Site review
Voor mij zelf heb ik een website design gemaakt en helemaal uitgewerkt.
Maar dit is een portfolio website. Aangezien ik nog nooit een portfolio heb ontworpen, wil ik graag jullie mening horen.
Wat vinden jullie van het design? Hebben jullie op of aanmerkingen?
Laat het me weten!
Alvast bedankt!
Dimitri Geers
Toevoeging op 20/08/2014 19:08:59:
Helemaal vergeten om de link erbij te zetten, je kunt hem bekijken op: www.dimitrigeers.nl!
Eerste inzicht: Ik mis een Doctype, en verder zou het wel leuk zijn om de site 'responsive' te maken, zodat hij ook goed schaalt op mobiele devices.
Mogelijk enkele verbeter puntjes:
- Letterruimte in de navigatie is misschien iets te kort op elkaar. Je lay-out is ruimtelijk in gedeeld, ten opzichte van de navigatie lijkt het juist weer wat kort op elkaar.
- De letterruimte onder de header (webdesign, huisstijl, artwork) is tussen webdesign <-> huisstijl en huisstijl <-> artwork ongelijk.
- Op de pagina 'over mij' zou ik "Php is een codeertaal waarmee je contactpagina's, inlogsystemen, nieuwsbriefsystemen enz. kan maken." "Met PHP kan je website dynamischer maken in plaats van statisch en/of makkelijk aanpasbaar, denk hierbij bijvoorbeeld aan: x, y, z." Dat legt het naar je klant mogelijk wat duidelijker uit.
- Op de pagina 'diensten'
- Op de pagina 'diensten' eindigd je pagina met artwork. Voor het oog is het soms handig dat er een footer komt of een stukje witruimte, zodat ik niet het gevoel krijg dat een stuk van de tekst is weggevallen of dat er nog een kop onder zit.
- Misschien leuk om in de zijbalk een verwijzing naar je portfolio te geven.
- de website verspringt tussen korte en lange pagina's (contact en diensten bijvoorbeeld)
- Ik adviseer mensen meestal om geen gebruik te maken van mailto. Dit is nogal spamgevoelig
- De hover van facebook en twitter op de contact pagina valt over elkaar (misschien mierenneukerij)
- Administratief vraagje, waar ik je wil wijzen: aangezien je diensten aanbied, dien je ingeschreven te zijn bij de kamer van koophandel. Ben je ingeschreven?
Nogmaals website ziet er goed uit. Mogelijk nog een paar kleine dingetjes.
Gewijzigd op 20/08/2014 20:38:41 door Bas IJzelendoorn
Bas IJzelendoorn op 20/08/2014 20:38:17:
Sluit me aan bij Aar. ziet er goed uit!
- Letterruimte in de navigatie is misschien iets te kort op elkaar. Je lay-out is ruimtelijk in gedeeld, ten opzichte van de navigatie lijkt het juist weer wat kort op elkaar.
- De letterruimte onder de header (webdesign, huisstijl, artwork) is tussen webdesign <-> huisstijl en huisstijl <-> artwork ongelijk.
- Op de pagina 'over mij' zou ik "Php is een codeertaal waarmee je contactpagina's, inlogsystemen, nieuwsbriefsystemen enz. kan maken." "Met PHP kan je website dynamischer maken in plaats van statisch en/of makkelijk aanpasbaar, denk hierbij bijvoorbeeld aan: x, y, z." Dat legt het naar je klant mogelijk wat duidelijker uit.
- Op de pagina 'diensten'gebruik je onregelmatige koppen (ene keer wel vet gedrukt, andere keer niet).. Misschien is het handig eerst een inleidend stukje te schrijven met je drie diensten en dan de rest van de tekst. Of om subpagina's te maken. Als ik geïntreseerd ben in Artwork moet ik door scrollen. Het oog kijkt snel en de kans is groot dat mensen het te snel wegklikken omdat ze niet gelijk zien.
- Op de pagina 'diensten' eindigd je pagina met artwork. Voor het oog is het soms handig dat er een footer komt of een stukje witruimte, zodat ik niet het gevoel krijg dat een stuk van de tekst is weggevallen of dat er nog een kop onder zit.
- de website verspringt tussen korte en lange pagina's (contact en diensten bijvoorbeeld)
- Ik adviseer mensen meestal om geen gebruik te maken van mailto. Dit is nogal spamgevoelig
- De hover van facebook en twitter op de contact pagina valt over elkaar (misschien mierenneukerij)
- Administratief vraagje, waar ik je wil wijzen: aangezien je diensten aanbied, dien je ingeschreven te zijn bij de kamer van koophandel. Ben je ingeschreven?
- Op de pagina 'diensten'
Wat bedoel je met de website verspringt tussen lange en korte teksten?
Ik sta nog niet ingeschreven, als minderjarige is het nogal ingewikkeld om een eigen bedrijf te beginnen. Dit ben ik nog aan het uitzoeken.
Verder hoef je een voorgaande post van een nieuwe daaropvolgende reactie niet te quoten, hier op het forum ;-)
Oke bedankt haha!
Met het verspringen bedoel ik dat bij de ene pagina ik aan de rechter zijde geen scrollbalk heb en bij de andere pagina wel (die wordt toegevoegd door de browser). Simpele toevoeging in je css dat je de body een scrollbalk meegeeft is voldoende.
De lichtblauwe balk kwam in eerste instantie op mij over alsof ik kon klikken op Webdesign, Huisstijl en Artwork. Lijkt zo een beetje op een navigatiemenu.
Daarna kwam ik er achter dat er bovenaan de pagina nog een menu zit..
Bas IJzelendoorn op 21/08/2014 12:53:00:
Simpele toevoeging in je css dat je de body een scrollbalk meegeeft is voldoende.
Deze heb ik toegevoegd! Bedankt voor de tip!
Ik heb waarschijnlijk een kleiner scherm en heb hier ook niet bij stilgestaan.
Ramon van Dongen op 21/08/2014 13:07:49:
De lichtblauwe balk kwam in eerste instantie op mij over alsof ik kon klikken op Webdesign, Huisstijl en Artwork. Lijkt zo een beetje op een navigatiemenu.
Het is ook als navigatiemenu bedoeld, dit is nog niet helemaal klaar.
Ik weet het, het is slecht haha
Quote:
Mysql is een codeertaal die samenwerkt met php, met mysql kan je verbinding maken met een database en gegevens hieruit ophalen.
Quote:
Het is uiteindelijk toch de site van de klant.
Warning: mysql_fetch_assoc() expects parameter 1 to be resource, boolean given in /home/markgku52/domains/dimitrigeers.nl/public_html/pagina/layout.php on line 4
Gegevens uit de adresbalk altijd valideren ( SQL injectie )!
ps: de website's uit je portfolio hebben exact hetzelfde probleem
Tip: http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fwww.dimitrigeers.nl&charset=%28detect+automatically%29&doctype=Inline&group=0
( controleer ook je overige pagina's )
En zoals Ward al aangaf, kijk ook eens naar PageSpeed Insights, daar zitten nog wel wat verbeterpuntjes :-)