site review
wat vinden jullie van mijn site? Opbouwende kritiek is welkom!!
Ik weet niet of dat weerspiegelen bij het menu nou zo'n goed idee is, want dat maakt het wat druk ( ik zou het zonder tekst weerspiegelen ).
Verder is de tekst op elke pagina minuscuul, maar daar heb je een heel goede oplossing voor gevonden, namelijk: lettergrootte: A A A. Erg leuk idee, maar het mag wel wat duidelijker aangegeven worden ipv onder de zoekfunctie gepropt. Maar toch even vragen: Waarom heb je het standaard op minuscuul gezet?
Kleine opmerking:
Ideale gegevens Jouw gegevens
Resolutie: > 1024 × 768 >1024×768 (dit is goed)
Browser: Microsoft Internet Explorer Netscape (dit is fout, ik heb FF tenzij je Netscape voor FF aanziet...)
Kortom: erg orginele site. Eerste indruk is: overzichtelijk en orgineel.
En dan mijn reactie:
:-) Was ook even zoeken voor mij
Let wel op de grootte van de lettertype (niet zo gebruiksvriendelijk), en verder vind ik die blauwe kleur naar boven toe niet zo geslaagd! Ziet er goed uit!
Heb je de link naar het beheer bewust op de hoofdpagina gezet? Zou ik persoonlijk niet doen, lokt alleen maar uit om daar iets mee te proberen denk ik. :) Mooie site, ik vind de spiegeling wel een leuk effect.
Zeer mooi! Alleen is dat zoek veldje wel een hele foute ripoff van de Windows Live site, die bijna exact hetzelfde zoekveld heeft :) probeer even opnieuw
is een php scriptje aan de hand van het meegezonden ID.. heel simpel ;)
moet je even op informatie klikken... je gebruikt in ieder geval geen Internet explorer
Ook is het wel erg jammer dat je dit niet mooi in divs doet, en dat hij niet "meegroeit" en dat je een iframe ervoor gebruikt (nieuws etc.) Er zitten wel erg veel "browser checks" in nietwaar? Gewoon je site in IE6 en 7, Firefox 1.5 en 2.0 en Opera 9 laten werken, dan heb je die checks niet nodig :)
Ik gebruik geen iframes..
alleen op de content.php pagina staat een tabel... daar laad alles in van diverse pagina's
je kunt ook $_SERVER['php_self'] gebruiken.. dan de http:// eruit halen.. dan exploden op de / de eerste dan vervangen door home en dan de rest er steeds achter zetten met een > ertussen ;)
alleen bij 1280x1024 mogen de lettertjes wel íetsje groter ziet er aardig uit :)
Verder vind het het wel onprofessioneel dat je een site bouwd gericht op IE... en natuurlijk dat blauw naar boven toe en de weerspiegelende tekst... @Leo: geen iframe maar css overflow...
Nou nietzozeer op IE maar sommige effecten werken niet op andere browsers. Zoals het overfaden naar een andere pagina. Voor de rest werkt het meeste wel
Ik weet niet of dat weerspiegelen bij het menu nou zo'n goed idee is, want dat maakt het wat druk ( ik zou het zonder tekst weerspiegelen ).
Verder is de tekst op elke pagina minuscuul, maar daar heb je een heel goede oplossing voor gevonden, namelijk: lettergrootte: A A A. Erg leuk idee, maar het mag wel wat duidelijker aangegeven worden ipv onder de zoekfunctie gepropt. Maar toch even vragen: Waarom heb je het standaard op minuscuul gezet?
Kleine opmerking:
Ideale gegevens Jouw gegevens
Resolutie: > 1024 × 768 >1024×768 (dit is goed)
Browser: Microsoft Internet Explorer Netscape (dit is fout, ik heb FF tenzij je Netscape voor FF aanziet...)
