Simpele zoekfunctie

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

PHP Developer Symfony

Dit ga je doen Ontwikkelen van Product Informatie Management (PIM) systemen; Werken aan zowel grotere als kleine projecten voor toonaangevende klanten binnen o.a. de retail. Hier ga je werken Als PHP Developer kom je te werken binnen een vooruitstrevende organisatie die Product Informatie Management (PIM) systemen levert aan hun klanten. Hun klanten zijn toonaangevende bedrijven binnen o.a. de retail. De organisatie zit gevestigd in regio Zwolle en bestaat uit zo'n 35 medewerkers, waarvan 30 IT. Je komt te werken binnen één van de zelfsturende development teams welke ieder verantwoordelijk zijn voor hun 'eigen' klanten. Jouw team bestaat uit 6 backend

Bekijk vacature »

Low-Code Expert/Developer: Power Platform Speciali

Bedrijfsomschrijving Als Low-Code Expert/Developer bij ons innovatieve bedrijf, neem je een cruciale rol op je in de creatie, ondersteuning en implementatie van diverse oplossingen met behulp van het veelzijdige Power Platform. Dit platform omvat Power Apps, Power BI, Power Automate, Power Virtual Agent en Azure Logic Apps. Het Power Platform biedt je de mogelijkheid om klanten te voorzien van naadloze integraties door op maat gemaakte oplossingen te creëren die compatibel zijn met (bijna) alle bestaande software-infrastructuren. Dankzij het uitgebreide scala aan toepassingen, krijg je de kans om als architect en projectleider van je eigen oplossing te fungeren. Dompel jezelf onder

Bekijk vacature »

C#.NET developer

Functieomschrijving Wij zijn op zoek naar een gepassioneerde Full Stack C#.NET Software Developer. Als Software Developer ben je verantwoordelijk voor het ontwikkelen van webapplicaties, apps en dashboards voor de eigen IOT-oplossingen. Je werkt samen met andere ontwikkelaars en engineers om de sensoren in machines uit te lezen en deze data om te zetten in management informatie voor jullie klanten. Taken en verantwoordelijkheden: Testen en valideren van de ontwikkelde software. Ontwikkelen en onderhouden van webapplicaties, apps en dashboards voor de eigen IOT-oplossingen. Je gaat aan de slag met diverse technologieën en frameworks. Denk hierbij aan C#, JS frameworks, HTML, CSS, TypeScript,

Bekijk vacature »

Software Developer

Functie omschrijving Psst hé jij daar! Op zoek naar een nieuwe uitdaging als developer? Wacht niet langer en reageer direct. In deze functie ga je bij een familiebedrijf werken als developer. Je gaat maatwerk software ontwikkelen met de Microsoft stack. Je gebruikt technieken als C#, ASP.NET en MVC. Je werkt in een leuk team van andere developers. Je krijgt veel vrijheid in je werk en kan flexibel werken. Dagje thuiswerken? Geen probleem! Daarnaast is er veel ruimte om écht mee te denken met het bedrijf en met de klanten. Bedrijfsprofiel Deze organisatie is gevestigd in de regio van Boxtel. Vanaf

Bekijk vacature »

Senior Front-end developer Consultancy

Functie Als front-end developer ga je aan de slag voor verschillende klanten, waarbij veel rekening wordt gehouden met waar je woont (dit is altijd binnen het uur), en word er gezocht naar een organisatie die past bij jou. Zowel qua persoonlijke ambities als de technische aansluiting. De opdrachten duren gemiddeld 1 à 2 jaar maar dit hangt ook af van je wensen. Je werkt in een teamverband voor een klant en zult nauw samenwerken met zowel eigen collega’s als die bij de klant werkzaam zijn. Ze zijn op zoek naar een technische front-end developer die ruime ervaring heeft in één

Bekijk vacature »

