Simpel page print vraagje
Ik ben momenteel bezig aan een klein scriptje.
Nu is de werking als volgt:
1. Je vult een aantal velden met informatie
2. Je drukt op genereer ( een submit button )
3. Er komt een tekst op een afbeelding te staat die je zojuist ingetypt hebt
Dat alles werkt wel gewoon lekker. Je hebt de afbeelding met daarop het ingevulde formulier.
Dit doe ik doormiddel van div's in div's dus bijv:
<div id="abeelding">
<div id="invulantwoord1">1</div>
<div id="invulantwoord2">2</div>
<div id="invulantwoord3">3</div>
</div>
In de div "afbeelding" heb ik de volgende regel staan:
background-image: url('afbeelding.jpg');
Nu komt dus het uiteindelijke probleem.
De pagina moet afgedrukt kunnen worden.
Nu als ik op het knopje print druk ( gewoon vanuit de browser zelf ) dan print hij alles op de goede posities van alle div's alleen mis ik mijn background-image.
Dat is eigenlijk het enige wat dwars zit. Bij deze mijn vraag. Heeft iemand een oplossing zodat bij het printen ook de background-image regel meegenomen word?
Hartstikke bedankt voor de hulp!
Gewijzigd op 05/01/2011 11:31:47 door Allard Keij
Dit zou zomaar te maken kunnen hebben met de instellingen van de printer. Vaak is het printen van background-images namelijk standaard uitgeschakeld om zo inkt te besparen. Kijk dus eerst eens even bij je printer (configuratie-)instellingen.
Is er toevallig een manier om je web-browser via een Print button automatisch de achtergronden en afbeeldingen wel af te drukken?
Dus dat het niet handmatig ingesteld hoeft te worden?
Ook heb ik nog even een vraagje, is het mogelijk om de link + Pagina 1 van 1 e.d. info niet mee te laten printen?
Cheers!
Volgens mij kun je beide opties niet aanpassen, maar 100% zeker weet ik dat niet.
Maar je moet je wel afvragen hoe blij de mensen zijn als je inkt verspild. Een achtergrond afbeelding is niet voor niks een achtergrond afbeelding.
stel je wilt alleeeen maar 1 div uit printen gaat dat niet, dan moet je eerst alle andere divs weg halen en dan printen en dan heb je ook nog eens de url en datum?? en de tijd.... -.-
waarom gaat dat zo moeilijk...
Mitchel V op 06/01/2011 11:02:24:
wat bedoel je?stel je wilt alleeeen maar 1 div uit printen gaat dat niet, dan moet je eerst alle andere divs weg halen en dan printen
zo als: PrintTarget('div.print');
want toen ik iets uit wilde printen moest ik de eene div hidden, en de printknop ook enz..
je hebt daar print stylesheets voor.
Bedankt voor alle reacties.
Het zit zo.
Het is één div waar overige divs instaan. Deze divs moeten ook gewoon afgedrukt worden.
Het gaat me nu eigenlijk alleen om de URL , Datum en de rest die er bij komt.
Nu kun je dit bij de instellingen gewoon weghalen, maar het is eigenlijk de bedoeling dat dit vanuit een knopje via de site kan.
Eigenlijk moet ik de margins in kunnen stellen, de link weg, de datum weg, de sitetitel weg. De pagina 1 van .. mag blijven staan.
Is dit op één of andere manier mogelijk om dit via een knop op de website te laten printen onder die instellingen?
Cheers!
Nee, dit is een browser instelling en browser instellingen kun je niet wijzigen vanuit de website (behalve iets als de startpagina).
Dat word allemaal een stuk lastiger dan. Het moet een gevuld A4tje worden..
Misschien toch aan gaan denken om vanuit de website alles te laten exporteren naar een PDF.
Hoe dit moet kom ik wel achter maar mijn vraag hierbij, is dit ingewikkeld? Of gaat het lang duren? Dus een knopje die de webpagina omzet naar een pdf?
Cheers!
TJVB tvb op 07/01/2011 13:50:23:
Nee, dit is een browser instelling en browser instellingen kun je niet wijzigen vanuit de website (behalve iets als de startpagina).
zie je dat het allemaal zo lastig moet :P
ik vindt dat dit via de print functie moet kunnen :)
Allard Keij op 07/01/2011 13:57:49:
Hmm,
Misschien toch aan gaan denken om vanuit de website alles te laten exporteren naar een PDF.
Hoe dit moet kom ik wel achter maar mijn vraag hierbij, is dit ingewikkeld? Of gaat het lang duren? Dus een knopje die de webpagina omzet naar een pdf?
Cheers!
Cheers!
Heb hier ook wel eens aan gedacht, maar dat is ook weer echt een hele klus!
zeker als je een tabel wilt zal dat met veel moeite gaan :(
Gewijzigd op 08/01/2011 13:55:23 door Mitchel V