Site review: Shobs verzamelpunt van webshops en ervaringen.

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pagina: 1 2 volgende »

W w

w w

12/10/2008 10:06:00
Quote Anchor link
Hallo iedereen,

Ik ben al een aantal maanden bezig met een project van mij http://www.shobs.nl/. Is nog in een flinke beta fase, maar begint te komen.

Heb je nog puntjes die verbeterd kunnen worden, meld het dan even in het topic. Of wil je gewoon even je mening kwijt, plaats het dan ook in het topic.

(Negeer nu nog de dingen die niet werken of waarbij je een wit scherm krijgt, dat is dan gewoon nog in ontwikkeling)

Alvast bedankt,

Wieland :)
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door W w

PHP hulp

PHP hulp

12/01/2025 06:46:02

--

--

12/10/2008 12:59:00
Quote Anchor link
Als dit ook bedoeld is als review: Bij het menu links zou ik het mooier vinden als niet elk opsommingsteken tegen de rand aan zou staan.

Verder is het zoals je zegt nog beta, dus een aantal punten zullen nog wel verbeterd worden.

Is het je bedoeling om iets op te zetten zoals Kelkoo?

Bart van der veen

bart van der veen

12/10/2008 13:35:00
Quote Anchor link
mag ik mezelf afvragen (erg offtopic) waarom je geloofwaardig zou moeten overkomen als je een spelfout maakt in de naam van je website?

W w

w w

12/10/2008 13:46:00
Quote Anchor link
Kelkoo gaat meer in op de producten. Zelf wil ik meer aandacht te besteden aan de webshops

Ik weet wel hoe je shops schrijft hoor. Dit is tenminste een pakkende naam met beetje orginaliteit. En niet zo'n domeinnaam als webshopervaringen.nl bijvoorbeeld.
Het gaat ook om de inhoud en niet om de naam. Dit is niet zo'n website waar gewoonweg geen website op staat en alleen maar reclame die de bezoekers trekken uit typfouten.

Ik zou is kijken met die opsommingstekens.

--

--

12/10/2008 14:24:00
Quote Anchor link
Wieland schreef op 12.10.2008 13:46:
Ik zou is kijken met die opsommingstekens.
Klein beetje padding is al genoeg.

W w

w w

12/10/2008 14:48:00
Quote Anchor link
Ik hou het toch bij de rand denk ik. Vind ik mooier, smaken verschillen ;)

--

--

12/10/2008 14:53:00
Quote Anchor link
Wieland schreef op 12.10.2008 14:48:
Ik hou het toch bij de rand denk ik. Vind ik mooier, smaken verschillen ;)
Prima natuurlijk. Dan heb ik nog wel een andere voor je: Het logo zweeft een beetje. Is het niet mooier om die een beetje naar beneden te doen? Heb je ook meteen minder 'wit'ruimte boven het menu.

W w

w w

13/10/2008 19:47:00
Quote Anchor link
Hmm ja dat was eigenlijk ook de bedoeling, dat het zweeft. Ik heb wel de margin-top wat minder gedaan. Nu zit het geheel toch nog wat meer omhoog.

Hebben nog meer mensen een toevoeging?

15/10/2008 07:01:00
Quote Anchor link
smaken verschillen, je kunt ook verschillende template's maken waartussen je kan kiezen

Ivo K

Ivo K

15/10/2008 07:39:00
Quote Anchor link
hmm.... die verschillende templates lijken me minder goed. Wat maakt het uit of smaken verschillen? Het is en blijft toch jouw layout? Als ze de kleur kunnen instellen, van de template, vind ik dat leuk. maar een hele nieuwe erop zetten , waarom ?

Voor de rest een erg nette site
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Ivo K

Wessel Johnson

Wessel Johnson

15/10/2008 07:40:00
Quote Anchor link
Mooie layout, maar in IE:

Afbeelding

Ivo K

Ivo K

15/10/2008 07:45:00
Quote Anchor link
wessel;

die witte puntjes zijn niet raar... de witte achtergrond is er daar niet !?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Ivo K

W w

w w

15/10/2008 10:00:00
Quote Anchor link
Hmm inderdaad. Ziet er naar uit dat het niet helemaal doorloopt in IE 6.
Zal is even zoeken naar een oplossing. Bedankt =)
Wessel schreef op 15.10.2008 07:40:
Mooie layout, maar in IE:

Afbeelding

W w

w w

02/01/2009 23:21:00
Quote Anchor link
Zijn er nog meer tips of reacties? Een hoop is verbeterd en aangepast.

