Site Review
Ik heb mijn site af en ik zou graag weten wat jullie er van vinden..
Ik vind het een rommeltje, en de kleur rood is ook niet echt mooi.
Geef het menu wat meer ruimte, maak een mooie header en verander de kleur..
Gr, Eerlijk..?
alleen ik zou de kleuren veranderen.
die vind ik saai en lelijk.
verder vind ik hem mooi
kleuren tips:
als alleen rood de kleur is moet je dat laten
maar dan moet je de achter grond een kleur/plaatje geven waar door dat rood wel mooi word
en gebruik een andere rood de opbouw van de website vind ik wel mooi.
Dan kan ik minstens een heel beeld naar rechts scrollen en daar zie ik reclame en de laatste verslagen.
W3C: Result: 11 Errors, 5 warning(s)
CSS: Fouten (49) Waarschuwingen (251) Bij mij staat er een foto links en rechts een kolom laatste nieuws.
Hoe kan ik zien wat al die fouten zijn dan? O, zo ziet het er bij mij helemaal niet uit :D
W3C en CSS.
Iemand nog tips wat we aan die kleuren kunnen doen. Ik wil graag toch een deel van die kleuren in de website verwerken. Ik zit met hetzelfde probleem: clubkleuren van basketploeg zijn rood met witte letters. Ik zit dus ook met het design in de knoei met de letters :-( Een andere tint rood? Al zal de club dat neit leuk vinden... misschien toch maar bij neerleggen dan?
Verder review op de site:
Site ziet in eerste oogopslag er leuk uit.
Door de verschillende lettertypes minder sterk overkomen en in mijn opinie storend.
De reklame loopt zo schokkerig waarbij ik het idee krijg dat de website gewoon te zwaar is of nog aan het laden is. Ik zou hierin kiezen voor 1. scherpere logo's van sponsoren en 2. benutten van volledige ruimte dus logo als slider door laten gaan ipv ombuigen.
Wat betreft de kleuren is het belangrijk, psychologisch(ff wijs klinken:P) is rood een harde kleur wat stuk aggressie op wekt. Probeer dit in de site dus te voorkomen. De balken zijn nu rood met witte letters, dit laat het nu misschien ook heftig over komen.
Het plaatje van die techniek training is afschuwelijk om eerlijk te zijn. Als je het meer op nette wijze wil laten opvallen zou ik hier toch echt kiezen voor tekst en dit evt ondersteunen met plaatjes. Dit doet de website geen goed.
Rechts boven in heb je de uitslagen van de wedstrijden te zien. Wanneer je over de button dames heen gaat wordt hierin het dames schema geladen. echter is dit netjes en duidelijk terwijl de heren kant een table met border heeft. Hier zou ik toch meer 1 geheel van maken.
Als laatste wat over het overzicht. Het ziet er allemaal vrij duidelijk uit maar misschien moet je nog even aan de linkerkant kijken bij die blokjes. Wat het eerste zichtbaar is, is het nieuws, daaronder staat wie online is, dan teletekst, dan zoeken en dan login. Misschien moet je je even afvragen wat je waar wilt hebben. Ik zou verwachten dat login belangrijker is als hoeveel mensen er online zijn. Daarnaast vind ik het jammer dat er wel een agenda staat, maar eigelijk dit niet wordt gebruikt. Tevens zou ik verwachten, indien die in gebruik nog komt, dat deze belangrijker is als de aantal bezoeken.
Al met al, dus vormgeving en dus ook nog stukje uitwerking van W3C en CSS veel succes! Misschien moet je het voornaamste kleuren wit en grijs nemen en in kleine details het rode laten terug komen. Zo komt het logo ook mooier naar buiten.
en waarom heb je zoveel .css bestanden, is 1 niet voldoende?
WYSIWYG ecitor zeker :/
En de indeling kan veel netter.
Gewoon mee blijven spelen en oefenen.
DieHard? bouw dat eens op. wat is dit? /overbodig
Die eerste snap ik niet helemaal net als jij maar uit je tweede punt kan ik wel komen... Ik zelf heb ook graag aparte stylesheets voor aparte pagina's en vaak voor me menu ook een aparte. Werkt gewoon makkelijk.
Ik denk dat Wim wel een goede oplossing heeft voor je Rode kleur. Maak bijvoorbeeld met grijs / wit nette kopjes, doe daar met donkergrijs je tekst in, en zet daar een rood bolletje voor.
