Sir John
www.sirjohn.tk
Ik heb trouwens een vraagje.
Bij de Home-pagina wil ik graag een soort van reactie systeem hebben net zoals bij een weblog zeg maar. Aangezien ik niet zo goed ben in php zal het fijn zijn als iemand mij erbij kon helpen bij een goed werkende script. heb het zelf meerdere malen geprobeerd maar is nog steeds niet gelukt.
bedankt.
Nou checken dan maar die site, Ik heb trouwens een vraagje.
Bij de Home-pagina wil ik graag een soort van reactie systeem hebben net zoals bij een weblog zeg maar. Aangezien ik niet zo goed ben in php zal het fijn zijn als iemand mij erbij kon helpen bij een goed werkende script. heb het zelf meerdere malen geprobeerd maar is nog steeds niet gelukt.
bedankt.
Site ziet er leuk uit, alleen moet je echt je broncode wat opschonen. Die kan veel netter wat je laadtijd ten goede komt. Haal bijvoorbeeld al die <font> tags weg.
Over de inhoud zullen we het verder maar niet hebben.
Nog even een opmerking over je site... leuk dat je zo lovend bent over Mozilla, ik vind 'm echter prut (onder andere omdat veel mooie dingen ook geblokt worden). Een tip dus: zadel je bezoeker niet op met commentaar over zijn/haar browser, moet 'ie zelf wete wat ie kiest ;)
Martijn Versluis schreef op 07.11.2006 10:18:
Nog even een opmerking over je site... leuk dat je zo lovend bent over Mozilla, ik vind 'm echter prut (onder andere omdat veel mooie dingen ook geblokt worden). Een tip dus: zadel je bezoeker niet op met commentaar over zijn/haar browser, moet 'ie zelf wete wat ie kiest ;)
i
Om eerlijk te zijn Martijn, ben ik nog geen dingen tegen gekomen die standaard worden geblockt, er zijn wel mogelijkheden om dat te doen. Net als in IE kan je de veiligheid verhogen, waardoor er meer wordt geblockt van de content.
Je hebt wel een punt wat betreft het dat de bezoeker zelf moet weten welke browser die gebruikt. Een goede site ziet er goed uit in het maakt niet uit welke browser. Je kan bezoekers niet "verplichten" om een bepaalde browser te gebruiken.
Veel internetgebruikers surfen met IE, nog steeds verreweg het grootste deel, ik gebruik hem zelf ook af en toe, ondanks dat ik normaal met FF of Opera surf. Sites waarbij aangegeven wordt dat je een bepaalde browser "moet" gebruiken. (of best viewed in) klik ik vaak al weg, tenzij ik echt iets van die site nodig heb.
PHP Newbie schreef op 07.11.2006 00:37:
Helpen doen we hier graag, een compleet script maken ook, maar dan moet je het topic even laten verplaatsen naar vacatures en moet er een € tekentje bij.
Site ziet er leuk uit, alleen moet je echt je broncode wat opschonen. Die kan veel netter wat je laadtijd ten goede komt. Haal bijvoorbeeld al die <font> tags weg.
of je checkt natuurlijk gewoon bij tutorials
formulier (opslaan als willekeurig html bestand:)
<table border="0" cellpadding="0" cellspacing="0" width="100%">
<form method="post" action="act.php">
<tr>
<td colspan="2" class="tabelnieuws" align="right">Reageer</td>
</tr>
<tr>
<td valign="top"> Naam </td>
<td> <input type="text" name="naam" size=13> </td>
</tr>
<tr>
<td valign="top">Reactie</td>
<td><textarea name="reactie" cols="10" rows="2" wrap="VIRTUAL" id="txt">
</textarea></td>
</tr>
<tr><td></td>
<td align="right"><input name="upload" type="submit" class="box" id="upload" value=" [go] "></td></tr>
</form></table>
act.php (hiermee zet je wat er in je formulier is ingevuld in de database:)
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
<?
if(!empty($_POST))
{
extract($_POST);
}
if (strlen($naam)<3)
{
header("Location: fout.php"); //stuurt je door naar foutpagina
exit;
}
if (strlen($reactie)<3)
{
header("Location: fout.php");
exit;
}
include("php/inc_connect.php");
$datum = date('Y-m-d H:i');
$query=("INSERT INTO act (naam,reactie,datum) VALUES ('$naam','$reactie','$datum')");
$result=mysql_query($query) or die('niet gelukt');
?>
if(!empty($_POST))
{
extract($_POST);
}
if (strlen($naam)<3)
{
header("Location: fout.php"); //stuurt je door naar foutpagina
exit;
}
if (strlen($reactie)<3)
{
header("Location: fout.php");
exit;
}
include("php/inc_connect.php");
$datum = date('Y-m-d H:i');
$query=("INSERT INTO act (naam,reactie,datum) VALUES ('$naam','$reactie','$datum')");
$result=mysql_query($query) or die('niet gelukt');
?>
Ik weet niet of je al een database hebt, act is de naam van mijn tabel, kan je maken met de volgende sql (in phpMyAdmin, of in een php bestandje)
CREATE TABLE `act` (
`id` INT NOT NULL AUTO_INCREMENT,
`naam` VARCHAR( 75 ) NOT NULL ,
`reactie` MEDIUMBLOB NOT NULL ,
`datum` DATETIME NOT NULL
);
om je reacties vervolgens uit de database te lezen:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
<?php include("php/inc_connect.php");
$result = mysql_query("SELECT * FROM act ORDER BY id DESC LIMIT 15") or die(mysql_error());
while($row = mysql_fetch_array( $result )) {
// Print out the contents of each row into a table
echo "<p><table border=0 width=90% align='center'>
<tr>
<td class='reactie' align='right'>Door: <b><font color='#606060'>";
echo $row['naam'];
echo "</font></b></td>
</tr>
<tr>
<td>";
echo $row['reactie'];
echo "</td>
</tr>
<tr><td class='datumact'><div align='right'>";
echo $row['datum'];
echo "
</div></td></tr></table></p>";
}
?>
$result = mysql_query("SELECT * FROM act ORDER BY id DESC LIMIT 15") or die(mysql_error());
while($row = mysql_fetch_array( $result )) {
// Print out the contents of each row into a table
echo "<p><table border=0 width=90% align='center'>
<tr>
<td class='reactie' align='right'>Door: <b><font color='#606060'>";
echo $row['naam'];
echo "</font></b></td>
</tr>
<tr>
<td>";
echo $row['reactie'];
echo "</td>
</tr>
<tr><td class='datumact'><div align='right'>";
echo $row['datum'];
echo "
</div></td></tr></table></p>";
}
?>
wat ik al zei - in principe kunnen gebruikers met dit script alles posten. html, java en alles. Als je een beetje beveiliging inbouwt is ie echter ready to go, misschien kan de rest je er hier mee helpen.
werkend voorbeeld:
http://www.net-play.nl/~tamara (check rechts)
En trouwens ik heb nogal last van spammers op mijn site dus.
alsnog bedankt
John, wat denk je wel helemaal niet. Arrogant mannetje... Leg eerst eens wat pingels op tafel voordat je gaat commanderen
Zoals ik al zei, ben ik opzoek naar een reactie systeem op de manier zoals weblogs die ook gebruiken.. post per post.