site review
Leo schreef op 20.02.2007 12:39:
Je site gebruikt wel degelijk een frame, want ik krijg een scrollbalk bij de content, dit kan je netjes voorkomen met een klein beetje css, want er zijn veel mensen die dit niet fijn/mooi vinden.
Kijk je wel eens naar de broncode? Je ziet dan dat het een div is met css: overflow.
ik hoop dat er nog meer reacties komen, gewoon om de kritische punten mee te kunnen nemen in mijn verbetering.
Punten die nu naar voor zijn gekomen:
- lettertype wordt groter
- scrollbalken verdwijnen (alleen bij groter lettertype)
- Het blauw wegfaden wordt aangepakt
Wat al gedaan is: (aan de hand van jullie kritiek)
- lettergrootte staat bij binnenkomst nu op "level 2" ipv 1, maar dit wordt nog verder aangepast.
- Bij optimale browser staat nu ook Firefox ipv netscape
Mochten je nog extra punten hebben, laat maar even weten.
Het "U bevindt zich hier" kan misschien wat duidelijker weergeven worden.
@YPM
Een site maken die alleen goed in IE werkt is niet onrpofessioneel. Als je nadenkt dat zeker 70% van alle mensen in Nederlands IE gebruiken.
Ik zou zeggen Fuck FF, Opera en de rest...
Frank schreef op 20.02.2007 13:40:
Een zeer orginele layout, fijn om naar te kijken.
@YPM
Een site maken die alleen goed in IE werkt is niet onrpofessioneel. Als je nadenkt dat zeker 70% van alle mensen in Nederlands IE gebruiken.
@YPM
kijk!! Over de mensen die fanatiek anti IE zijn en pro FF hoor je niets...... dus
@YPM
Het is niet onprofessioneel, maar je kunt ook niet zeggen dat hij dan op en top gebruiksvriendelijk is :)
PS. Mooie site trouwens! Lekker duidelijk en mooie rustige kleurtjes.
Eerste indruk mooi. Grafisch vind ik het aardig ok. De indeling kan veel beter. Is beetje onoverzichtelijk. Vooral de recherkant lijkt een beetje daar neer gegooid.
@Frank (die uit NL :P)
Het getuigd wel degelijk van onprofessionaliteit als je een site maakt die alleen in 1 bepaalde browser goed werkt. Zelfs Microsoft heeft zijn hotmail, en ook de nieuwe versie, zo gemaakt dat die prima werkt in FF en Opera.
Verder houdt een professionele site zich aan de standaarden die gelden, als je site niet werkt in FF en Opera, wijkt het ws wel af van de standaard.
Zelf ben ik het nog niet zo eens over de weergave van de content op de multimedia en parelmedia pagina.
Wat hebben jullie hier voor ideëen over? Misschien tips? of alternatieven?
link: http://www.frank-raterink.nl
frank schreef op 20.02.2007 13:43:
kijk!! Over de mensen die fanatiek anti IE zijn en pro FF hoor je niets...... dus
Dan hierbij :-)
Ik wens al het lelijke toe aan Microsoft en Internet Explorer. Ik hoopte altijd dat de functie die() in PHP daarvoor bedoeld was :-)
Ik ontwikkel nu al vrij lang, en baal als een stekker dat ik W3C compatible code moet herschrijven en bugfixen om het werkzaam te krijgen in Internet Explorer. En, mocht het zijn dat je als ontwikkelaar alleen mikt op de browser die door 70% van de gebruikers gebruikt wordt omdat ze niet weten dat er iets beters is, dan mis je de kritische gebruiker die dit wel weet...
En laat die nou het eerste de fouten vinden, en het hardste schreeuwen :-)
En dan nog even over de site... Mijn complimenten :-)
Ziet er strak uit, en werkt lekker in een fatsoenlijke browser als FF ;-)
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Rens nvt
zet m'n rechtermuisknop aan!
waarom zou je die uitzetten?
overigens vind ik af en toe wel erg kleine letters.. die mogen nog best wat groter.
Een zeer orginele layout, fijn om naar te kijken.
@YPM
@YPM
Natuurlijk is dat wel onproffesioneel, je taak als webdeveloper is juist om iedereen een goeie site voor zijn neus te zetten..Ik zeg juist, helaas dat IE nog zoveel gebruikt wordt, helaas dat ze met versie 7 gekomen zijn.
Leuk die nieuwe versie, maar nu moet je met IE6, IE7 en normaal werkende browsers rekening houden...
welkom
u zoekt
Moeten in zelfde stijl als het ""menu""
Voor de rest erg leuk!