Site Review
Wat vinden jullie van de website: Link
Het systeem waarop de website draait is Wordpress - met een aangepaste gekochte template.
We zouden graag een kritische blik op onze site willen hebben, welke onderdelen wellicht verbeterd kunnen worden.
We zijn benieuwd naar jullie reacties!
Bij voorbaat dank!
wat moeten wij hier nou aan reviewen?
Het lettertype eronder zou ik een anders doen.. dit is iets te standaard en vind ik niet passen bij de rest van de site.
Toevoeging op 28/11/2010 10:36:23:
facebook, twitter en feed figuurtjes zou ik eerst in kleur doen en als je eroverheen gaat zwart wit. Anders lijkt de site zo 'zwart-wit'.
Victor Php op 28/11/2010 10:35:10:
Ik zou het blok waar je op 1,2,3 en 4 kan klikken automatisch laten refreshen ;-)
Het lettertype eronder zou ik een anders doen.. dit is iets te standaard en vind ik niet passen bij de rest van de site.
facebook, twitter en feed figuurtjes zou ik eerst in kleur doen en als je eroverheen gaat zwart wit. Anders lijkt de site zo 'zwart-wit'.
Bedankt voor je reactie.
We gaan kijken naar de mogelijkheid om de banner te laten refreshen.
Het lettertype Times New Roman is over de gehele site gebruikt, dus niet alleen in de boxen onder de banner.
De mouse-over knoppen van de social networks ga ik ook naar kijken.
Toevoeging op 28/11/2010 10:46:16:
Vincent Huisman op 28/11/2010 10:24:22:
wat moeten wij hier nou aan reviewen?
-Eerste indruk.
-Verbeterpunten.
-Ideeën hoe jij het anders zou doen.
Gewijzigd op 28/11/2010 11:05:34 door Jasper DS
waarom is je site half engels en half nederlands
Voor de rest wel netjes.
Wel jammer dat je een extern forum hebt en niet geïntegreerd.
Vincent Huisman op 28/11/2010 11:13:32:
waarom is je site half engels en half nederlands
Bepaalde delen van het Wordpress thema moeten nog vertaald worden.
Qua design verder niks op aan te merken.
Milo S op 28/11/2010 11:15:00:
Times new Roman is niet overal gebruikt, niet in de header en niet in dat 1 2 3 4 blok. Daarbij leest Times New Roman ook redelijk kut, ik zou voor verdana of arial gaan, is ook standaard maar staat stukken beter!
Voor de rest wel netjes.
Voor de rest wel netjes.
We hebben het lettertype aangepast naar Droid Sans, Lucida Grande font family.
Hoe vind je het er nu uitzien?
Toevoeging op 28/11/2010 12:15:58:
Lauren Zonneveld op 28/11/2010 12:06:51:
Laadtijd is hier wel een issue, ik heb geen hele trage verbinding maar afbeeldingen van bijna 1MB (Waarom PNG?) zijn echt iets TE. Je Home pagina is over de 3MB. Daar liggen nog wel verbeter punten denk ik.
We hebben gekozen voor .png formaat, om transparantie in afbeeldingen mogelijk te maken >> in de toekomst wellicht afbeeldingen met transparantie.
De afbeeldingen in de banner zijn het probleem denk ik?
Gerard van Vliet op 28/11/2010 12:14:26:
We hebben gekozen voor .png formaat, om transparantie in afbeeldingen mogelijk te maken >> in de toekomst wellicht afbeeldingen met transparantie.
Kun je niet beide formaten gebruiken?
Verder denk ik niet dat het alleen aan de afbeeldingen ligt, mogelijk zijn ook de PHP en javascript hiervoor verantwoordelijk.
In principe is de site heel goed, ik zou die sociale netwerk bar weghalen. Dit vind ik heel irritant. De site is ook heel druk.
en krijt trouwens in firebug dit te zien: Geen toestemming voor <http://player.vimeo.com> om eigenschap Location.toString van <http://www.dj-lounge.nl> te lezen.
Wat betreft de opmaak, die vind ik er wel netjes uit zien.
Lauren Zonneveld op 28/11/2010 12:29:00:
Verder denk ik niet dat het alleen aan de afbeeldingen ligt, mogelijk zijn ook de PHP en javascript hiervoor verantwoordelijk.
Gerard van Vliet op 28/11/2010 12:14:26:
We kunnen beide formaten gebruiken (.png & .jpg), maar ik vraag me af of de bestanden in .jpg formaat kleiner zijn dan de .png files...
Toevoeging op 28/11/2010 17:33:06:
Internet Verslaafde op 28/11/2010 12:38:41:
In principe is de site heel goed, ik zou die sociale netwerk bar weghalen. Dit vind ik heel irritant. De site is ook heel druk.
Thanks voor je reactie. De social side bar aan de zijkant bedoel je?
We hebben deze expres geïntegreerd om de 'sidebars' niet te gebruiken om de social networks te promoten. We houden deze social side bar dus wel.
Toevoeging op 28/11/2010 17:34:00:
Jasper van Oeffel op 28/11/2010 14:15:07:
Wat ook wel redelijk mee helpt aan de laadtijd van de website is dat je 21 externe js bestanden en 16 exteren style sheets hebt. Zou toch wel proberen om daar iets aan te doen.
en krijt trouwens in firebug dit te zien: Geen toestemming voor <http://player.vimeo.com> om eigenschap Location.toString van <http://www.dj-lounge.nl> te lezen.
We gaan kijken of het aantal stylesheets kunnen reduceren. Bij welke vimeo video krijg je deze melding precies?
Hij ziet er nu beter uit. Mooie overgang met die slideshow.
Toch zou ik de social networks even andersom doen.
Eerst kleur en als je erover gaat zwart-wit.
Krijg die foutmelding direct op de eerste pagina.
Victor Php op 28/11/2010 21:03:38:
Beter lettertype dan eerst!
Allright, naar de icoontjes van de social networks ga ik kijken!
Toevoeging op 29/11/2010 17:12:55:
Jasper van Oeffel op 28/11/2010 21:34:15:
Krijg die foutmelding direct op de eerste pagina.
Kun je misschien een screenshot bijvoegen, firebug geeft mij mij niets aan!