site review
hello nou hij is wel een beetje af... nu zou ik wel eens technische comment willen hebben, inhoudelijk is niet nodig om te reageren daar is het mij niet om te doen.
-Je middelste content is in FireFox iets te ver naar links -Je hebt geen doctype @Ilka: Als je een doctype gebruikt, gaan browsers zoals IE en FireFox niet in Quirks mode en kunnen ze je pagina beter genereren, zodat bugs zoals met die middelste content makkelijker opgelost kunnen worden. Een doctype. Kijk daarvoor op
Tip: Ga de site eens valideren op w3.org en de html-code aanpassen. De site wordt dan sneller en mogelijk ook beter geindexeerd door Google en overige zoekmachines. Dit roept Tidy: 2 errors / 169 warnings
Nog voor de <html> tag.
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd"> Ja, en zet voor de gein dit eens bovenin?
kans is klein maar ach ja ik vraag t toch! Hey, dat idee van die horizontaal bewegende streepjes op de header, heb je dat zelf verzonnen? ik ben namelijk ook ooit zo creatief geweest omdat te verzinnen bij de oude layout van begrenzer.nl.. 't lijkt me heeel leuk als je het misschien daarvan af heb gezien!
als iemand mij met dit probleem kan helpen hoor ik dat heel graag!
@roland: Nee ik heb dat niet zelf verzonnen, echter heb ik het ook weer niet van jouw begrenzer afgespiekt, wellicht meerdere inspiratiegolven tegelijkertijd geweest op deze aardbodem... maar niet bij mij..;-) Ik heb na de allereerste opmerking vanalles geprobeert met die doctype maar dan verziekt mijn lay wel zo vreselijk, met de ene doc type is het in firefox geen gezicht, met de ander in ie, daarom heb ik maar voor deze "gulden middenweg" gekozen.
Tip: Maak de layout eerst op voor Firefox en ga dan pas de hacks en trucs voor IE uit de kast halen. Doe het andersom, dan maak je het jezelf wel heel erg moeilijk. Een doctype die de layout verziekt? Dat is nieuw. Waarschijnlijk is je layout 'gewoon' niet correct waardoor deze met een doctype anders wordt weergegeven dan jij verwacht. De fout zit zeker niet in de doctype.
hij is overigens voor firefox het beste daar heb ik wel een correcte doctype voor gevonden, volgens mij is het nu zaak dat ik de *.css maar eens ga nalopen voor de ie buggels ... toch? nee ik snap wel dat het niet de doctype is die de layout normaal gesproken verziekt. maar aangezien ik zonder doctype begonnen ben is het in mijn geval dus wél zo dat het de "layout verziekt" .
Succes Klopt. Waar je op moet letten, is de iets andere interpretatie van het boxmodel door IE. Google doet wonderen bij dit soort problemen, je bent zeker niet de eerste!
Helemaal eens met Frank. Zo doe ik het ook altijd. Je begint met een doctype dat IE in de strict mode dwingt. Dan behandelt hij in ieder geval het boxmodel correct.
Maar goed, jij hebt nu een bijna complete site, dus nu heb je een stoplap nodig.
Ik zat aan het volgende te denken:
Je hebt nu een image in een td gestopt en aan de rechterkant levert dat een witte streep op.
De linkerkant van die image bevat een stukje dat uniek is, verder herhaalt hij zich qua patroon naar rechts toe. Als je nu een dat linkerkantje "afknipt" met je tekenprogramma. Die zet je gewoon weer in die <td>.
Daarna knip je een stukje ter breedte van (zeg) 16 pixels uit het midden van dat plaatje, en die stel je in als achtergrondplaatje van die td. Als je dat herhalende stukje bgTD.jpg noemt, dan zou je dit moeten doen in je code:
<td style="background: #fff url(bgTD.jpg) center center repeat-x;">
Kun je deze redenering volgen?
