Silex?
Ik ben laatste dagen bezig met Silex en Twig.
Eigenlijk omdat ik voor een bedrijf mijn PHP kennis moet uitdrukken in een klein opdracht.
Ik mag zelf bepalen hoe/wat als het maar in Silex is en met Twig.
Nou ben ik nieuw met Silex en mijn mening van Silex op dit moment :
Groot en log, en voornamelijk traag met opbouw van de pagina's.
Twig, is wel super ge*l, werkt makkelijk en je kan vanuit je template gewoon bestanden include :)
Ik ben nu zo ver dat ik mijn pagina's kan aanmaken, hoewel.. Het alleen maar views zijn.
Ik moet me wel aan het VMC model houden. Voorheen was dit niet zo'n probleem, omdat ik met mn eigen 'framework' werkte.. voor zover je het een framework kan noemen, tis meer een algehele engine.
Nu moet ik dus met Silex aan de slag. Ok ik heb zo mijn meningen over Silex, en er zijn ook wel Slim packages die op dieet zijn gegaan.
Ik zit nu met het volgende:
Ik heb nu mijn views die ik wil hebben.
Nu rest mij alleen nog, de controllers maken voor bijv. het opvragen van 'blogs' en reacties.
Nou hoort hier ook een model die deze gegevens weer terug in de view plaatst.
Maar hoe kan ik nou de controllers en models aanmaken?
Ik heb enkele voorbeelden gegoogled, maar dit gaat allemaal IN de index.php, en wordt dus extreem groot op deze manier.
Kan iemand mij in de goede richting duwen?
Ben je verplicht om met Silex te werken? Met Symfony of een dergelijk MVC framework kom je al iets verder.
- Raoul - op 12/03/2013 17:49:19:
Ben je verplicht om met Silex te werken? Met Symfony of een dergelijk MVC framework kom je al iets verder.
Eigenlijk zit symfony al ook in Silex verwerkt. En ja hun willen het graag in Silex zien :-S kvind t maar stom, alleen als je weet hoe je ermee moet omgaan, zal het best een aardige framework zijn
Ja, maar volgens mij is er niet echt een MVC in Silex en moet je die zelf bouwen.
Mocht je dat niet willen dan is er het full stack Symfony2 framework.
En tja, alle begin is moeilijk zeggen ze dan toch? Ik vind het een beetje belachelijk dat je Silex 'log' en 'traag' noemt, dat getuigt van ergernis omdat je het niet 1 2 3 kan leren ipv onderbouwd je mening verkondigen...
Het is gewoon beetje langzaam met het laden van een simpele pagina, dat gewoon zonder silex binnen 1 seconde geladen is. Maar ik moet zeggen dat het niet TE langzaam is, alleen dat je het wel merkt.
Een micrframework van 20mb bedoel je??
Gewijzigd op 12/03/2013 18:13:04 door Dennis WhoCares