Zo houd je wel je rode kleur er in maar is het minder heftig.
Weet je wat het voordeel is als je aan de zijkant zo'n menuutje maakt met css? Je maakt een keer zo class aan en kan hem gebruiken tot je een ons weegt, en dus zonder tabellen :D. @ Overdatum puntNL
dat kan met classes / id's ook. Scheelt je weer een paar HTTP-requests.
alle items in de linkerkolom zetten tegen elkaar aan, behalve "laatste nieuws", het vakje daarnaast is iets groter, die daarnaast "laatste verslagen" is weer kleiner.
Verder qua indeling en overzichtelijkheid: beetje druk, maar is te doen. Rood is niet mijn favoriete kleur, maar dat is smaak, ikzelf zou gaan voor witte vlakken met rode letters. Opmaak is niet overal even netjes.
Nu kan ik er bij inkomen dat je de kleuren van de club aan wil houden.
Ben het daarom ook wel Wim eens over hoe je het op kan lossen.
Verder geeft de site mij een nogal op elkaar gesmeten indruk,
Zo is het menu voor het oog te klein.. is de slideshow met foto's heel erg tegen het menu aangedrukt.
Het gedeelte met 'laatste nieuws & uitslagen' staat daar ook weer strak onder...
Geef dit allen wat meer ruimte en vrijheid, dit maakt je site wat prettiger om naar te kijken en 'zeker' gebruiksvriendelijker.
Verder heb je om je main_content wel netjes een ronde border maar om je linker menu bijvoorbeeld niet... dit geeft ook een beetje een slordige indruk.
Maak je site als een geheel, gebruik of overal ronde borders of houd het wat rechthoekiger als je dat mooier vind staan.
Daarbuiten nog over de werking van de site...
Let op cross-browser werking... zo kan ik niet in elke browser de uitslag van de dames bekijken omdat die uitslag slechts 1 sec. weer word gegeven en dan weer terug gaat naar de uitslag van de heren.
Daarbuiten is de banner met de reclame echt een verschrikking om te zien.
Geef dit ook eventjes een netter uiterlijk en zeker een beter verloop.
Rustig in en uit laten faden bijv.
Daarbuiten is het plaatje zoals Wim ook al zei: dat plaatje onderaan voor de techniek past er totaal niet bij...kan veel mooier.
Succes verder! Zoals andere ook al aangegeven hebben, is de kleur keuze hier niet echt bevorderend voor je site.
http://www.alistapart.com/articles/no-one-nos-learning-to-say-no-to-bad-ideas/
- De dropdown menu's lijken wat ouderwets, maak ze wat moderner. Zoiets als http://www.sucrestudio.cn/upload/Blog/soft-gradient-dropdown-menu.png of http://aboutblog.net/Images/Wordpress/semi-flat-gradient-dropdown-menu.png - De diavoorstelling iets sneller van foto laten wisselen.
Als je het zelf al niet mooi vind, moet je toch voor jou werk staan en zeggen, wacht ik maak er wat mooiers van?
Wat betreft de nieuwe lay-out, stukken beter.
Oogt stuk rustiger en duidelijker overzicht. Ik zou de banner misschien met "VV Hunsingo" iets mooier erin verwerken maar dat is stukje detail.
Ik zou eventueel nog kijken naar mogelijkheden om die rode knop Home weg te laten of toch meer in geheel te plaatsen, bijv. hou gewoon grijs.
Inlogblokje zou je evt op de plek van het logo kunnen doen. Ik kwam deze site tegen op sitedeals, gaat even om het diee en niet om over te nemen hierin zie je perfecte combinatie van gebruik van rood in stukje rust. kijk evt eens naar de indeling van de site.
Rechten voor deze foto blijven bij Tomas Groot en koper Rian O.
Ik vind het een rommeltje, en de kleur rood is ook niet echt mooi.
Geef het menu wat meer ruimte, maak een mooie header en verander de kleur..
Gr,
Ik heb het rood gedaan omdat het de clubkleuren zijn..dus dat leek me wel logisch
alleen ik zou de kleuren veranderen.
die vind ik saai en lelijk.
verder vind ik hem mooi
kleuren tips:
als alleen rood de kleur is moet je dat laten
maar dan moet je de achter grond een kleur/plaatje geven waar door dat rood wel mooi word
en gebruik een andere rood
Dan kan ik minstens een heel beeld naar rechts scrollen en daar zie ik reclame en de laatste verslagen.
