Site review
Ik heb recentelijk een hobbyproject gestart, namelijk de site Submits. Ik heb deze site volledig, zelf, uit de hand geschreven (geen Wordpress of iets dergelijks) en vroeg me of jullie suggesties of opmerking hebben.
Alvast bedankt!
Gewijzigd op 29/05/2014 19:19:41 door Stefan Visser
- Site is niet reponsive op de mobiele devices
- De animatie bij het menu is storend. Waarom wordt het item in het menu nou breder?
- Een roetsjbaan van diverse fonts zonder enige consistentie.
Ik geef het een zesje.
Verder klopt de content ook niet overal. Kik eens naar je SQL-tutorial. Want Er bestaan geen SQL-databases, omdat SQL een taal is. Je zal wel op PostGreSQL, MySQL, MsSQL etc.. doelen.
Verder is het voorbeeld ook vreemd, want een database is helemaal niet bedoeld om je data te beschermen tegen corruptie door virussen.
Quote:
Beginners handleiding om een SQL database te maken.
Waarom zou jij een SQL database willen maken? Veel bedrijven gebruiken, onterecht, nog steeds geen online SQL database. We zien vandaag de dag nog steeds ongelofelijk veel bedrijven die al hun gegevens handmatig in een Excel bestand bewaren. Maar wat nou als je PC geïnfecteerd wordt met een virus en je Excel bestand aantast of zelf corrupt maakt? Erg onhandig.
[...]
Waarom zou jij een SQL database willen maken? Veel bedrijven gebruiken, onterecht, nog steeds geen online SQL database. We zien vandaag de dag nog steeds ongelofelijk veel bedrijven die al hun gegevens handmatig in een Excel bestand bewaren. Maar wat nou als je PC geïnfecteerd wordt met een virus en je Excel bestand aantast of zelf corrupt maakt? Erg onhandig.
[...]
Gewijzigd op 29/05/2014 19:42:13 door - Ariën -
Daarnaast is die site zo gemaakt dat alles aan schermgrootte aanpast, dus zou (als het goed is) op je mobiel ook goed weergeven worden.
De header die mee scaled is inderdaad een bekend probleem, moet ik nog een oplossing voor vinden.
Wat ik echter niet snap is waarom de animatie bij het menu storend is? het zijn maar 8 pixels padding.
Toevoeging op 29/05/2014 19:48:57:
Overigens heb ik de content niet allemaal zelf geschreven. Er wordt ook content door anderen aangeleverd. Ik doelde eigenlijk puur op feedback op de site zelf :)
Als ik met mijn muis over alle items hover, dan gaat het menu steeds groter worden, krimpen, groter worden, krimpen. Het oogt behoorlijk amateuristisch en heeft geen meerwaarde.
Ook klopt de opbouw van je HTML-source niet, en het barst van de fouten: HTML-content in je <head>, divjes buiten je body...
Verder als ik het scherm resize, dan drukken de nieuwsberichten je content weg...
Gewijzigd op 29/05/2014 19:51:57 door - Ariën -
Stefan Visser op 29/05/2014 19:44:25:
Wat ik echter niet snap is waarom de animatie bij het menu storend is?
Ik vind dat ook heel irritant.
Hmm, klopt, had ik overheen gekeken. Per ongeluk </head> tag te laat geplaatst.
Stefan Visser op 29/05/2014 19:55:22:
Hmm, klopt, had ik overheen gekeken. Per ongeluk </head> tag te laat geplaatst.
En meer dan dat. Haal het eens door de W3 Validator...
Dit is een typische Web 1.0 design. Zo'n design dat in 2000 werd gemaakt. Ga maar eens gewoon wat websites bezoeken, je zult zien dat daar tegenwoordig een compleet andere stijl voor wordt gebruikt.
Hoe kun je je design dan verbeteren? Allereerst je lettertype. Arial is het meest standaard en niet heel erg mooi lettertype dat er is. Ga eens wat rondkijken wat andere sites gebruiken en probeer dat eens uit. Probeer ook 1 lettertype vast te houden.
Dan komen we aan bij het logo. Wat schaduwen, glowtjes en kleuroverloopjes. Allemaal erg ouderwets, probeer eens wat leuks moderns nieuws, typ voor de grap bij google images eens "Logo" in en kijk naar ze. Probeer jouw logo ook zo'n moderne look mee te geven. Ook mag ie wel ietsje kleiner :)
Er zijn heel veeel animaties. Het is leuk en goed dat je dat kunt, maar probeer het minimaal te houden. Zoals al eerder genoemd is het menu bijna niet meer te gebruiken, omdat de menu items continue van hot naar her bewegen. Ook oogt al dat fading in de sidebar niet echt lekker.
Als laatst het contrast. Ik heb gedaan wat ik kon, maar nergens is het menu goed te lezen.
Mijn tip: Sla dit thema op, leuk om over een paar jaar te zien hoe erg je bent veranderd en begin opnieuw. Pak een stapeltje A4'tjes, een potlood en bezoek wat template sites (zoals themeforest.com). Pak er 10 templates uit die jouw echt heel erg aanspreken en teken na wat jij nou daar mooi aan vind of schrijf wat kenwoorden op. Hou dat A4'tje lekker naast je computer, zodat je halverwege de dag nog wat andere dingen van sites kunt overtekenen en aan het eind van de week heb je een stapeltje A4'tjes met allemaal mooie moderne dingen erop. Combineer dit dan tot een design, kies een leuk lettertype uit en klaar is kees!
Probeer in de eerste periode vooral niet teveel zelf dingen te doen, je moet eerst leren hoe het moet, daarna kun je je eigen inspiratie loslaten op je designs.
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
<form method="post"> <label>Emailadres</label><input type="text" name="email" />
<label>Titel</label><input type="text" name="titel" />
<label>Beschrijving</label><input type="text" name="beschrijving" /><br /> <input type="submit" name="submit" value="Verzenden" />
<?php
if(isset($_POST['submit']))
{
$email = $_POST['email'];
$titel = $_POST['titel'];
$beschrijving = $_POST['beschrijving'];
$afzender = "<[email protected]>";
mail($email,$titel,$beschrijving,$afzender);
}
?>
<label>Titel</label><input type="text" name="titel" />
<label>Beschrijving</label><input type="text" name="beschrijving" /><br /> <input type="submit" name="submit" value="Verzenden" />
<?php
if(isset($_POST['submit']))
{
$email = $_POST['email'];
$titel = $_POST['titel'];
$beschrijving = $_POST['beschrijving'];
$afzender = "<[email protected]>";
mail($email,$titel,$beschrijving,$afzender);
}
?>
HTML
<form> Mist action
PHP
Regel 1 Niet kijken of er een knop is ingedrukt, maar kijken of er gepost is.
Regel 3,4,5 Zinloos copieren.
Regel 6,7 Foute header.
Dat terzijde, iedereen bedankt voor de feedback :p
Ook bij grote mails zijn ze nutteloos
Indien je ze meerdere keren wilt gebruiken is dit, naar mijn mening, gemakkelijker. Maargoed, content is niet het punt hier :p
Edit:
*zou het wel moeten kennen. Ik vind het in ieder geval geen mooi lettertype.
Gewijzigd op 30/05/2014 00:23:11 door Michael -
Gebruik "veilige" fonts zoals Helvetica