Alvast bedankt.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door w w

Niek Weevers

Niek Weevers

03/01/2009 12:39:00
Quote Anchor link
Erg saaie kleuren.

Eddy E

Eddy E

03/01/2009 13:21:00
Quote Anchor link
Kleuren zijn inderdaad wat saai. Vooral die groene achtergrond.
Menu is top.
Duidelijk ook, behalve de frontpage.
Linksonder (menu) heb ik 2x reclame: die zou ik weghalen.

De header mag ook wat lager (op gelijke voet-hoogte met het bovenmenu).
Op http://www.shobs.nl/nieuw/ staat het 'Selecteer op' op een verkeerde plek.

Voor de rest wel leuk: je biedt niets, maar werkt als een soort startpagina.nl ;).

Guido S

Guido S

05/01/2009 16:52:00
Quote Anchor link
Op een paar kleine schoonheid foutjes echt een goede site.
Misschien twee punten om te verbeteren:
- Link naar winkel in een nieuwvenster openen.
- Tags voor winkel beperken tot 10 of 20.
http://www.shobs.nl/webshop/1269/The-Tin-Star-Company
Deze winkel heeft naar mijn mening een beetje veel tags op gegeven.

W w

w w

05/01/2009 17:21:00
Quote Anchor link
Jaah over de kleuren is denk ik gewoon een kwestie van smaak. Ik wou ook iets unieks hebben. Met de kleuren betreft.

De header laat ik denk ik staan, zodat er wat ruimte ertussen is. Anders is alles een beetje op elkaar gepropt.

De link heb ik wel verbeterd, zo blijven mensen denk ik ook langer op mijn website.

Hmm, ik zou even nadenken over de tags. Maar dat is natuurlijk wel overdreven veel. Ik ga er denk ik inderdaad een limit opzetten.

Bedankt voor de tips! =) Als er nog meer tips of puntjes zijn die beter kunnen, dan hoor ik het wel.

Groet,
Wieland

Hipska BE

Hipska BE

05/01/2009 17:39:00
Quote Anchor link
Misschien nog en tip om als eigenschap van een winkel toe te voegen: Merken.

Zo kan je zoeken welke shop net dat ene zeldzame merk verkoopt dat je nodig hebt.

Guido S

Guido S

05/01/2009 20:33:00
Quote Anchor link
Ik ben op een probleem gestuit in Internet Explorer 8 beta 2.
De pagina heeft een horizontale scroll balk, die behoorlijk ver naar rechts kan. En onder aan bij de tags staat ook een horizontale scroller erg vreemd :P

Ook nog twee kleine schoonheid foutjes:
- Als "Hoe het werkt?" open is. Bevind er zich amper een witte ruimte aan de onder kant van de tekst terwijl er aan de bovenkant een rand van 10px is ofzo.
- Ook de hover van de navigatie is niet helemaal gelijk. Aan de boven kant zijn 2px ruimte terwijl er aan de onderkant 4px ruimte is. Kan je beter beide 2px maken.

05/01/2009 21:50:00
Quote Anchor link
Ik mis een beetje uitstraling; tis dof/mat het springt niet echt van mijn scherm.

Het logo mag best wat grooter. Het staat raar dat je menu tekst in een kleiner letter is als de lijst met categorieën, waar overigens wat meer padding bij mag.

Bij het plaatsen van een reactie is de 'captcha' onduidelijk. Ik zag pas net voordat ik wil op de knop klikte dat ik daar wat moest invullen. De knop viel eveneens een beetje weg.

De zoek webshop mag wat mij betreft een heel stuk omhoog; om precies onder Voeg een webshop toe.

Bij een categorie overzicht is er een score en datum optie, als ik aan het zoeken ben wil ik zeker ook wel op naam kunnen sorteren

Pagina: 1 2 volgende »

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.