Simpele manier om bestanden te uploaden
Weet iemand hier mischien een simpele manier om een bestandje via php upteloaden en ook in de database te zetten ?
KLIK!
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jurgen assaasas
Zeker als je meer en grotere bestanden gaat toevoegen wordt je database snel heel groot een heel traag. Dat is lijkt me niet wat je wilt.
Ik wil de bestand niet in de database zetten alleen de bestandsnaam
maar het lukt me niet eens om de bestand upteloaden. Ik heb het ooit eerder gedaan maar ik weet helemaal niet meer hoe ik het toen gedaan had
voorbeeldje van een uploadscript. Je zult zelf alleen nog wel even de interactie met de database erin moeten verwerken. Doe dit op het punt waar blijkt dat het het bestand succesvol geupload is.
Een Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Joren de Wit
Is het ook mogelijk om dit zonder al die controle te doen dus alleen uploaden zonder dat de systeem controleert of ie wel is ingevoerd want mijn code is al heel erg lang en al redelijk onoverzichtelijk en dat wil ik niet verergeren
Je MOET altijd dit soort beveiligingen inbouwen, en ja dat het een paar regels meer code is moet je maar voor lief nemen. Een lange code hoeft niet per se onoverzichtelijk te zijn, ik ken scripts van een paar duizend regels code die op zo'n manier gescript zijn dat ze zeer overzichtelijk zijn.
ja maar volgens mij loop ik geen risico dit is voor een cms systeem die kom achter een htacces beveiliging
Of het slim is laat ik in het midden. Maar als jij als enige reden aanvoert dat je code te lang en overzichtelijk wordt, vraag ik me af of je dat oplost door op dit punt 10 regels imho essentiële beveiliging weg te laten. Ik denk dat je dan misschien eerst eens op andere punten moet gaan kijken waar je de overzichtelijkheid van je script kunt verbeteren.