Site review: pholeron.com
De site moet functioneren als een soort van persoonlijke 'knowledgebase'.. maar ook iets waarnaar ik anderen kan door verwijzen als dat moet..
Ook heb ik een aantal lopende projecten die ik later via de site wil demonstreren en ondersteunen e.d.
M'n eerste opzet lijkt momenteel op iets als een weblog.. (alleen de index bestaat momenteel, dus klikken heeft nu nog weinig zin).
Straks krijgen delen van de website een eigen kleurtje (is de bedoeling althans). Standaard zie je nu de versie in 'donker geel', maar word straks ook uitgebreid met groene, blauwe, en rode tinten.. 't is dus belangrijk dat de rest van de site redelijk 'neutraal' blijft om straks ook bij andere kleuren te kunnen passen (vandaar veel zwart/wit/grijs).
Wat ik zelf mis is iets als een logo voor m'n site.. maar ik ben compleet niet handig met programma's als photoshop.. dus is tevens m'n vraag of hier misschien mensen zitten die zich (als ze dit lezen) genoeg vervelen om iets simpels voor mij te willen maken.. (a)
liefste iets dat ook te gebruiken is met de verschillende tinten.. dus neutrale kleuren, of zo dat ik transparante 'pixels' in de afbeelding de 'tint' van de huidige pagina kan geven (je snapt vast wat ik bedoel).
Martijn/Pholeron
Edit:
Linkje: http://www.pholeron.com
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Martijn Wieringa
Maar ik zal zoeken en login omdraaien, of login boven zoeken.
Voor de rest erg leuk!
Hij is niet valid hoor je website...
Daarom vind ik de volgorde ook gewoon goed!
@mebus, ik krijg toch echt wel een melding dat hij valid is.
PS. Eerlijk zeggen als je het niks vind ;)
Edit: Niet letten op de lelijke donkere oranje kleur, ik moet denk ik eens wat aan gaan passen aan mijn .jpg instellingen met photoshop.
2e Edit: Ik heb eventjes de lijn wat smoother gemaakt :)
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door PHP hulp
Alleen die inlog velden - wat is het nut?
Ik vind de kleuren wat te flets, layout voldoet zeker als de inhoud goed is.
Verder ziet het er goed uit, lekker simpel!
je mist een header, of in iedergeval een vorm van conformatie dat mensen goed zitten, en dat ze weten waar ze zitten.
bart van der veen schreef op 22.02.2007 17:24:
Daarom is Pholeron denk ik ook op zoek naar een logo.je mist een header, of in iedergeval een vorm van conformatie dat mensen goed zitten, en dat ze weten waar ze zitten.
@Lotte
Wow, super gaaf gemaakt lotte :) Kijk, daar kan ik dus nooit tegen op hé.. maar euhm, ik heb um ff op m'n site gezet en ik vind um niet bij het geheel passen.. Heb je daar miss. ideeen over/voor/whatever?
@Mebus
ik heb nog ff gekeken naar de HTML validatie maar bij mij zegt ie netjes dat ie prima is.. dus nu ben ik erg benieuwd waarom ie bij jou zegt van niet..
@Saimen
Je geeft aan de kopjes rechts een andere kleur te geven.. heb je een suggestie in voor een kleur.. of iets anders??
Je hebt in een linkje van je staat target="_new" dit moet denk ik zijn target="_blank"
Note: Bij een onbekende (frame/venster)naam in de target is het default gedrag een nieuw venster.. dus opzich gaat het zowiezio altijd goed!
dit ziet er ook leuk uit :-p
De header is van k* kwaliteit, misschien moet je er even een PNG'tje van maken
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door PHP Newbie
PHP Newbie schreef op 23.02.2007 15:54:
dit ziet er ook leuk uit :-p
Oeps! Je kunt je eigen stylesheet inladen. Ik heb er ook een paar van mij getest. FF een array aanmaken met geldige namen ;-)
Pholeron schreef op 23.02.2007 15:31:
Bedankt voor jullie input..
@Lotte
Wow, super gaaf gemaakt lotte :) Kijk, daar kan ik dus nooit tegen op hé.. maar euhm, ik heb um ff op m'n site gezet en ik vind um niet bij het geheel passen.. Heb je daar miss. ideeen over/voor/whatever?
@Lotte
Hij moet zowiezo van beter kwaliteit zijn denk ik. (zoals luuk al zei: png-tje van maken) dat kan ik zo regelen. Ik hoop dat de kleur dan wel klopt, want die is nu veel te donker. Eigenlijk was hij lichter :). Ik zal daar vanavond ofso wel eventjes naar kijken. Nu zit ik achter de verkeerde computer.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door PHP hulp
Moet je voor de gein eens wat anders invullen dan de stylesheet...
Hij slikt alles..
Ik heb zelfs de css van me eigen site ingevuld en dat werkte..
/etc/passwd is ook te benaderen....
Ik zou er toch nog maar even naar kijken hoor...
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Danny K
Lotte schreef op 23.02.2007 16:49:
Hij moet zowiezo van beter kwaliteit zijn denk ik. (zoalsluke Luuk al zei: png-tje van maken) dat kan ik zo regelen. Ik hoop dat de kleur dan wel klopt, want die is nu veel te donker. Eigenlijk was hij lichter :). Ik zal daar vanavond ofso wel eventjes naar kijken. Nu zit ik achter de verkeerde computer.
Pholeron schreef op 23.02.2007 15:31:
Bedankt voor jullie input..
@Lotte
@Lotte
Hij moet zowiezo van beter kwaliteit zijn denk ik. (zoals
Verder zou ik die stylesheet gewoon in een sessie zetten, heeft 3 voordelen:
1. je hebt hem niet steeds in je adresbalk staan, dat is lelijk
2. Je hoeft het niet steeds mee te geven met een link
3. Hij is niet zo gemakkelijk aan te passen
Het klopt dat je ook externe css files nu kunt toevoegen.. de reden dat ik het nu ff zo heb opgezet, is zodat ik jullie kon laten zien wat ik bedoelde met verschillende 'smaakjes/kleuren/enz' voor de verschillende onderdelen op de site (n.a.v. dat de gele kleur niet dor iedereen gewaardeerd werd :P)
Natuurlijk wordt straks de css file niet via een get variabele in de URL bepaald. Dit voorbeeld was immers alleen bedoeld voor het grafische aspect van de site :P
robin schreef op 22.02.2007 15:42:
Maar ik zal zoeken en login omdraaien, of login boven zoeken.
ben ik het niet helemaal mee eens..
ik denk dat martijn de enige is die in hoeft te kunnen loggen
aangezien er geen register mogelijkheden zijn..
dus dan is het inloggen zelfs niet nodig op de index
en zou ik helemaal onderin bij
een login linkje plaatsen
verder een strak design..
overzichtelijk en goeie kleuren keuze
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Marvin S
Ik vind het een mooie site, maar misschien is het handig om de site te centreren voor gebruikers met een hoge resolutie, top gedaan(Y)