Site review voor nieuw concept

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Dennis

Dennis

08/09/2009 21:46:00
Quote Anchor link
Beste allemaal,

Graag zou ik jullie mening horen over het volgende: ik heb een website waarop webwinkels te koop kunnen worden gezet en kunnen worden gekocht. Graag zou ik opbouwende kritiek krijgen op het ontwerp (waar ik dus iets mee kan), zodat ik dit verder kan verbeteren.

Daarnaast willen jullie misschien aangeven of jullie voor het bedrag van €2,- een webwinkel te koop zouden aanbieden op deze website (dus een advertentie plaatsen).

Link naar ontwerp: Klik hier

Ik hoor het graag,

Groeten,

Dennis
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Dennis

PHP hulp

PHP hulp

12/01/2025 23:33:03

Kevin Stoove

Kevin Stoove

08/09/2009 21:52:00
Quote Anchor link
Ziet er netjes uit, en weet niet waarom maar krijg wel een gevoel van dat het een template is. Sorry, dat zal vast niet het geval zijn maar dat gevoel krijg ik er gewoon bij. Tevens zou ik het onderste gedeelte, de footer zeg maar een licht pasteltintje geven. Nu is het net zo wit als de inhouds-gedeelte... staat een beetje vreemd.

Dennis

Dennis

08/09/2009 21:55:00
Quote Anchor link
Bedankt voor je review!! Ik heb het ontwerp zelf gemaakt, dus een template is het inderdaad niet. Welicht krijgen meer mensen dat gevoel, ik vraag me dan wel af hoe dat komt...
Ik ga nog even naar de kleur van de footer kijken, bedankt!

08/09/2009 22:01:00
Quote Anchor link
Die kleur van de footer is niet niet helemaal juist voor mijn gevoel.
Ook is dat donkere van 'Webwinkels in alle soorten en maten!' té donker.
Voor de rest is het wel oké denk ik zo. Mjah, misschien de achtergrond van die tekstballon rechtsboven wat donkerder maken, anders valt dat een beetje weg tegen de witte achtergrond.

Verder snap ik het concept niet echt, jij bied mensen de mogelijkheid om een webwinkel compleet met inhoud te laten verkopen? En dan kunnen andere mensen die weer kopen? Is daar animo voor? Willen mensen dat doen?
Ik heb d'r niet echt kijk op (omdat ik me er niet echt mee bezig houd), maar volgens mij is het over het algemeen zo dat mensen gewoon zelf een webwinkel starten die ze blijven runnen.

Dennis

Dennis

08/09/2009 22:15:00
Quote Anchor link
Hoi Karl,

Ik heb uiteraard enig vooronderzoek achter de rug en ik ben er achter gekomen dat er toch nog vrij veel belangstelling is voor het kopen en verkopen van webwinkels. Er zijn echter nog geen vaste plaatsen waar je dit kunt doen, het is nu een beetje verspreid over verschillende forums.
Zie bijvoorbeeld sitedeals.nl en tbforum.nl.

Er zijn inderdaad aardig wat mensen die zelf hun webwinkel willen starten, maar er zijn ook zeker een hoop mensen die een goed lopende webwinkel (denk aan naamsbekendheid), met leveranciers en klantenbestand willen overnemen.

Bedankt voor je reactie, ook dit neem ik mee in mijn volgende concept.

groeten,

Dennis

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

08/09/2009 22:25:00
Quote Anchor link
Ik vind het ontwerp niet gek. Ik heb wel twee andere tips voor je:

Quote:
Omdat wij volledig zijn afgestemd op de verkoop van webwinkels, wordt u alleen naar relevante informatie gevraagd.

Het werkwoord "worden" gebruik je liever niet in webteksten, omdat het passief overkomt. Gebruik een actieve schrijfstijl, bijvoobeeld:
Door alleen relevante informatie in te vullen
  • bespaart u tijd
  • krijgen bezoekers een beter beeld van uw webwinkel
  • levert uw advertentie meer contactaanvragen op

Bij opsommingen dus een list gebruiken, dat leest lekkerder voor de bezoeker.
Verder gebruik je nog ergens:
Wilt u ook een topadvertentie plaatsen? Klik hier.
De tekst "klik hier" is uit den boze. De tekst van een hyperlink moet beschrijven wat er gebeurt als je op die link klikt. Dus bijvoorbeeld:
Plaats ook een topadvertentie

Dennis

Dennis

08/09/2009 22:28:00
Quote Anchor link
Perfecte tips, hier kan ik wat mee! Ik ga het zeker aanpassen!
Bedankt!

Dennis

Dennis

09/09/2009 16:15:00
Quote Anchor link
Heeft iemand anders misschien nog tips over de layout of hele andere tips? Alles is welkom!

Julien

Julien

09/09/2009 16:30:00
Quote Anchor link
Allereerst, het design ziet er gewoon goed uit. Ik snap niet helemaal wat mensen bedoelen met dat het eruit ziet als een template. Een template is toch ook een design? Ik zie wel overal links op de pagina staan, en soms dubbel of, zo lijkt het, driedubbel. Is dit wel zo handig? (Je kan bijv. op 3 plekken een link klikken om te adverteren). Ik hou zelf van simpelheid ^_^.

Succes verder!

Dennis

Dennis

10/09/2009 16:03:00
Quote Anchor link
Bedankt voor je reactie! Het klopt dat er meerdere linkjes staan naar eenzelfde pagina, dit is bedoelt zodat mensen gemakkelijk en vanaf elkje positie een advertentie kunnen plaatsen.

Ik hoor graag ook wat anderen vinden van de lay-out en ook graag een reactie op de advertentieprijs.

Groeten,

Dennis

Dennis

Dennis

12/09/2009 13:48:00
Quote Anchor link
Niemand een aanvulling verder?

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.