Sinterklaas script
ok. Ik ben dus bezig met een sinterklaas-surprises-script. dit zou dus het volgende moeten regelen:
alleen cadeautjes zien voor lottjestrekker
zien wie je hebt "getrokken"
inlog functie tegen misbruik
admin
aantal overgie dagen
maar nu lukt het mij niet om een trekker te maken voor de lootjes. want elke persoon moet iemand anders trekken. kan ik in ieder geval even horen hoe ik dit aan moet pakken? ik zat al te denken aan arrays, maar ik haal naam etc uit mijn db.
groetjes, auke
Gewijzigd op 22/09/2003 16:05:00 door Aaaa bbbb
Je moet dan een formuliertje maken waarin de gene zijn eigen naam moet invoeren. Deze naam moet gelijk zijn aan de naam in de kolom met namen (lijkt me duidelijk). Je kunt dit dus het beste dwingend doen met een <select> dropdown menu.
Dan voer je het volgende SQL query uit:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
<?
// haal het uit de db
$sql = "SELECT naam FROM tabel_met_namen WHERE out IS NULL AND naam != '$HTTP_POST_VARS[ingevoerde_naam]'";
$res = mysql_query($sql);
$naam = mysql_result($res, 0);
echo "Je mag een gedicht + suprise maken voor: $naam<p>";
// zet out = 1
$sql = "UPDATE tabel_met_namen SET out = 1 WHERE naam = '$naam'";
mysql_query($sql);
?>
// haal het uit de db
$sql = "SELECT naam FROM tabel_met_namen WHERE out IS NULL AND naam != '$HTTP_POST_VARS[ingevoerde_naam]'";
$res = mysql_query($sql);
$naam = mysql_result($res, 0);
echo "Je mag een gedicht + suprise maken voor: $naam<p>";
// zet out = 1
$sql = "UPDATE tabel_met_namen SET out = 1 WHERE naam = '$naam'";
mysql_query($sql);
?>
Alstjeblieft.. Succes met je suprise, ik heb ook al loodjes getrokken met vriendin en familie :)
maare... doe je dat met mysql_result??? bent nog beetje een n00b(beetje, ben gemiddeld denk ik)
Gewijzigd op 22/09/2003 16:28:00 door aaaa bbbb
handiger dan $row = mysql_fetch_array($res); te doen en dan nog eens $naam = $row[naam];. Kun je dus via 1 functie doen.
meer hier over: www.php.net/mysql_result (engels)
maar hoe creëer je dan de random???
maar met jou code is toch al een een random gemaakt?