Software programmeur

Functieomschrijving Voor een uitdagende werkgever in regio Breda zijn wij op zoek naar een Full Stack C#.NET programmeur. Je bent verantwoordelijk voor het ontwikkelen van apps, webapplicaties en dashboards voor de eigen IOT-oplossingen. Je werkt samen met andere developers en engineers om de sensoren in machines te scannen en vervolgens de data om te zetten in management informatie voor de klanten. Taken en verantwoordelijkheden: Je gaat aan de slag met de volgende technologieën en frameworks: C#, JS frameworks, HTML, TypeScript, SQL & C++, CSS. Geen ervaring met één van deze technologieën is dan ook geen enkel probleem! Deze werkgever biedt

Bekijk vacature »

Lead Fullstack developer

Functie omschrijving Ben jij een leergierige en ambitieuze junior developer met technische skills? Ben jij op zoek naar een werkgever die jouw de volledige vrijheid geeft om jezelf tot een volwaardige senior te ontwikkelen? Wij zijn op zoek naar een full stack developer die zich bezig wil bezig houden met het uitbreiden en verbeteren van de online webshop. Een onderdeel van jouw werkzaamheden is naast het beheren van de webshop ook om de processen en structuren te stroomlijnen. Werkzaamheden Onderhouden van de webshop (denk aan het bijhouden van de voorraad); Nieuwe functies toevoegen aan de product configurator door middel van

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Jij begint als .NET ontwikkelaar in een team met 10 andere Software Engineers. De werkzaamheden zijn afwisselend, zo kan het dat jij bezig bent met volledig nieuwe features of het door ontwikkelen van bestaande sites of shops. Wij ontwikkelen web applicaties, maar ook mobiele applicaties. Daarnaast bijt jij je soms ook van in externe koppelingen met systemen zoals een ERP. Als team is er een duidelijke focus m.b.t. het waarborgen van de performance en snelheid van webshops. Ook zijn wij expert op het gebied van configuratoren. Kortom enorm veel afwisselende werkzaamheden! Ook jouw werkplek kan afwisselend zijn. Soms heb

Bekijk vacature »

OutSystems developer

Dit ga je doen Klanten adviseren over de mogelijkheden van OutSystems; OutSystems oplossingen ontwikkelen en implementeren; Stakeholdermanagement; Kennis en expertise up to date houden en delen met het team. Hier ga je werken Onze opdrachtgever, gevestigd in regio Amsterdam, is een innovatieve dienstverlener die zich richt op grote corporates in verschillende sectoren. Doordat je bij veel verschillende klanten aan de slag zal gaan is geen enkel project hetzelfde. De organisatie kenmerkt zich door hoge mate van professionaliteit en innovatieve oplossingen. In de rol van OutSystems developer zal jij verschillende grote klanten helpen om efficiënte OutSystems oplossingen te ontwikkelen en implementeren.

Bekijk vacature »

Team Lead/ Lead developer gezocht (Hands-on, PHP,

Functie Als Team Lead ben je de leider van één van de ontwikkelteams binnen de organisatie. Je leidt als lead developer een goed draaiend team dat werkt aan complexe en duurzame applicaties en API’s. Vanuit je kennis en ervaring ben je in staat het grote plaatje te blijven overzien, en kritisch mee te denken over bijvoorbeeld de architectuur, maar ook de algehele aanpak binnen het project. Je laat je team niet alleen technisch goed functioneren maar ben ook betrokken bij het menselijke aspect. Zo weet jij je collega’s te motiveren en begeleiden in hun dagelijkse werk. Buiten het team ben

Bekijk vacature »

Airport Developer / System engineer

De functie Als onze nieuwe Airport Developer / System Engineer is je doel om uit nieuwbouw- en onderhoudsprojecten maximale waarde te creëren voor Schiphol Group en haar stakeholders. Vanuit je visie en expertise, maar ook (technologische) ontwikkelingen, wetgeving en beleid vertaal je klantwensen naar een gedegen programma van eisen. In de planontwikkelingsfase werk je nauw samen met Plan Ontwikkelaars om je kennis in te brengen ten behoeve van de kwaliteit van het investeringsvoorstel. Je overlegt met diverse partijen, stelt de vraag achter de vraag en verbindt zo de belangen van de luchthaven, proceseigenaar en asseteigenaar om tot een gedragen ontwikkelopgave

