Site leest geen PHP
Ik ben overgestapt naar een VPS server van Transip, voor 5 euro per maand.
Nu heb ik via directadmin php aangezet en me domein gekoppeld via dns aan mijn vps.
Nu als ik op mijn vps een bestand upload van
leest hij dat ook niet dan krijg ik wit beeld, maar als ik op bron weergeven druk zie ik daar wel de script.
Weet iemand een oplossing?
Mvg
Werkt ook niet
Zo niet, dan vermoed ik dat voor je domein geen PHP aangezet is. Ga eens naar je domeinbeheer op :2222 en zet PHP eens aan bij je domeininstellingen?
Het heeft zeker een .php extensie.
PHP is ook aan.
http://www.******.nl:2222/CMD_ADDITIONAL_DOMAINS?action=view&domain=DOMEIN.NL ?
Dan heb ik het idee dat je je virtual-host niet goed geconfigureerd is?
Zeker weten bij: Dan heb ik het idee dat je je virtual-host niet goed geconfigureerd is?
Hoe niet goed geconfigureerd?
Je hebt admin-acces?
Hoe ziet je virtual host voor je domein eruit?
Ja ik heb admin acces aangezien de VPS van mij is.
Wat is een virtual host?
Kan je op Admin-niveau vinden onder: Custom HTTPD Configurations
Ik vraag me eigenlijk af waarom je een VPS aanschaft, als je niet weet wat een virtual host is, maar dat terzijde.
Gewijzigd op 02/03/2013 21:28:40 door - Ariën -
Ik kan die virtual host niet vinden.
Als je niet weet hoe Linux (Het OS op de VPS) werkt, kan je het onderhoud ervan beter uitbesteden of een managed VPS nemen. In een 'productieomgeving' zou ik het voor een beginner niet aanraden een VPS te nemen....
Ik hoef alleen nog php werkend te krijgen.
Ik ben bij de virtual host gekomen dit zit erin:
Gewijzigd op 02/03/2013 21:40:48 door Taha Ozturk
Misschien zou je het kunnen hercompileren. Maar om te gaan beginnen over custombuild, update en build, lijkt het me zinniger om eens een ticket in te schieten bij je webhosting. Hier kan je eens vragen of ze het kunnen fixxen, want dit lijkt me duidelijk een fout van hun, als ze het zo hebben opgeleverd.
Ook raad ik met klem aan om het bestaande contract om te zetten naar een managed-contract, waarbij hun de VPS-server inbeheer nemen, en updates doorvoeren. Want als beginner kan ik je het niet aanraden om zulke dingen te doen. Grote kans dat er dan iets stuk gaat, met (lange) downtime voor je site tot gevolg, en dat wil je natuurlijk niet... ;-)
Gewijzigd op 02/03/2013 21:41:12 door - Ariën -
oke bedankt