Sitecheck industrialgaming
Mijn site heeft een compleet nieuw jasje gekregen, echter ben ik niet helemaal tevreden over de layout. Heeft iemand van jullie een paar tips/opmerkingen.
Het hoeft niet over de layout alleen tegaan!
Edit: was de link vergeten: http://www.industrialgaming.net/
PS: Moet ik me ergens voorstellen?
Kindest regards,
Sevvlor
Gewijzigd op 28/03/2012 15:56:24 door Sevvlor S
maar ik wil best eens naar je site kijken. is dan alleen wel handig als je aangeeft welke site dat dan is
Jeroen vd op 28/03/2012 15:57:00:
je hoeft je hier niet voor te stellen hoor, kan wel, dat kan in de koffiehoek.
maar ik wil best eens naar je site kijken. is dan alleen wel handig als je aangeeft welke site dat dan is
Staat er inmiddels tussen, was 't vergeten >.<
verder is je html niet helemaal semantisch. je hoeft niet perse de <fieldset> elke keer af te sluiten en te openen, bijvoorbeeld
Jeroen vd op 28/03/2012 16:13:58:
ik vind het op zich wel netjes. ik zou voor een groter lettertype gaan op bepaalde plaatsen (forum etc), en ik zou de register en login laten weergeven in het midden, order die header. niet een aparte pagina openen.
verder is je html niet helemaal semantisch. je hoeft niet perse de <fieldset> elke keer af te sluiten en te openen, bijvoorbeeld
Wat was dat ook al weer? semantisch? echt duidelijk is google niet. Een duidelijk verschil tussen CSS en HTML, h1 tags, p tags toch?
<fieldset> doe ik omdat ik van die boxjes wilde, het is niet echt super maar ja.
Waar precies wil je de login/signup hebben? Zoals ik de signup gedaan heb op de voorpagina? Met die knop "Create a account"
Gewijzigd op 28/03/2012 17:44:03 door Sevvlor S
klik
vervang die fieldset (behalve de parent) eens door divjes. klopt wat beter denk ik
ik zou de sign-up net zou weergeven als de sign-in pagina, dus met header, footer etc
ik bekeek je code nog eens, er zitten een aantal nutteloze geneste divs in. die zou ik er uithalen
lees dit eens door: vervang die fieldset (behalve de parent) eens door divjes. klopt wat beter denk ik
ik zou de sign-up net zou weergeven als de sign-in pagina, dus met header, footer etc
ik bekeek je code nog eens, er zitten een aantal nutteloze geneste divs in. die zou ik er uithalen
Verder is de signup in de sidebar goed, kan je het daar maken, dat als je naast de lightbox klikt dat hij dan sluit?
Ook de sign-in en sing-up net zo maken als die in de sidebar (geen aparte pagina)
nog een klein dingetje: ik zou de navigator bovenin in het midden plaatsen, creert wat meer rust denk ik
Ook zal ik de Semantiek aanpakken.
Meer tips zijn altijd welkom.
Ik heb net even je site bekeken en hij ziet er niet verkeerd uit. Ik heb alleen even snel een opmerking over het aanmaken van een account. Je doet dat nu met een dialoog, alleen de inhoud ervan is groter als mijn schermresolutie (in de lengte dan) dus dat betekend dat ik niet meer het dialoog kan weggeklikken of verzenden als ik hem helemaal zou invullen.
Dit is op mijn macbook met Safari.
Misschien dat je er iets tegen kan doen?
Groetjes
Reckedj
Gewijzigd op 29/03/2012 20:24:51 door Reckedj -
Reckedj - op 29/03/2012 20:24:04:
Hoi Sevvlor.
Ik heb net even je site bekeken en hij ziet er niet verkeerd uit. Ik heb alleen even snel een opmerking over het aanmaken van een account. Je doet dat nu met een dialoog, alleen de inhoud ervan is groter als mijn schermresolutie (in de lengte dan) dus dat betekend dat ik niet meer het dialoog kan weggeklikken of verzenden als ik hem helemaal zou invullen.
Groetjes
Reckedj
Groetjes
Reckedj
Dit zou nu opgelost moeten zijn!
De andere tips ben ik nu aan het gebruiken!
- de blauwe kleur in de pagination is niet mooi en niet leesbaar, pas dit aan naar een kleur die daar wel thuishoort (lichtgrijs)
- ronde hoeken vind ik zelf iets te gretig. Maak ze iets kleiner
- Hoofdtitel mag wel wat groter, zodat hij in de header goed past
- Het lijkt me allemaal een beetje te strak voor een game site. De header ziet er echt erg mooi uit, maar niet voor een gamesite.
[CODE]
Dit is altijd mijn onderdeel, ik schrijf hier gewoon zo'n beetje alles wat ik kan vinden. Zie dit als punten om te verbeteren, en doe ermee wat je wilt.
- keywords meta tag wordt niet gebruikt door google, en met zoveel keywords ook niet door Yahoo!. Zorg dat het allemaal nog een beetje op 1 regel past, iets van 8 - 10 keywords ofzo.
- language meta tag bestaat niet meer. Voeg aan het html element een lang="en" attribute to
- die styling op de link tags is totaal niet nodig en moet je weghalen.
- Google Site verifidation kun je beter via de nieuwe File optie doen. Zo vervuil je je broncode niet met onnodige dingen. Tevens lijkt 2 keer Google Site verification me iets te veel...
- Plaats code element vlak voor </body>. Hierdoor heb je geen DOM not ready fouten en laad je pagina sneller.
- Mocht je het hiervoorgaande punt niet willen toepassen, plaatst dan in elk geval de analytics voor </body>. Dan krijg je eerlijkere resultaten.
- geen script tags vlaten verdwalen in de HTML. Plaats ze of in de head of vlak voor </body>.
- gebruik geen inline CSS als width=, style=, enz.
- 3 div tags genest om zo'n header te maken? Dat is echt veel te veel. #header-image-wrapper en #header-wrapper kun je samenvoegen in 1 div: #header
- div#navi-bar en ul#navi-menu kun je ook samenvoegen tot ul#nav
- hetzelfde geldt voor die veel te veel div tags voor de artikelen. Dit kun je zo'n beetje samenvoegen tot:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
2
3
4
5
6
7
8
9
<div id="article">
<div id="article-header">
<h2>Artikel naam</h2>
</div>
<p>De intro</p>
<div id="article-footer">
<!-- footer informatie -->
</div>
</div>
<div id="article-header">
<h2>Artikel naam</h2>
</div>
<p>De intro</p>
<div id="article-footer">
<!-- footer informatie -->
</div>
</div>
Tevens mis je hier semantiek, door alinea's niet in paragraph (<p>) elementen te zetten.
- je gebruikt h2 elementen voor sidebar titels en h4 elementen voor de artikel titels. Vind je de titels van de sidebar nou echt 2x zoveel nut hebben als die van een artikel? Ik zou het eerder omdraaien.
- gebruik in je footer een list voor de links en gebruik CSS border-right: 1px solid #000; om de lijntjes tussen de links te krijgen.
- de 2de div in de footer is ook hier weer niet nodig.
Ik weet niet precies hoe ik die alinea's in de paragraaf tags moet krijgen. Het is gewoon een textfield waar je het in typt.
Dit betekend ook dat ik een kwart van mijn css kan inkorten.
Tips blijven welkom!
Gewijzigd op 31/03/2012 01:09:10 door Sevvlor S