Bekijk vacature »

.NET developer

Klaar voor een nieuwe uitdaging? Welke technologieën gaan schuil achter de dagelijkse energievoorziening? Als senior .NET developer bij Kenter maak jij samen met je team het verschil, zowel voor de interne organisatie als voor eindklanten. Samen bouwen jullie aan innovatieve dienstverlening met behulp van de nieuwste technologieën en tools. Het is een functie met veel vrijheid, goede arbeidsvoorwaarden én je draagt jouw steentje bij aan de energietransitie. Klinkt dit als iets voor jou? Lees dan verder of solliciteer direct! Wat ga je doen als senior .NET developer? Als senior .NET developer bij Kenter (onderdeel van Alliander) ben je van onschatbare

Bekijk vacature »

Full stack .NET developer Microsoft 365

Wat ga je doen als Full stack .NET developer Microsoft 365? Je stelt je op als sparringpartner voor het team en PO over toekomstige functionaliteiten, architectuur en mogelijke nieuwe producten. Je bent mede-verantwoordelijk voor het vertalen en omzetten van een user story in een passend technisch design. Je implementeert functionaliteiten op basis van een technisch design en user story. Je bent mede-verantwoordelijk voor het beheer van Azure DevOps, waaronder het beheer van GIT, Build Pipelines, Release Pipelines en geautomatiseerde testen. Hier herken jij jezelf in Hbo werk- en denkniveau of hoger aangevuld met relevante certificeringen en/of cursussen; Minimaal 3 jaar

Bekijk vacature »

.NET Developer

Functie omschrijving Net afgestudeerd en op zoek naar een leuke baan als developer? Zoek niet verder! Ik heb een functie beschikbaar als back-end developer, bij een leuk familiebedrijf. Je gaat werken met de Microsoft stack en de technieken C# en .NET. Verder maak je gebruik van MVC en Entity framework. SQL kent ook geen geheimen voor jou. Jouw verantwoordelijkheden: Nieuwe maatwerk software bouwen; API koppelingen bouwen; Applicaties en software optimaliseren; Back-end programmeren. Een erg uitdagende functie, met veel vrijheid. Je kan meerdere dagen thuis werken en als je op kantoor werkt wordt de lunch verzorgd. Heb je interesse, reageer dan

Bekijk vacature »

Als Front-end developer werken aan apps voor het o

Functie Als Front-end developer werk je intensief samen met 1 van de UX-designers en denk je mee over de gebruiksvriendelijkheid en design van onze web- en mobile apps. Je bent betrokken bij sessies met gebruikers om designs te valideren en usability van de app-in-wording te testen. Vervolgens gebruik je dit om samen met je team waarin ook back-end (.NET) developers zitten, te zorgen voor de realisatie van de best mogelijke apps voor studenten en docenten. Eisen • Je hebt een hands-on development en coding mind-set en werkt graag aan een high quality code base welke je consequent onderhouden kan worden

Bekijk vacature »
Johan

Johan

01/10/2006 21:42:00
Quote Anchor link
Ben ik nu zo scheel?
Ik zoek gewoon een kleine simpele zoekfunctie die 1 tabel uitzoekt en resultaten weergeeft op een nieuwe pagina.

Dus pagina 1 > zoeken
pagina 2 > resultaat

En het hoeft echt maar in een tabel te zijn.
Stom, maar kan het gewoon simpelweg niet vinden...
Ik ben al op www.justfuckinggoogleit.com geweest, maar jeetje... :s

Plz, anyone!