Kortom: erg orginele site.
ziet er goed uit, alleen vind ik de lettertjes nogal klein, ik kan het bijna niet lezen, ik heb internet explorer 6 en mijn resolutie is 1280X1024
Arwin schreef op 20.02.2007 09:32:
ziet er goed uit, alleen vind ik de lettertjes nogal klein, ik kan het bijna niet lezen, ik heb internet explorer 6 en mijn resolutie is 1280X1024
En dan mijn reactie:
Quote:
Verder is de tekst op elke pagina minuscuul, maar daar heb je een heel goede oplossing voor gevonden, namelijk: lettergrootte: A A A.
:-) Was ook even zoeken voor mij
Let wel op de grootte van de lettertype (niet zo gebruiksvriendelijk), en verder vind ik die blauwe kleur naar boven toe niet zo geslaagd!
Heb je de link naar het beheer bewust op de hoofdpagina gezet? Zou ik persoonlijk niet doen, lokt alleen maar uit om daar iets mee te proberen denk ik. :)
Edit:
Al aangepast :)
Zeer mooi! Alleen is dat zoek veldje wel een hele foute ripoff van de Windows Live site, die bijna exact hetzelfde zoekveld heeft :)
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Leo
Waar heb je dat "u bevind zich hier" vandaan? Ik zoek dat namelijk ook een tijdje :)
Leo schreef op 20.02.2007 12:18:
Waar heb je dat "u bevind zich hier" vandaan? Ik zoek dat namelijk ook een tijdje :)
is een php scriptje aan de hand van het meegezonden ID.. heel simpel ;)
wat betekent dat gele uitroepteken achter "browser" ?
niek schreef op 20.02.2007 12:21:
wat betekent dat gele uitroepteken achter "browser" ?
moet je even op informatie klikken... je gebruikt in ieder geval geen Internet explorer
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door frank
http://www.frank-raterink.nl/site/content.php?id=contact&size=2
Daar staat nog de verkeerde pagina. En die scrollbalken zijn niet mooi. Verder een leuke site, ook al vind ik zelf het contrast tussen de site en de background nogal groot, maar dat is persoonlijk.
Quote:
U bevindt zich hier:
home › PARELmedia
U bevindt zich hier:
home › PARELmedia
Daar staat nog de verkeerde pagina. En die scrollbalken zijn niet mooi. Verder een leuke site, ook al vind ik zelf het contrast tussen de site en de background nogal groot, maar dat is persoonlijk.
Ook is het wel erg jammer dat je dit niet mooi in divs doet, en dat hij niet "meegroeit" en dat je een iframe ervoor gebruikt (nieuws etc.)
Leo schreef op 20.02.2007 12:27:
Ook is het wel erg jammer dat je dit niet mooi in divs doet, en dat hij niet "meegroeit" en dat je een iframe ervoor gebruikt (nieuws etc.)
Ik gebruik geen iframes..
alleen op de content.php pagina staat een tabel... daar laad alles in van diverse pagina's
Ik vind de site net iets tebreed, horizontaal scrollen is irritant. Zit hier gewoon op 1024 resolutie.
Leo schreef op 20.02.2007 12:18:
je kunt ook $_SERVER['php_self'] gebruiken.. dan de http:// eruit halen.. dan exploden op de / de eerste dan vervangen door home en dan de rest er steeds achter zetten met een > ertussen ;)
Je site gebruikt wel degelijk een frame, want ik krijg een scrollbalk bij de content, dit kan je netjes voorkomen met een klein beetje css, want er zijn veel mensen die dit niet fijn/mooi vinden.
alleen bij 1280x1024 mogen de lettertjes wel íetsje groter
Verder vind het het wel onprofessioneel dat je een site bouwd gericht op IE... en natuurlijk dat blauw naar boven toe en de weerspiegelende tekst...
YPM schreef op 20.02.2007 13:18:
@Leo: geen iframe maar css overflow...
Verder vind het het wel onprofessioneel dat je een site bouwd gericht op IE... en natuurlijk dat blauw naar boven toe en de weerspiegelende tekst...
Nou nietzozeer op IE maar sommige effecten werken niet op andere browsers. Zoals het overfaden naar een andere pagina. Voor de rest werkt het meeste wel