site vieuw
ik zou wel eens willen weten wat jullie van de iste vinden doe ik voor mij vader heb gemaakt.
Enkele punten:
- Op de home pagina is geen submenu, en er is ook geen ruimte voor gereserveerd. Als ik nu op een andere pagina komt verspringt mijn tekstblok.
- Je website is een blok dat goed zichtbaar is op 800x600 maar op mijn 1440x900 scherm is het een klein blokje in de zee van blauw
- Tussen de regels mag meer ruimte (line-height) en tussen de paragraven/alinea's ook veel meer
- Er is niet overal een duidelijk kop (op welke pagina ik zit). Bij deze weet ik alleen dat het over bureaustoellen gaat omdat ik op de link klikte en als ik de tekst/afbeeldingen heb bekeken. Je bent goed opweg.
Dit is het nadeel met templates (Made by Webbits)
Een layout maken doe je het best met tabellen en divs en alles in % niet in px want 800px geeft op een beeldresolutie van 1440x900 nog steeds een klein vierkantje in 'een zee van blauw' ow foutje
Neem geen Times New Roman als lettertype maar Arial of Verdana
Centeer in het midden van de pagina Eerlijk vond ik de vorige beter.
Juist niet, tabellen zijn daar helemaal niet voor bedoeld. Deze zijn alleen bedoeld voor het ordenen van data! Gebruik voor de layout van je website CSS, het is zoveel mooier als je dat goed onder de knie hebt.
on-topic: Ook ik vind de oude eerlijk gezegd mooier. Maar om toch wat tips voor je nieuwe site te geven:
1. Bouw je pagina liever niet op met behulp van tabellen, maar doe dit met CSS. Dit is een mooi voorbeeld van een lay-out die heel goed met css te creëren is. Een interessant linkje met handige voorbeeldjes: http://www.glish.com/css/
2. Verander je lettertype. Met times schrijf je brieven, je maakt er geen website mee. Gebruik bijvoorbeeld een lettertype zoals je nu Menu en Acties hebt...
3. Kijk goed naar kleurcontrasten in je website. Je site is nu heel fel door de witte achtergrond. Daarnaast is het contrast verschil tussen de tekst en de blauwe achtergrond al klein doordat het blauw zo fel is, dit wordt alleen maar versterkt door de witte achtergrond. Verander dus wat aan je kleuren.
4. Zorg dat je site in meerdere browsers (iig IE en FF) werkt. Voorbeeld is dat de content in FF niet gecentreerd is.
5. Zorg ook dat je site W3C valid is, dat is deze niet: klik
Succes iig...
maar ik weet niet helemaal hoe ik centreer in FF en opera want in Ie doet hij het wle goed met css.
ik zelf heb de design niet gemaakt een vriend namelijk en deze maakte hem dus ook met tabbelen Bedankt voor de commentaar.
font-family:Arial, Helvetica, sans-serif;
Nog wat opmerkingen?
(hoe zorg ik dat mijn site zowel in IE als Opera gecentreerd word?) Ok hij is valid en als lettertype heb ik nu
bovenaan staat er tochaangegeven hoe je moet vanaf de autostrade de Kortste autostrade ligt hier 20km af ofzo
Wie de fuk zet erin een routebeschrijving een drempel en dat als straat symbool.
ik vind dit veel duidelijker:
Ik vind hem leuk en overzichtelijk!
Enkele punten:
- Op de home pagina is geen submenu, en er is ook geen ruimte voor gereserveerd. Als ik nu op een andere pagina komt verspringt mijn tekstblok.
- Je website is een blok dat goed zichtbaar is op 800x600 maar op mijn 1440x900 scherm is het een klein blokje in de zee van blauw
- Tussen de regels mag meer ruimte (line-height) en tussen de paragraven/alinea's ook veel meer
- Er is niet overal een duidelijk kop (op welke pagina ik zit). Bij deze weet ik alleen dat het over bureaustoellen gaat omdat ik op de link klikte en als ik de tekst/afbeeldingen heb bekeken.
Webmakerij:
Dit is het nadeel met templates (Made by Webbits)
Een layout maken doe je het best met tabellen en divs en alles in % niet in px want 800px geeft op een beeldresolutie van 1440x900 nog steeds een klein vierkantje in 'een zee van blauw'
Neem geen Times New Roman als lettertype maar Arial of Verdana
Centeer in het midden van de pagina
Ik vind je vorige ook beter. en bij die nieuwe werkt je site niet goed in FF
Het menu verspringt naar beneden idd en ook ik vond de vorige beter.
Je linken laten opkleuren als je erover gaat en onderlijnen zodat het duidelijk opvalt dat dit linken zijn... nu lijkt het als gewone tekst... dit zal al een groot verschil uitmaken.
Quote:
Een layout maken doe je het best met tabellen (...)
Juist niet, tabellen zijn daar helemaal niet voor bedoeld. Deze zijn alleen bedoeld voor het ordenen van data! Gebruik voor de layout van je website CSS, het is zoveel mooier als je dat goed onder de knie hebt.
on-topic: Ook ik vind de oude eerlijk gezegd mooier. Maar om toch wat tips voor je nieuwe site te geven:
1. Bouw je pagina liever niet op met behulp van tabellen, maar doe dit met CSS. Dit is een mooi voorbeeld van een lay-out die heel goed met css te creëren is. Een interessant linkje met handige voorbeeldjes: http://www.glish.com/css/
2. Verander je lettertype. Met times schrijf je brieven, je maakt er geen website mee. Gebruik bijvoorbeeld een lettertype zoals je nu Menu en Acties hebt...
3. Kijk goed naar kleurcontrasten in je website. Je site is nu heel fel door de witte achtergrond. Daarnaast is het contrast verschil tussen de tekst en de blauwe achtergrond al klein doordat het blauw zo fel is, dit wordt alleen maar versterkt door de witte achtergrond. Verander dus wat aan je kleuren.
4. Zorg dat je site in meerdere browsers (iig IE en FF) werkt. Voorbeeld is dat de content in FF niet gecentreerd is.
5. Zorg ook dat je site W3C valid is, dat is deze niet: klik
Succes iig...
maar ik weet niet helemaal hoe ik centreer in FF en opera want in Ie doet hij het wle goed met css.
ik zelf heb de design niet gemaakt een vriend namelijk en deze maakte hem dus ook met tabbelen
font-family:Arial, Helvetica, sans-serif;
Nog wat opmerkingen?
(hoe zorg ik dat mijn site zowel in IE als Opera gecentreerd word?)
Euh ik vin die routebeschrijving niet echt super. Ik zie liever een echt kaart deel. Tis wel origineel enzo, maar ik vind um niet echt duidelijk. Of iig zou ik er nog een snelweg ofzo bij zetten met richtingen waar je vandaan zou komen van de mogenlijkheden.
bovenaan staat er tochaangegeven hoe je moet vanaf de autostrade
probeer een onmouseover fucntie te maken, dan lijkt het meer alsof de links het ook echt doen.. (als je snapt wat ik bedoel)
Niels:
de Kortste autostrade ligt hier 20km af ofzo
Wie de fuk zet erin een routebeschrijving een drempel en dat als straat symbool.
ik vind dit veel duidelijker:
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Kalle P