Site check [wederom :P]
Wat vind je er van:
www.cliptop40.nl/new/
Positieve reacties graag ;)
Gedaan met Fireworks
^^, de link heb ik dus ook, maar ik zeg nix :x
Ik vind um iig wel mooi :D
Gewijzigd op 01/11/2004 22:51:00 door Mitch X
Je tekst is te klein daarvoor... kzou je tekst nog vet ofzo zette, en een pix of 2 groter... :)
Je layout ziet er uit alsof het niet echt browsercompatible is, maar daar zit ik waarschijnlijk naast. Zeg het alleen maar omdat mijn eerste sites er ongeveer zo uitzagen en die vielen nog wel eens uit elkaar in opera of zo.
Wel appetijtelijke meisjes bovenaan. Je wilt zeker dat je bezoekers terugkomen? :P
[------------- header -----------------]
[---menu---][--------content---------]
[--------------footer-------------------]
layout :) dit is toch geen creatief iets maar iets van iedereen doet het zo dus ik ook :)
Quote:
Binnenkort komt er een nieuwe Cliptop40, we zijn hard bezig om hem volgens de wettelijke eisen te maken!
Wettelijke eisen? :) wat mogen die zijn dan?
Quote:
mensen zouden eens moesten afstappen van het:
True true... Desondanks PHPHulp.nl hier ook niet zo fel van afwijkt he? :P
@bas
Het aanbieden van on demand videoclips. Dat is ong. verboden. Ze kijken dan meer hoe de site is opgebouwd. Daarom hebben we besloten om er een biografien site van te maken met ook nog alle videoclips. Maar dit overheerst veel minder.
Bas:
mensen zouden eens moesten afstappen van het:
layout :) dit is toch geen creatief iets maar iets van iedereen doet het zo dus ik ook :)
Wat stel jij voor? De combinatie van menu boven en daaronder content zie je ook vaak genoeg, net als menu rechts en content links.
Ben het wel met je eens, maar een menu moet je altijd hebben, toch?
Hmm...misschien ligt hier een leuk nieuw (en winstgevend) idee :)
Maar omdat ik toch eigenlijk elk seizoen van layout wissel is het niet echt nodig
|[--------------------------|
h---------------------------f
e---------------------------o
a-----------content-------t
d--------------------------e
e--------------------------r
r-----------------------------
|----------------------------
[--------------------------]
kan je het lezen???? en begrijpen.
Quote:
kan je het lezen???? en begrijpen.
Als je er php tags om zet, blijft de afstand tussen letters hetzelfde :p Enneuhm, een "foter" ken 'k niet :p 'k weet wat je bedoelt ;)
Ok :p Code werkt dus ook :D wou het eens teste...
Gewijzigd op 02/11/2004 22:25:00 door Alfred -
Maar ehm.. ik bedoel niet zozeer de header menu content footer layout, maar meer hoe je je site opmaakt
als je een BLOK als header (rechthoek) boven hebt, en horizontaal links het menu wat ook een blok is, en daar rechts van weer een content block, dan vind ik dat niet mooi :)
zie bijvoorbeeld www.sbits.nl, dat bestaat ook uit header, rechts iets en content blok, maar toch net iets anders..
of mijn eigen site, www.hostingpro.nl of www.24pro.nl.. dat zijn ook beetje zelfde soort layouts maar toch net iets anders.. ik vind die block layouts beetje nep en zo deed ik het vroeger ook toen ik net website kon maken snap je? :) ik bedoel het niet lullig allemaal ho0r, ben zelf ook niet de perfecte designer maar het komt op mij cheap over om zo'n standaard newbie :P layout te gebruiken :)
Daarnaast vind ik het een beetje een overkill aan layer effecten. Dropshadows, bevel and emboss enzo.
Dit werkt eerlijk gezegd alleen maar averechts, vind ik.
Daarnaast mag je site qua opbouw ook wel iets netter: je gebruikt her en der inline styles, en de overige css staat ook in de source van index. Tja, misschien ben ik dan een zeur.
Dan krijgen we de <td> waarin weer een <div> staat op je content weer te geven. waarom? Je gebruikt je css nog niet optimaal. volgens mij.
Maar he, naast kritiek moet er ook ruimte zijn voor complimenten ;-). Je moet me niet verkeerd begrijpen, ik vind je site absoluut wel leuk, er zijn alleen dingen die ik anders zou doen... Dit wil nog niet zeggen dat dat zo moet :)
eindoordeel op schaal van gert-jan: 6.5
Gewijzigd op 03/11/2004 10:48:00 door Gert-Jan
Over je site valt wel te zeggen dat je veel bezig bent met decoreren, ondoordacht dingen zonder toevoegen met de gedachte dat het mooi is.
Het menu vind ik afschuwelijk, de html underlined op de fotoshop achtergrond. Ik snap dat je erg blij bent dat je de gradient en schaduw effecten in fotoshop ondenkt hebt, maar leer het iets meer doseren.
Maak je site eens af met de rest van je inhoud en komt nog eens terug. Ik vind dat je site zo totaal geen karakter heeft, geen inhoud, geen boodschap. Niets om aan te toesten of de layout wel klopt met wat je probeert te zeggen. Geen programma achter de site. Wat mij de indruk wekt dat je site ook niet zo gek veel te vertellen heeft.
Dus ik zou zeggen, ga door, maak je site af, en doseer je photoshop kunsten.
Success,
Arend
Maar ik wil deze site richten op een doelgroep van 14-18 jaar. Deze mensen kijken veel videoclips en zijn daar ook veel mee bezig.
Bedankt voor het commentaar. Aan dat menu zal ik wat doen. En die css moet allemaal nog in de header komen. dus zonder inline css. En teven komt het bestand extern te staan. Dit dan ook weer om de laadsnelheid te bevorderen.
www.sitsat.nl naar de 'online' versie van cliptop40.nl gegaan en moet zeggen dat beide websites op mij overkomen als een rommelig geheel.
Ik ben een zeur, maar dat mijn bezoek aan cliptop40.nl als resultaat heeft, het openen van een nieuw venster met daarin de website www.yourprofile.nl, voel ik mij genomen.
Mischien dat de beoogde doelgroep hier overheen kijkt...
Ook het volmondig zeggen
Ik ben via Ik ben een zeur, maar dat mijn bezoek aan cliptop40.nl als resultaat heeft, het openen van een nieuw venster met daarin de website www.yourprofile.nl, voel ik mij genomen.
Mischien dat de beoogde doelgroep hier overheen kijkt...
Ook het volmondig zeggen
Quote:
Webdesign op topniveau[/QUOTE]
is als cynisch grappig, maar als serieus zeer discutabel.
is als cynisch grappig, maar als serieus zeer discutabel.
hoe kan het dan zijn dat mijn site nu zon 2000 unieke bezoekers trekt per dag en zon 10000 pageviews van maar 5 pagina's?