Ik snap overigens je principe, ik ga even wat uitproberen. Je bedoelt meen ik de "avatars" die ik gekoppelt heb aan de gebruiker die inlogt? halleluja.. hier ga ik even over nadenken, geef me eventjes de tijd ;) Neenee, ik bedoel dit:
de humor.
maar nu snapt ik je :D ah dat stukkie wit, dat ik niet wegkreeg :s
-Je middelste content is in FireFox iets te ver naar links
ik zou eerlijk gezegt niet weten waar dat doctype voor nodig is, als jij het mij verteld zet ik het erin ;) khad het als overbodige troep eruit gegooit eigenlijk.
Ik realiseer mij dat er voor de kijker opzich zo niet zo heel veel aan de hand is, maar dit is eigenlijk een zelf gebouwd cms systeem. er kan worden ingelogt door bestaande gebruikers en kunnen met een simpel tekst vak items plaatsen. er zitten plaatjes gekoppeld aan userid. er zit een mailantwoord systeem in indien er een reaktie is geplaatst. etc.
en dat kleine stukje wit in het middelste content.. krijg het niet weg helaas, ben al uuuuuuuuuuren aan het tobben geweest met dat stomme stukkie
next time, ik snap de hint ;-), oke en wat ik nu dan nog toevoegen om de site niet in kwarkmode te laten draaien?
ik vind hem erg mooi
Tip: Ga de site eens valideren op w3.org en de html-code aanpassen. De site wordt dan sneller en mogelijk ook beter geindexeerd door Google en overige zoekmachines.
Nog voor de <html> tag.
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd">
kans is klein maar ach ja ik vraag t toch!
als iemand mij met dit probleem kan helpen hoor ik dat heel graag!
@roland: Nee ik heb dat niet zelf verzonnen, echter heb ik het ook weer niet van jouw begrenzer afgespiekt, wellicht meerdere inspiratiegolven tegelijkertijd geweest op deze aardbodem... maar niet bij mij..;-)
Tip: Maak de layout eerst op voor Firefox en ga dan pas de hacks en trucs voor IE uit de kast halen. Doe het andersom, dan maak je het jezelf wel heel erg moeilijk.
hij is overigens voor firefox het beste daar heb ik wel een correcte doctype voor gevonden, volgens mij is het nu zaak dat ik de *.css maar eens ga nalopen voor de ie buggels ... toch?
Succes
k ben er druk mee bezig ;)
Frank:
Een doctype die de layout verziekt? Dat is nieuw. Waarschijnlijk is je layout 'gewoon' niet correct waardoor deze met een doctype anders wordt weergegeven dan jij verwacht. De fout zit zeker niet in de doctype.
Tip: Maak de layout eerst op voor Firefox en ga dan pas de hacks en trucs voor IE uit de kast halen. Doe het andersom, dan maak je het jezelf wel heel erg moeilijk.
Helemaal eens met Frank. Zo doe ik het ook altijd. Je begint met een doctype dat IE in de strict mode dwingt. Dan behandelt hij in ieder geval het boxmodel correct.
Maar goed, jij hebt nu een bijna complete site, dus nu heb je een stoplap nodig.
Ik zat aan het volgende te denken:
Je hebt nu een image in een td gestopt en aan de rechterkant levert dat een witte streep op.
De linkerkant van die image bevat een stukje dat uniek is, verder herhaalt hij zich qua patroon naar rechts toe. Als je nu een dat linkerkantje "afknipt" met je tekenprogramma. Die zet je gewoon weer in die <td>.
Daarna knip je een stukje ter breedte van (zeg) 16 pixels uit het midden van dat plaatje, en die stel je in als achtergrondplaatje van die td. Als je dat herhalende stukje bgTD.jpg noemt, dan zou je dit moeten doen in je code:
<td style="background: #fff url(bgTD.jpg) center center repeat-x;">
Kun je deze redenering volgen?
Gewijzigd op 07/12/2005 23:03:00 door Jan Koehoorn
Ik snap overigens je principe, ik ga even wat uitproberen. Je bedoelt meen ik de "avatars" die ik gekoppelt heb aan de gebruiker die inlogt?
Gewijzigd op 07/12/2005 23:07:00 door Ilka
de humor.
maar nu snapt ik je :D