Site review portfolio
Ik heb enige tijd mijn website offline gehad en heb nu gekozen voor een geheel nieuwe look en dit is het resultaat:
Silverr.nl
Ben erg benieuwd naar jullie reacties, alvast bedankt!
Thomas
Weinig feedback tot dusver.. ;-)
Gewijzigd op 21/05/2010 14:51:32 door - Ricardo -
Bedankt. Het laden is niet voor niks natuurlijk. Het menu werkt pas goed als de site volledig geladen is, vandaar deze javascript built-in die pas weggaat als de site volledig geladen is..
Het is wel een mooie website, alleen ben ik van mening dat het wisselen van pagina's niet echt lekker loopt. Heb je hem wel eens bekeken in Opera?
Verder heb je nog meer inline CSS die net zo goed in je style.css zouden kunnen staan.
Wat doe je overigens met die resolutie die in de GET-vars worden meegegeven?
Ik zou er echt alles aan doen om dat loading ding weg te krijgen. Het maakt je website ontzettend traag. Waarom zou ik moeten wachten op de plaatjes onderaan voordat ik bovenaan mag beginnen met kijken?
edit: je hebt trouwens 2 html pagina's in elkaar staan. Nadat je dat loading ding weg hebt gehaald (want dat moet je er echt serieus uit halen, dat is echt heel onprofessioneel) zou je naar validator.w3.org moeten gaan, en kijken wat er nog allemaal mis is met je HTML. Goeie HTML help onder andere je positie in zoekmachines, laadt je pagina sneller, en lost automatisch vreemde bugs voor je op in verschillende browsers! En dat allemaal dankzij minder code. [/reclame]
Gewijzigd op 21/05/2010 15:52:05 door Jelmer -
Hmm, dit heb ik inderdaad nooit overwogen, ga ik zeker even doen, bedankt.
@Elwin Fratsloos
1) vond ik de gemakkelijkste oplossing, maar is inderdaad overbodig..
2) Die ankers zouden inderdaad ook aangepast moeten worden, ga ik mee aan de slag.
3) De resolutie gebruik ik om ervoor te zorgen dat je niet 2 pagina's op je scherm ziet staan ;-)
@Jel-mar
Je haalt me de woorden uit de mond. Ook deze neem ik mee, bedankt!
Gewijzigd op 21/05/2010 15:50:59 door Thomas van Broekhoven
Verder is er denk ik wel genoeg gezegd over dat loading ding. Dat moet echt weg.
Voor de rest ziet het er goed uit!
Bij uw website kan ik beamen dat er een zekere indruk is. Je hebt ook moeite gedaan om iets "uniek" te verwerken in uw portfolio. Dat is goed.
Verder misschien toch een tip in verband met uw e-mailadres waar sommige leden het misschien ook mee eens zullen zijn. Ik zou het e-mailadres gaan vervangen door een contactformulier met een eenvoudige Captcha - Validatiecode.
Zo zul je toch een stukje minder kans maken op geautomatiseerde kwaadwillige spamrobots.
Gewijzigd op 27/05/2010 21:55:52 door Tom Beuckelaere
Er zit een XSS-injectie in (leuke parameters, maar niet beveiligd!), maar verder ziet het er erg leuk uit!
Ik zie dat je de content nu al de goeie hoogte heeft voordat alle plaatjes zijn geladen. Nu kan het loading scherm toch wel weg?
Je kan hem niet zien in IE dan moet je als je niks anders hebt gewoon de site niet bekijken ofzo?
Stap 2 is de formaliteiten van de javascript aardigheden
Het is dus vrij knap om met z'n chatische html het zo te kunnen presenteren.
chaotisch:
niet overal open tags / end tags
verkeerd genest
geen unieke id's
een DOCTYPE welke op willekeurige plekken te voorschijn komt
In Chrome en Firefox hier, duurt het laden heel lang.
Het ligt niet aan mijn verbinding, ik heb 101,0 Mbps.
Gebruikers klikken dan al snel weg.
Ik had gelezen dat internet gebruikers, na gemiddeld 6 seconde weg klikken, als ze het gene wat ze zoeken niet binnen die tijd vinden.