W3C: Result: 11 Errors, 5 warning(s)
CSS: Fouten (49) Waarschuwingen (251)
Gewijzigd op 10/08/2010 23:01:07 door - SanThe -
Hoe kan ik zien wat al die fouten zijn dan?
JanWillem DieHard op 10/08/2010 23:04:00:
O, zo ziet het er bij mij helemaal niet uit :D
W3C en CSS.
Iemand nog tips wat we aan die kleuren kunnen doen. Ik wil graag toch een deel van die kleuren in de website verwerken.
Gewijzigd op 10/08/2010 23:47:29 door Milo S
Verder review op de site:
Site ziet in eerste oogopslag er leuk uit.
Door de verschillende lettertypes minder sterk overkomen en in mijn opinie storend.
De reklame loopt zo schokkerig waarbij ik het idee krijg dat de website gewoon te zwaar is of nog aan het laden is. Ik zou hierin kiezen voor 1. scherpere logo's van sponsoren en 2. benutten van volledige ruimte dus logo als slider door laten gaan ipv ombuigen.
Wat betreft de kleuren is het belangrijk, psychologisch(ff wijs klinken:P) is rood een harde kleur wat stuk aggressie op wekt. Probeer dit in de site dus te voorkomen. De balken zijn nu rood met witte letters, dit laat het nu misschien ook heftig over komen.
Het plaatje van die techniek training is afschuwelijk om eerlijk te zijn. Als je het meer op nette wijze wil laten opvallen zou ik hier toch echt kiezen voor tekst en dit evt ondersteunen met plaatjes. Dit doet de website geen goed.
Rechts boven in heb je de uitslagen van de wedstrijden te zien. Wanneer je over de button dames heen gaat wordt hierin het dames schema geladen. echter is dit netjes en duidelijk terwijl de heren kant een table met border heeft. Hier zou ik toch meer 1 geheel van maken.
Als laatste wat over het overzicht. Het ziet er allemaal vrij duidelijk uit maar misschien moet je nog even aan de linkerkant kijken bij die blokjes. Wat het eerste zichtbaar is, is het nieuws, daaronder staat wie online is, dan teletekst, dan zoeken en dan login. Misschien moet je je even afvragen wat je waar wilt hebben. Ik zou verwachten dat login belangrijker is als hoeveel mensen er online zijn. Daarnaast vind ik het jammer dat er wel een agenda staat, maar eigelijk dit niet wordt gebruikt. Tevens zou ik verwachten, indien die in gebruik nog komt, dat deze belangrijker is als de aantal bezoeken.
Al met al, dus vormgeving en dus ook nog stukje uitwerking van W3C en CSS veel succes!
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<div class="art-sheet-tl"></div>
<div class="art-sheet-tr"></div>
<div class="art-sheet-bl"></div>
<div class="art-sheet-br"></div>
<div class="art-sheet-tc"></div>
<div class="art-sheet-bc"></div>
<div class="art-sheet-cl"></div>
<div class="art-sheet-cr"></div>
<div class="art-sheet-cc"></div>
<div class="art-sheet-tr"></div>
<div class="art-sheet-bl"></div>
<div class="art-sheet-br"></div>
<div class="art-sheet-tc"></div>
<div class="art-sheet-bc"></div>
<div class="art-sheet-cl"></div>
<div class="art-sheet-cr"></div>
<div class="art-sheet-cc"></div>
en waarom heb je zoveel .css bestanden, is 1 niet voldoende?
WYSIWYG ecitor zeker :/
En de indeling kan veel netter.
Gewoon mee blijven spelen en oefenen.
DieHard? bouw dat eens op.
Gewijzigd op 11/08/2010 06:47:28 door www JdeRuijterNL
Die eerste snap ik niet helemaal net als jij maar uit je tweede punt kan ik wel komen... Ik zelf heb ook graag aparte stylesheets voor aparte pagina's en vaak voor me menu ook een aparte. Werkt gewoon makkelijk.
Ik denk dat Wim wel een goede oplossing heeft voor je Rode kleur. Maak bijvoorbeeld met grijs / wit nette kopjes, doe daar met donkergrijs je tekst in, en zet daar een rood bolletje voor.
Zo houd je wel je rode kleur er in maar is het minder heftig.
