Site review
Voor mijn vervolgopleiding moet ik 2 thuisopdrachten maken, 1 daarvan is het maken van een website voor een nieuw product wat de eetlust tegen houd.
Ik ben er al wat aan begonnen, maar ik weet het allemaal niet meer, is er iemand die me een beetje kan helpen met tips?
B.v.d., Joost.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door /home/joost
Ook vindt ik het menu te simpel en de hele layout heeft gewoon een te gewone opbouw.
Tip: voor betere kleuren combo's kijk op http://kuler.adobe.com/
edit: typo;
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Tom K
Verder vind ik de positionering wel goed
Groeten
EDIT:::
Jij hebt geen copyrights. Het bedrijf waarvoor je de website maakt heeft de copyrights en jij hebt de 'made by' (A)
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Aapje yeah
Alleen het zoekknopje vind ik niet helemaal juist gepositioneerd en de regels met tekst zijn iets wat lang.
De gradient is bijv: dat witte naar blaauw en dat blauw naar geel.. de overloping van de kleuren
Tim Lijster schreef op 23.01.2010 22:10:
Zoals Tom al zei betere kleuren. Heeft het product kleuren? gebruik dan die Zorg dat je nooit basis kleuren naast elkaar gebruikt bij: blauw met rood niet dat vloekt bij elkaar, gebruik ook nooit wit op een achtergrond doe altijd een zeer lichte tint van de hoofdkleur op de achtergrond.
Groeten
Jij hebt geen copyrights. Het bedrijf waarvoor je de website maakt heeft de copyrights en jij hebt de 'made by' (A)
Groeten
Dat bedrijf ook niet, copyright bestaat niet in Nederland volgens mij...
Daarbij geef ik altijd als tip dat je moet gaan rond surfen, kijk in portfolio's e.d. en doe inspiratie op. Een lay-out is meer dan wat vakken en kleuren ;-).
Ook zijn er meningen die menen te weten dat het niet OK is maar ook die vallen onder de "smaken" en hebben de wijsheid niet in pacht. Ik vind de goudachtige volvo van mijn buurman ook niet om aan te zien maar hij vindt hem te gek. Het pakketje waarmee je dit gemaakt heb, zo te zien StudioWebdesign 3 of 4 kan wel meer en daar zitten prima voorbeelden bij. Kies er daar een van.
Wat ik altijd doe is op sites zoals:
http://www.freewebtemplates.com/
een mooi template uitzoeken, plaatjes, en kleuren beetje veranderen, beetje schuiven en tadaa daar is je layout.
Bovenstaande opmerkingen over de kleuren ben ik het volledig mee eens. Ik weet niet welke opleiding jij volgt, maar volgens mij is de opmaak voor de meest standaard opleidingen goed genoeg en is het volgens mij ook niet echt nodig om hem volledig web2.0 te maken.
Creattica
Hier staan echt goede ontwerpen op!
Een tip: Werk met 2 kleuren. hoeven niet op elkaar te lijken, mogen zelfs contrasteren, maar neem deze 2, ga naar kuler.adobe.com en voer deze hex code daar in. Dan krijg je varianten voor jouw kleur. Sla deze ook op. en doe dit ook voor de andere kleur. Zo heb je nu in totaal 12 kleuren. Kies hier de meest bijpassende uit en bepaal vervolgens de achtergrondkleur van de pagina en de blokken, kijk welke tekstkleur hier goed bij past e.d..
Let verder op leesbaarheid, usability en op de technieken die je wil gebruiken. Bijvoorbeeld JavaScript. Je mag me altijd PM'en als je wat meer info wilt!
Bekijk hier eens een aantal voorbeelden: Hier staan echt goede ontwerpen op!
Een tip: Werk met 2 kleuren. hoeven niet op elkaar te lijken, mogen zelfs contrasteren, maar neem deze 2, ga naar kuler.adobe.com en voer deze hex code daar in. Dan krijg je varianten voor jouw kleur. Sla deze ook op. en doe dit ook voor de andere kleur. Zo heb je nu in totaal 12 kleuren. Kies hier de meest bijpassende uit en bepaal vervolgens de achtergrondkleur van de pagina en de blokken, kijk welke tekstkleur hier goed bij past e.d..
Let verder op leesbaarheid, usability en op de technieken die je wil gebruiken. Bijvoorbeeld JavaScript. Je mag me altijd PM'en als je wat meer info wilt!
2 kleuren is wel wat weinig he, ik zou gaan voor 3 :D
Ik ben werkzaam bij een reclamebureau, en zo gaat dit altijd. 2 kleuren + 5 tinten van elke kleur (=10). 2+10 = 12. Anders heb je er 17. Dat wordt gewoon te divers en creëer je geen eenheid.
ok als je het zo bekijkt, is dat zeker wel genoeg inderdaad.
Ik heb dit gemaakt met Zend Studio, designing is inderdaad niet mijn sterkste kant, geef mij maar wat PHP code (A)
Maar ik zal vanavond na het werken even kijken.
Bedankt voor alle adviezen, en ik wil wel iets zélft maken, niet overnemen en dingen veranderen, inspiaitie opdoen kan altijd natuurlijk :)
Als ik er morgen naar zal kijken zal ik misschien denken: bah, maar dat heb ik wel vaker, dan maak je iets, denk je WAUUUWWW this is it ... dan slaap je een nachtje, en dan kijk je weer en denk je UHHHHL.. :P
Iemand nog op- en/of aanmerkingen?
Ik weet alleen nog niet wat ik precies met de header aan moet ...
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door /home/joost
Ik zou zoiezo die gradient uit de header halen.
Misschien de kleur van de tekst aanpassen naar de kleur van de header. Ander letterype eventueel?
Mr.Moe schreef op 24.01.2010 13:07:
Volledig Web 2.0 ?Bovenstaande opmerkingen over de kleuren ben ik het volledig mee eens. Ik weet niet welke opleiding jij volgt, maar volgens mij is de opmaak voor de meest standaard opleidingen goed genoeg en is het volgens mij ook niet echt nodig om hem volledig web2.0 te maken.
Naast de technische vernieuwingen wordt Web 2.0 vaak ook in verband gebracht met een bepaalde visuele stijl. Er moet echter rekening mee worden gehouden dat grafische elementen geen integraal deel uitmaken van Web 2.0, noch vasthangen aan de evolutie die Web 2.0 eigenlijk is. Grafische tendensen doen zich volledig los van technische, sociologische en marketinggerichte evoluties voor.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door John D
Beetje somber geworden nu. Het onderwerp anti-eetlust is op zich al somber... Dus enig licht in de duisternis moet uitstralen van je website.