Site review: Shobs verzamelpunt van webshops en ervaringen.

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pagina: « vorige 1 2

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

05/01/2009 21:55:00
Quote Anchor link
Ik haal alle review sites door de validator. Er zitten nog wat fouten in je code. Dat kan tot gevolg hebben dat je pagina niet in alle browsers goed rendert.

PHP hulp

PHP hulp

12/01/2025 06:50:42

Daan

Daan

05/01/2009 22:07:00
Quote Anchor link
De tags op de homepagina komen erg druk over, zeker met een wat rustigere layout. Mijn eerste reactie was wegkijken, en daarna pas bedacht ik dat ik juist de hele site moest zien om een mening te vormen ;) Misschien alles één kleur en alleen de grootte veranderen, of minder tags.

Ook zijn er veel links die niet veranderen als ik er met mijn muis over ga. Dat is best onduidelijk, vind ik. Ik heb ooit eens gehoord om als richtlijn twee veranderingen te nemen, dus bijvoorbeeld de kleur en onderstrepen als je er met je muis overheen gaat. Zelf vind ik één verandering ook al genoeg, maar alleen een aanwijzer die veranderd vind ik zelf te weinig. (Bijvoorbeeld de link 'Voeg webshop toe', de knopjes 'Meer..' en de links op de linkpartners-pagina. Heb niet verder gekeken of er nog meer zijn.)

Verder vind ik ook dat de achtergrond van het menu als je er met je muis overheen gaat wel in het midden moet staan, dus ietsje naar beneden.

Ik denk dat je logo niet omlaag moet. Het zou misschien iets groter kunnen. Maar dan kom je misschien weer in de knoop met het menu. Dus dat moet je zelf maar ff kijken.

W w

w w

05/01/2009 22:49:00
Quote Anchor link
Aah weer veel nuttige tips =)

Over de eigenschap van een winkel, zou ik even verder over moeten nadenken. Ik zal het is gaan bekijken.

Pff Internet Explorer 8 al, ik denk niet dat die scrollbalken horen ik wacht het nog even af tot hij geen beta meer is en meer mensen die browser gebruiken.
Wit ruimte heb ik nu toegevoegd, en over de hover dat klopt volgens mij niet in Internet Explorer, maar in firefox is hij wel netjes. Ik zal is gaan bekijken of dat op te lossen is.

Logo kan misschien iets groter, maar veel groter kan het niet. Dan raak ik in de knoop met het menu enz. En het moet ook niet te veel opvallen. Het gaat namelijk om de content.
Menu tekst heb ik opzettelijk wat kleiner gemaakt, omdat het voornamelijk om de webshops in de categorieën gaat. Daarom staat de menutekst wel in dikgedrukte letters. Zodat het wel duidelijk is maar niet te overheersend.

Inderdaad over het zoekveldje, dat kan wel iets omhoog maar ik heb het gevoel dat het dan niet echt mooi wordt. Misschien ga ik nog een andere plekje zoeken waar ik het kan plaatsten.

Over het zoeken, dat moet nog gedaan worden.

Er zitten inderdaad wat foutjes, maar dat komt door de editor, dus deze laat ik maar zoals het is. Als de structuur maar duidelijk is.

Over de tags:
Ik heb er nu minder op de index pagina gezet en de kleur en grote is niet meer zo heel groot. Ook heb ik de google ads weggehaald, omdat deze er nogal lelijk tussen stonden.

Over de links heb je inderdaad goed opgemerkt. Ik zal hier wat in gaan verbeteren.

Groet,
Wieland

Oja de captcha moet inderdaad wat duidelijk gemaakt worden. Vooral voor de mindere internetters onder ons lijkt mij dit wat onduidelijk.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door w w

Onbekend Onbekend

Onbekend Onbekend

05/01/2009 23:07:00
Quote Anchor link
Ik vind het lelijk, sorry. Ziet er te niet-strak uit, weet niet hoe ik het moet uitleggen. Maar daarom kun je mijn mening ook vergeten.

Verder, is het de bedoeling dat eigenaren hun winkel er op zetten of zo maar iedereen?

En T.net heeft dit toch ook al (alleen voor hard- en soft-ware). (zijn er nog andere winkels dan?)

Guido S

Guido S

05/01/2009 23:28:00
Quote Anchor link
Wieland schreef op 05.01.2009 22:49:
Pff Internet Explorer 8 al, ik denk niet dat die scrollbalken horen ik wacht het nog even af tot hij geen beta meer is en meer mensen die browser gebruiken.
Wit ruimte heb ik nu toegevoegd, en over de hover dat klopt volgens mij niet in Internet Explorer, maar in firefox is hij wel netjes. Ik zal is gaan bekijken of dat op te lossen is.

Hmm heb het net even gecontroleerd in Firefox. En in Firefox ziet hij er ook niet netjes uit. Net als in Chrome en IE7 en 8.
Screenshot: http://www.glkx.nl/open_files/screenshots/shobs_001.jpg

Verder heb ik niks meer op de site aan te merken. Het ziet er allemaal erg professioneel uit :)

W w

w w

06/01/2009 07:05:00
Quote Anchor link
Jah sorry Tommy kan ik niks aan doen, smaken verschillen ;)
Maar de bedoeling is dat iedereen en de eigenaren hun webshop erop zetten. De eigenaren kunnen ze ook zelf beheren.
Er zijn nog vele andere webwinkels dan alleen hard- en software =p

Hmm okey dan zou ik er toch even naar gaan kijken.

06/01/2009 16:12:00

Marien xD

Marien xD

06/01/2009 16:41:00
Quote Anchor link
Mooi initiatief! Iets rare website adres maar dat geeft niet :)

Waarom kan je niet meer wijzigen als je het eenmaal geplaatst heb? Waarom kan je niet aangeven dat je thuiswinkel waarborg heb?

Verder werkt het aardig (bovenstaande punten heb ik ook als commentaar).

Maak sommige dingen net iets duidelijker en dan kom je er wel. Ik hoop dat je genoeg ervaring heb om de website te promoten. Maak er een succes van!

Pagina: « vorige 1 2

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.