PHP hulp

PHP hulp

26/12/2024 05:30:18

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

01/10/2006 21:44:00
Quote Anchor link
SELECT veldnaam
FROM tabelnaam
WHERE veldnaam LIKE '%$zoekwoord%'

Johan

Johan

01/10/2006 21:58:00
Quote Anchor link
Je hebt me een eind op weg geholpen... Maar ik krijg nu een kleine error...
Ik heb het volgende boven aan faq_search.php (de resultaten pagina) staan.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
<?php

$_GET
['zoekwoord'];
        include('connect.php');

$query = "SELECT * FROM faq WHERE vraag AND antwoord LIKE '%$zoekwoord%'";
        $result = mysql_query($query,$connect) or die($query."<BR>".mysql_error());

if (mysql_num_rows == 0 {
        echo "Er zijn geen resultaten gevonden";
        }
else {
?>

En onderaan natuurlijk de } afgesloten.
Maar ik krijg de volgende error...

Parse error: parse error, unexpected '{' in /var/www/vhosts/johandemeijer.nl/subdomains/lonerdesign/httpdocs/faq_search.php on line 9

Nu heb ik tussendoor wel meer PHP staan, die ook een einde hebben van
Code (php)
1
<? } ?>
maar dat mag toch niet in de weg zitten? Hij ziet toch wel welke afsluiting bij welke opening hoort?

Frank -

Frank -

01/10/2006 22:05:00
Quote Anchor link
Het aantal { en het aantal } zal niet gelijk zijn. Door op de juiste manier in te springen en een goede editor te gebruiken, is dit soort problemen vaak te voorkomen en op te lossen.

Johan

Johan

01/10/2006 22:14:00
Quote Anchor link
Had al gekeken.. Maar er zijn van beide 6 aanwezig.
Zal ik mijn complete code hier neerzetten?

Klaasjan Boven

Klaasjan Boven

01/10/2006 22:14:00
Quote Anchor link
Tevens klopt er nog niet veel van:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
<?php
include('connect.php');
   if(isset($_GET['zoekwoord']))
           {

$zoekwoord= $_GET['zoekwoord'];
        }

else
        {
        echo "u bent hier niet op de juiste manier gekomen";
        //met een link of een or die terugsturen
        }
    $sql = "SELECT * FROM faq WHERE vraag '%".$zoekwoord."%' AND antwoord LIKE '%".$zoekwoord."%'";
    //* vervangen door de velden welke je zoekt
    $res = mysql_query($query) or die(mysql_error());
    if (mysql_num_rows($res) == 0
    {
    }

else
    {
        while($info=mysql_fetch_array($res))
        {

echo $info['jouwveld  enz'1;
        }
    }

?>

en zo?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Klaasjan Boven

Klaasjan Boven

Klaasjan Boven

01/10/2006 22:18:00
Quote Anchor link
Johan:
..... Nu heb ik tussendoor wel meer PHP staan, die ook een einde hebben van
Code (php)
1
<? } ?>
maar dat mag toch niet in de weg zitten?....

Inderdaad ik zou zelfs adviseren PHP zo vaak mogelijk te sluiten. Dat heet minimale stijl

Frank -

Frank -

01/10/2006 22:23:00
Quote Anchor link
Klaasjan:
Johan:
..... Nu heb ik tussendoor wel meer PHP staan, die ook een einde hebben van
Code (php)
1
<? } ?>
maar dat mag toch niet in de weg zitten?....

Inderdaad ik zou zelfs adviseren PHP zo vaak mogelijk te sluiten. Dat heet minimale stijl
Ik zou adviseren om geen output te generen voordat je klaar bent met de logica! Dan hoef je al geen { en } meer tussen de html te zetten.

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

01/10/2006 22:26:00
Quote Anchor link
Ik vind dat soort scripts altijd zeer onduidelijk. Eén accolade tussen PHP tags. Dan moet je maar raden welk deel van je script uitgevoerd wordt.

Klaasjan Boven

Klaasjan Boven

01/10/2006 22:32:00
Quote Anchor link
Jan:
Ik vind dat soort scripts altijd zeer onduidelijk. Eén accolade tussen PHP tags. Dan moet je maar raden welk deel van je script uitgevoerd wordt.

Gebruik daarom altijd if en else ipv elseif

Ik vind het de meest handige manier. Ik heb een hekel aan dat geescape van " enzo.

