Site review riando.com
http://new.riando.com
[1] Doel van de site is verhuren/verkopen van div vakantie woningen in Suriname. Mijn eerste grote 'opdracht'.
[2] Site volledig opgebouwd. Alleen reserverings bevestiging moet nog gemaakt worden. CSS en Images via subdomains
[3] Registratie / inloggen / reserveren werken allemaal. Alleen de reservering kan nog niet bevestigt worden. Controle op grafisch uiterlijk div webbrowsers.
[4] Commentaar welkom.
[site] [1] Doel van de site is verhuren/verkopen van div vakantie woningen in Suriname. Mijn eerste grote 'opdracht'.
[2] Site volledig opgebouwd. Alleen reserverings bevestiging moet nog gemaakt worden. CSS en Images via subdomains
[3] Registratie / inloggen / reserveren werken allemaal. Alleen de reservering kan nog niet bevestigt worden. Controle op grafisch uiterlijk div webbrowsers.
[4] Commentaar welkom.
Waarom de CSS en images via subs?
Ik vind hem mooi!
(Hoewel ik toch de kleur van het lettertype iets donkerder zou maken, (beter leesbaar))
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door vdleije .
Steef schreef op 21.08.2008 22:02:
Hierom via sub: http://www.askapache.com/htaccess/apache-speed-subdomains.html
plus het werkt heel makkelijk. Je afbeeldingen / css staan op een 'externe' host, en hebben dus een vast locatie, geen map omhoog gedoe. Dat is mijn primaire reden.
Maar nog maals dat is persoonlijk.. Ik zou het gewoon in de code verwerken.
CSS-tip:
En inderdaad wat vdleije al aangeeft, het lettertype is een paar tinten te licht, een aantal tinten donkerder zal al beter zijn.
Ik had een grote foto van iets uit de omgeving van eht huisje gezet op de index pagina. Dat trek lezers sneller om verder te kijken/klikken. mijn eerste indruk was niet gelijk hier meot ik verder kijken eventueel zou je iets groter Suriname ofzo op de achtergrond kunnen zetten.
Ik krijg javascript errors als ik op een hoofdmenu klik
Notice: Undefined offset: 1 in /home/riando.com/new/page/reservation.php on line 34
Notice: Undefined offset: 2 in /home/riando.com/new/page/reservation.php on line 36
Notice: Undefined offset: 1 in /home/riando.com/new/page/reservation.php on line 36
Notice: Undefined index: userid in /home/riando.com/new/page/reservation.php on line 49
Steef schreef op 21.08.2008 22:02:
Hierom via sub: http://www.askapache.com/htaccess/apache-speed-subdomains.html
Images via subdomeinen maakt je site helemaal niet sneller vanwege de maximale aantal connecties van je browser...
Buiten dat krijg je problemen met je Google ranking, dus het is zelfs alleen maar nadelig!
Toch enkele punten waarmee je rekening moet houden:
1. Meer contrast van de letterkleur met de achtergrond
2. Ik mis een beetje kleur. Zet eens een foto in de tekst erbij.
3. De hover effectjes (zoals SanThe al zei)
4. De site is niet altijd valid..
5. BIj dat formulier krijg ik als ik niets invul en op verzendne druk deze melding: Het veld 'username' is leeg. Dat moet gebruikersnaam zijn. Het is een kleinigheidje maar ook heel weinig werk om eruit te halen.
Succes
1. Tekst kleur donkere gezet, nu een beter contrast.
2. Navigatie voorzien van underline bij hover.
3. Validatie is iets wat de (betalende) partij niet nodig vondt.
4. Contact formulier voorzien van error controle.
5. Tekstuele foutjes eruit gehaald.
Bedankt voor al jullie feedback. Ik heb er echt iets aan gehad.
Nu alleen nog een sponsortje vinden voor aan de zijkant. ;)
Evert schreef op 02.09.2008 18:02:
Nu alleen nog een sponsortje vinden voor aan de zijkant. ;)
Moet nog worden aangeleverd.
en met 53 errors lijkt dat ook nergens voor nodig...
afgezien van dat, mist de site nog wel wat identiteit. Als in logo, kleuren schema, duidelijke header enz...
In je header staat een super grote spelfout: onroerend goed zijn twee woorden!
De site moet mensen aanspreken die betalen voor een bepaalde dienstverlening. (potentiele) klanten ga je dus niet lastig vallen met ads.
Als laatste waarom maak je de site niet flexibel? Dat is natuurlijk makkelijk te doen met zo'n site..
Het ziet er niet professioneel genoeg uit.
Wat niet wegneemt dat het ook niet de slechtste layout is, maar het ziet er 'te simpel' uit.