Weet je wat het voordeel is als je aan de zijkant zo'n menuutje maakt met css? Je maakt een keer zo class aan en kan hem gebruiken tot je een ons weegt, en dus zonder tabellen :D.
Milo S op 11/08/2010 11:21:29:
@ Overdatum puntNL
dat kan met classes / id's ook. Scheelt je weer een paar HTTP-requests.
alle items in de linkerkolom zetten tegen elkaar aan, behalve "laatste nieuws", het vakje daarnaast is iets groter, die daarnaast "laatste verslagen" is weer kleiner.
Verder qua indeling en overzichtelijkheid: beetje druk, maar is te doen. Rood is niet mijn favoriete kleur, maar dat is smaak, ikzelf zou gaan voor witte vlakken met rode letters.
Nu kan ik er bij inkomen dat je de kleuren van de club aan wil houden.
Ben het daarom ook wel Wim eens over hoe je het op kan lossen.
Verder geeft de site mij een nogal op elkaar gesmeten indruk,
Zo is het menu voor het oog te klein.. is de slideshow met foto's heel erg tegen het menu aangedrukt.
Het gedeelte met 'laatste nieuws & uitslagen' staat daar ook weer strak onder...
Geef dit allen wat meer ruimte en vrijheid, dit maakt je site wat prettiger om naar te kijken en 'zeker' gebruiksvriendelijker.
Verder heb je om je main_content wel netjes een ronde border maar om je linker menu bijvoorbeeld niet... dit geeft ook een beetje een slordige indruk.
Maak je site als een geheel, gebruik of overal ronde borders of houd het wat rechthoekiger als je dat mooier vind staan.
Daarbuiten nog over de werking van de site...
Let op cross-browser werking... zo kan ik niet in elke browser de uitslag van de dames bekijken omdat die uitslag slechts 1 sec. weer word gegeven en dan weer terug gaat naar de uitslag van de heren.
Daarbuiten is de banner met de reclame echt een verschrikking om te zien.
Geef dit ook eventjes een netter uiterlijk en zeker een beter verloop.
Rustig in en uit laten faden bijv.
Daarbuiten is het plaatje zoals Wim ook al zei: dat plaatje onderaan voor de techniek past er totaal niet bij...kan veel mooier.
Succes verder!
Dat plaatje heb ik zelf ook niet gemaakt, ik vind het zelf ook verschrikkelijk maar het bestuur wou dat ik het erop zette:D
JanWillem DieHard op 11/08/2010 13:38:42:
Dat plaatje heb ik zelf ook niet gemaakt, ik vind het zelf ook verschrikkelijk maar het bestuur wou dat ik het erop zette:D
http://www.alistapart.com/articles/no-one-nos-learning-to-say-no-to-bad-ideas/
- De dropdown menu's lijken wat ouderwets, maak ze wat moderner. Zoiets als http://www.sucrestudio.cn/upload/Blog/soft-gradient-dropdown-menu.png of http://aboutblog.net/Images/Wordpress/semi-flat-gradient-dropdown-menu.png
Ik zou zelf 'We hebben * gasten online ' onder het kopje Bezoekers doen. En ik zou geen apart Kopje 'Teletekstpagina 628' met een link maken, maar deze zou ik ergens anders plaatsen. Misschien tussen 'Nieuws'
http://vvhunsingo.nl/images/site.png
Ziet dit er beter uit qua design? Gewijzigd op 11/08/2010 23:48:46 door JanWillem BlaBla
JanWillem DieHard op 11/08/2010 13:38:42:
Als je het zelf al niet mooi vind, moet je toch voor jou werk staan en zeggen, wacht ik maak er wat mooiers van?
Wat betreft de nieuwe lay-out, stukken beter.
Oogt stuk rustiger en duidelijker overzicht. Ik zou de banner misschien met "VV Hunsingo" iets mooier erin verwerken maar dat is stukje detail.
Ik zou eventueel nog kijken naar mogelijkheden om die rode knop Home weg te laten of toch meer in geheel te plaatsen, bijv. hou gewoon grijs.
Inlogblokje zou je evt op de plek van het logo kunnen doen. Ik kwam deze site tegen op sitedeals, gaat even om het diee en niet om over te nemen hierin zie je perfecte combinatie van gebruik van rood in stukje rust. kijk evt eens naar de indeling van de site.
Rechten voor deze foto blijven bij Tomas Groot en koper Rian O.