet maar resize en scroll wel):
https://jsfiddle.net/8yho6ezf/
Ozzie PHP
01/07/2021 11:40:19Thom nvt
01/07/2021 11:56:34Correct, jsFiddle houdt de scroll-positie niet vast omdat alles in iFrames gezet wordt.
Simpele work-around is om de boel in een platte HTML pagina te zetten en lokaal te laden, de site-content div zou hoog genoeg moeten zijn voor schermen van 1080p en kleiner.
Simpele work-around is om de boel in een platte HTML pagina te zetten en lokaal te laden, de site-content div zou hoog genoeg moeten zijn voor schermen van 1080p en kleiner.
Bas Driessen
01/07/2021 20:46:00Hallo, sorry dat ik niet gelijk al reageerde, beetje chaos gister en ik moet voortaan duidelijker zijn.
Ik bedoelde inderdaad F5 refresh
Maar de code in the fiddle werkt inderdaad. Het is nu opgelost :) Geen problemen meer.
Ik bedoelde inderdaad F5 refresh
Maar de code in the fiddle werkt inderdaad. Het is nu opgelost :) Geen problemen meer.