Simpel formulier in bestaande site

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Henk Prins

Henk Prins

13/08/2014 09:55:52
Quote Anchor link
Goedemorgen,

Ik weet een beetje van PHP, maar richt me vooral op ontwerpen. Nu is mij gevraagd naast een paar tekstuele en grafische wijzigingen ook een formulier op de site te maken.

Ik heb hier twee vragen over:

Vraag 1:
Ik kon op deze site niet een (recente) tutorial vinden, of kijk ik niet goed, of is dit te simpel voor woorden?

Vraag 2:
Welke gegevens voor de mailserver moet ik gebruiken, hoe werkt dit precies. Moet ik bijvoorbeeld credentials gebruiken om van een mailserver gebruik te maken. En als ik deze niet weet, zijn er dan ook oplossingen om een andere mailserver (bijv. google) te gebruiken?

Vergeef het me als ik klokken en klepels door elkaar haal, alvast dank voor jullie reacties!

henk.

PHP hulp

PHP hulp

30/11/2024 12:03:28

Obelix Idefix

Obelix Idefix

13/08/2014 14:33:37
Quote Anchor link
Een formulier maken in HTML is niet het meest moeilijke; daar kun je genoeg voorbeelden van vinden op internet indien nodig.
Op het forum komen toch met enige regelmaat vragen voorbij met formulieren.
Controleer of een formulier is verzonden:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
if($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == "POST")

Controleer of alle verplichte velden gevuld zijn (met isset controleer je of ze bestaan)
Voer eventueel controle uit op bepaalde velden (bv. email : FILTER_VALIDATE_EMAIL )

Als alles akkoord is, ga je verzenden. Kijk hiervoor eens naar phpmailer of swiftmailer.

Henk Prins

Henk Prins

13/08/2014 14:48:05
Quote Anchor link
Hoi, dank voor je reactie.

klopt, ben niet helemaal duidelijk geweest in mijn vraagstelling. Het ging me vooral om de (fout)afhandeling.

Inmiddels heb ik PHPmailer ontdekt, en het lijkt er op dat ik hier al een stuk verder mee kom. Grootste voordeel wat ik daarvan nu zie is dat ik daar de smtp gegevens van Gmail kan gebruiken.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.