site zonder tabellen, uw mening svp

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Senior Developer Betty Blocks Blauwe Haven Rotterd

Functieomschrijving Voor de Politie zijn wij opzoek naar een Senior Developer Betty Blocks Blauwe Haven Rotterdam. De politieorganisatie heeft jaarlijks te maken met een aanzienlijk aantal politiemedewerkers die vanwege mentale overbelasting niet of beperkt inzetbaar zijn. De Blauwe Haven Rotterdam ondersteunt deze politiemedewerkers in hun herstel en re-integratieproces. De huidige digitale systemen van de Politie bieden onvoldoende ondersteuning in het herstel- en re-integratieproces van politiemedewerkers. Zowel voor de politiemedewerkers als voor de organisatie. Politiemedewerkers worden buitengesloten, waardoor zij eigen regie verliezen. Begeleiders kunnen de voortgang van de medewerkers niet goed monitoren. Management beschikt niet over de mogelijkheid trends te signaleren

Bekijk vacature »

Jack van de Ree

Jack van de Ree

16/03/2006 00:25:00
Quote Anchor link
Hallo mensen, ik ben bezig een gamers site op te zetten in php en zonder frames/tabellen.
Ik heb het nu met div / divlayers gedaan en wil graag weten of het goed werkt in IE en eventuele andere browsers.
Ik hoop dat het een beetje goed is.

http://www.w32clan.nl/index.php

PHP hulp

PHP hulp

06/01/2025 06:50:50

CB2thephp

CB2thephp

16/03/2006 08:44:00
Quote Anchor link
Het ziet er mooi uit alleen zie ik geen html start etc en/of einde. Het is dus niet echt html/xhtml valid. Als je het ook valid hebt heb je een grotere kans dat het beter werkt.

Groeten,
Christian Bolster

Mebus  Hackintosh

Mebus Hackintosh

16/03/2006 08:51:00
Quote Anchor link
ik vind wel mooi dat je het met div's hebt gemaakt
ikzelf maak pagina's met table's

omdat ik dat makkelijker vind en origineler

maar div's zijn ook wel makkelijk als je eenmaal door hebt hoe je ze goed kan gebruiken:)

Willem Jan Z

Willem Jan Z

16/03/2006 09:02:00
Quote Anchor link
1. Je had hier al een topic over
2. Je inhoud vult net de helft van het midden
3. Niet resolutie vriendelijk
4. Een lettertype instellen, ik zie nu in FF en IE 2 verschillende lettertypes, omdat ik andere standaard lettertypes heb ingesteld.
5. Je scroll ding aan de rechterkant werkt niet in FF

Verder vind ik de menukopjes niet zo mooi, en de TS login knop ook niet..

ArendJan

ArendJan

16/03/2006 10:18:00
Quote Anchor link
Lettertype is echt nix!

Gebruik Verdana ofzo:

<font face=Verdana size=2>

Verder niet slecht, probeer wel strak te houden (login knop staat niet bij het geheel!)
Gewijzigd op 16/03/2006 10:29:00 door ArendJan

Kalle P

Kalle P

16/03/2006 10:39:00
Quote Anchor link
mebus:
ik vind wel
ikzelf maak pagina's met table's

omdat ik dat makkelijker vind en origineler

Makkelijk is het zeker, maar origineel? Ten eerste vind ik tabellen en div sowieso niet origineel, en de meeste mensen gebruiken tabellen, dus dat is echt onzin. En laat me raden PS/IR laat de site voor je maken.

Jason de Ridder

Jason de Ridder

16/03/2006 11:28:00
Quote Anchor link
Het ziet ernaar uit de de site in het midden moet staan, dat doet ie niet. Het menu gaat over de ruimte van het menu heen. de-content-div het je niks mee gegeven (width:...; height:.....)
Ik zelf vind het kleurgebruik niet mooi.
Ik zie ook dat je paginas om de zoveel tijd opnieuw laden, dat is een beetje onzin vind ik en irritant!
Niet crossbrosser:
http://www.danvine.com/icapture/tmpss/90131.png

Het is nog even sleutelen voor je denk ik, maar knap als dit je eerste 'tabelloze' site is ;-)

EDIT:
Gecheckt in FF
Gewijzigd op 16/03/2006 11:29:00 door Jason de Ridder

Jack van de Ree

Jack van de Ree

16/03/2006 12:21:00
Quote Anchor link
@ Jason; Bedankt voor de screenshot, daar kan ik wat mee. De menu's bestaan uit layers, die ga ik vervangen door gewone div's. Het laden is van het Teamspeak gebeuren, dat zit in een iFrame om te verversen, kan ik helaas weinig aan veranderen op dit moment. Dit is idd mijn eerste tabelloze site. Thanx.

