Simpelviewer/autoviewer: meerdere albums, één installatie

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Stephan Vierkant

Stephan Vierkant

14/06/2007 14:34:00
Quote Anchor link
Ik ben momenteel bezig met een foto-album script. Het wordt een heel simpel script, dus bijvoorbeeld 5 albums met ieder 10 foto's erin.

Nu is mijn oog gevallen op Autoviewer (van de makers van Simpelviewer, die is bekender). Het programmatje is super simpel, klein, en werkt ontzettend goed. Om 5 verschillende albums te hebben, moet je dus eigenlijk 5 keer die installatie draaien (en dus 5 keer die bestanden, etc.). Het fotoalbum moet onderdeel worden van een CMS, dus heb weinig zin om tientallen keren autoviewer mijn webspace te laten vervuilen.

Nu zie ik dat het bestandje 'gallerydata.xml' de foto's opslaat. Ik vroeg me dus af of ik hier iets mee kan. Dus zoiets als autoviewer.php?album=1 en hij pakt gallerydata1.xml, en bij autoviewer.php?album=2 pakt hij gallerydata2.xml. Een mogelijkheid kan natuurlijk ook zijn dat 'ie direct iets uit de database haalt, ipv uit het xml-bestand.

Simpelviewer, postcardviewer en autoviewer werken volgens mij volgens hetzelfde principe. Wie helpt mij verder?

P.S. Een suggestie voor een ander programma is ook welkom, als het daarmee beter werkt.

PHP hulp

PHP hulp

22/12/2024 17:45:33

Jurgen assaasas

Jurgen assaasas

14/06/2007 14:39:00
Quote Anchor link
Even hier in de library kijken daar zijn genoeg fotoalbums die makkelijker te integreren zijn. Gewoon foto's in mappen gooien en die mappen in bijv root/foto's en dan één van de scripts hier en ze worden automatisch weergegeven.

TJVB tvb

TJVB tvb

14/06/2007 14:41:00
Quote Anchor link
Stepha welkom op phphulp.nl

Het is misschien leuk om te laten zien wat je verder al geprobeert heb om het werkent te krijgen. Aangezien dit phphulp.nl is en geen maakmijnscriptff.nl want daar hebben we de vacature afdeling voor.

Heb je bijvoorbeeld al rondgekeken bij de hier aanwezige scripts en topics of er wat naar wens bij staat?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door TJVB tvb

Stephan Vierkant

Stephan Vierkant

14/06/2007 14:46:00
Quote Anchor link
@Jurgen, daar heb je gelijk in. Een fotoalbum in elkaar zetten in php/html/css/mysql is voor mij geen probleem. Dit combineren met de flash-animatie van simpelviewer is een heel ander verhaal, daarom probeer ik het hier.

@TJVB, ik heb precies aangegeven wat ik al geprobeerd heb.

Kijk maar even op deze site:
http://www.airtightinteractive.com/projects/autoviewer/

Het gaat om dit probleem: http://www.airtightinteractive.com/forum/viewtopic.php?t=170. Een oplossing is de broncode kopen, maar jullie begrijpen vast wel dat ik eerst eens wil kijken naar een alternatief ;)

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.