Simpele vraag database indeling pm systeem.
Ik wil graag een script maken met als optie dat gebruikers een bericht naar elkaar kunnen sturen. Nou zit ik met een probleem.
Hoe ziet de database structuur er uit?
Moet ik voor elke gebruiker een aparte tabel aanmaken als inbox? Of een gedeelde tabel waar alle berichten van elke gebruiker in zit?
Of kan het ook anders?
Alvast bedankt!
Hoe ziet de database structuur er uit?
Moet ik voor elke gebruiker een aparte tabel aanmaken als inbox? Of een gedeelde tabel waar alle berichten van elke gebruiker in zit?
Of kan het ook anders?
Alvast bedankt!
PHP hulp
22/12/2024 07:43:03Maestro Roboroads
12/07/2011 16:54:49Wat dacht je van:
id, verzend_datum, verzend_tijd id_of_naam_van_zender, id_of_naam_van_ontvanger, bericht[, gelezen]
Edit m.b.v. maickel
id, verzend_datum, verzend_tijd id_of_naam_van_zender, id_of_naam_van_ontvanger, bericht[, gelezen]
Edit m.b.v. maickel
Gewijzigd op 12/07/2011 16:57:46 door Maestro Roboroads
Maikel B
12/07/2011 16:55:37De velden die er in moeten komen zijn inderdaad:
user_id
zender_id
subject
time
ip
En nog een paar,
Bedankt voor jullie reactie's! maar graag zou ik willen weten of ik een aparte tabel zou moeten aanmaken voor elke gebruiker of een gedeeltelijke, of op nog een andere manier.
user_id
zender_id
subject
time
ip
En nog een paar,
Bedankt voor jullie reactie's! maar graag zou ik willen weten of ik een aparte tabel zou moeten aanmaken voor elke gebruiker of een gedeeltelijke, of op nog een andere manier.
Maestro Roboroads
12/07/2011 17:01:50Je kanse toch linken aan je ledentabel?
Kijken of er berichten in de DB staan WHERE user_id = <ID van ingelogde>
Kijken of er berichten in de DB staan WHERE user_id = <ID van ingelogde>
Dillen Meijboom op 12/07/2011 16:59:08:
De velden die er in moeten komen zijn inderdaad:
user_id
zender_id
subject
time
ip
[...]
user_id
zender_id
subject
time
ip
[...]
Waarom zou je? Je hebt toch al per PM al de gegevens wie de afzender en geadresseerde zijn?
@Roboroads Ok, dat ga ik dan maar even proberen.
@Aar Ik snap niet helemaal wat je bedoeld? Die velden zijn voor de tabel inbox.
@Aar Ik snap niet helemaal wat je bedoeld? Die velden zijn voor de tabel inbox.