Lettertype; ga ik veranderen.

@ Willem Jan;
1) was nog geen topic over, dit is toch een topic om te testen ? dat was de bedoeling voordat ik alles opbouw en het blijkt niet goed te zijn.
2) resolutie: het is een gamers site, gamers werken nooit onder de 1024 resolutie dus ik zie niet echt in waarom ik hem op 800 x 600 zou aanpassen.
3) scroll werkt niet, ga ik nog uitzoeken, zal wel een stukje code bij moeten speciaal voor FF, geen idee op dit moment.

Al met al weer wat werk voor de boeg maar dankzij de hulp hier lukt het toch al aardig :-)

Steff   an

Steff an

16/03/2006 14:39:00
Quote Anchor link
http://informatica.easy-tray.nl/Screenshot - 16-3-2006 , 14_32_47.png(0.5mb!!!!)

Hier een fout, deze krijg ik in Firefox. Je moet in css iets doen met overflow.

Frank -

Frank -

16/03/2006 15:36:00
Quote Anchor link
Heb je de website al eens gevalideerd? Zie http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fwww.w32clan.nl%2Findex.php

En wanneer je dan een doctype toevoegt... Nog een hoop werk te doen.

Succes!

Paul du Long

Paul du Long

16/03/2006 15:40:00
Quote Anchor link
wat steffan heeft heb ik ook

Jack van de Ree

Jack van de Ree

16/03/2006 16:03:00
Quote Anchor link
uithuilen en opnieuw beginnen....
Ik probeer nu een opzetje te maken waarbij ik rekening houd met overflow etc. Ik bouw eerst weer een index pagina op.
Uiteindelijk kom ik er natuurlijk wel, het is even knoeien nog met die div's. Ik heb ook even FF bij mij erop gezet om te vergelijken met IE.
Inderdaad nog veel werk te doen.

Jack van de Ree

Jack van de Ree

16/03/2006 18:19:00
Quote Anchor link
Nu ben ik bezig, en het gaat nu redelijk maar ik zie een verschil tussen IE en FF die ik niet wegkrijg. Bij IE staat het menu goed, bij FF zit er geen ruimte tussen de header en het menu.
Is hier een oplossing voor ?
Ik roep het menu op via een include overigens.

http://www.w32clan.nl/test.php
Gewijzigd op 16/03/2006 18:20:00 door Jack van de Ree

16/03/2006 18:38:00
Quote Anchor link
Opnieuw beginnen. Voor Firefox bouwen, zodat het in Opera, Camino, Safari en ander niet-microsoft browsers goed zit. En dat gaan kl*ten voor IE.

EDIT: En ook op je HTML letten. En doctype en html horen bovenaan, en een html tag eindigt onderaan!
Gewijzigd op 16/03/2006 18:39:00 door

Mark D

Mark D

20/03/2006 15:21:00
Quote Anchor link
Jammer dat je geen div's heb gebruikt, ziet er verder goed uit (vooral je banner)

Jack van de Ree

Jack van de Ree

20/03/2006 15:50:00
Quote Anchor link
Bedankt ! ik had er een dagje werk aan.

Ik ben inmiddels wel alles aan het opzetten met divs hoor. Ook de kopjes ga ik wat veranderen. Ik hoop deze week een nieuwe test te kunnen aanvragen hier.
Kost nogal tijd omdat ik in IE en via FF moet kijken of het goed gaat, en dan nog valideren.

20/03/2006 16:28:00
Quote Anchor link
Ik moet erg lachen om dit plaatje:
Afbeelding

Verder vind ik dat het er prima uit ziet

Jack van de Ree

Jack van de Ree

20/03/2006 17:13:00
Quote Anchor link
Dan heb ik een goede keuze gemaakt denk ik :)

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.