Maar ja daar gaat het ook niet om welke stijl je ook kiest:
- minimale (zo min mogelijk echoen)
- maximale (alles echoen)
- herodoc (zie post van NEWBIE in topic cat=1&id=22976&lasttopic=1)

Zolang je het maar netjes doet maakt het niet uit. Al schijnt PHP in de minimale stijl wel wat sneller te zijn.

Johan

Johan

01/10/2006 22:34:00
Quote Anchor link
Nou ik post toch even de hele code.
Hij blijft zeiken over een accolade teveel....
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
    <?php
        include('connect.php');
               if(isset($_GET['zoekwoord']))
                   {

$zoekwoord= $_GET['zoekwoord'];
                }
else {
        echo "u bent hier niet op de juiste manier gekomen";
        //met een link of een or die terugsturen
        }
    $sql = "SELECT vraag,antwoord FROM faq WHERE vraag LIKE '%".$zoekwoord."%' AND antwoord LIKE '%".$zoekwoord."%'";
    $res = mysql_query($query) or die(mysql_error());
    if (mysql_num_rows($res) == 0 {
    }

else
    {
        while($info=mysql_fetch_array($res))
        {

echo {

?>

<script>
    function faq<?php echo $list->id; ?>() {
        if( document.getElementById("q<?php echo $list->id; ?>").style.display=='none' ){
            document.getElementById("q<?php echo $list->id; ?>").style.display = '';
            document.getElementById("qu<?php echo $list->id; ?>").style.display = 'none';
            document.getElementById("a<?php echo $list->id; ?>").style.display = 'none';
        }else{
            document.getElementById("q<?php echo $list->id; ?>").style.display = 'none';
            document.getElementById("qu<?php echo $list->id; ?>").style.display = '';
            document.getElementById("a<?php echo $list->id; ?>").style.display = '';
        }
    }
          </script>
      </p>
      <table class="update" width="90%" cellspacing="0" style="width:90%;">
        <tr id="q<?php echo $list->id; ?>">
            <td>
                <b><font size="2">+</font>&nbsp;&nbsp;&nbsp;<a href="#" onClick="faq<?php echo $list->id; ?>();"><?php echo $list->Vraag; ?></a></b>
            </td>
        </tr>
        <tr id="qu<?php echo $list->id; ?>" style="display:none;">
            <td>
                <b><font size="2">-</font>&nbsp;&nbsp;&nbsp;<a href="#" onClick="faq<?php echo $list->id; ?>();"><?php echo $list->Vraag; ?></a></b>
            </td>
        </tr>
        <tr id="a<?php echo $list->id; ?>" style="display:none;">
            <td>
                &nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;<?php echo $list->Antwoord; ?>
            </td>
        </tr>
    </table>
<?      
    }
   }
  }

?>
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Johan

Johan

Johan

01/10/2006 22:47:00
Quote Anchor link
Zucht... Ik kom er echt niet uit :(

Frank -

Frank -

01/10/2006 22:56:00
Quote Anchor link
Daar mist een ).

Dan
echo {
Wat is daar de bedoeling van?

En dan geef ik het op, dan gaat er zo veel fout dat ik de pijp aan Maarten geef. Installeer een goede editor (phpeclipse of Zend Studio) en ga debuggen.

Succes!

Johan

Johan

01/10/2006 23:02:00
Quote Anchor link
Frank:
Daar mist een ).

Daar mist ereen? Ik zie hem gewoon staan hoor...

Frank:
Dan
echo {
Wat is daar de bedoeling van?

Hij moet echo'en wat daaronder staat. Doe ik dat fout dan? Of moet ik gewoon echo { weghalen?

Frank:
En dan geef ik het op, dan gaat er zo veel fout dat ik de pijp aan Maarten geef. Installeer een goede editor (phpeclipse of Zend Studio) en ga debuggen.

Succes!

Ik gebruik Dreamweaver.. Dat kan toch ook?
Of geven die programmaatjes die jij noemt aan waar de mogelijke fout zit?

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.