Sitecheck TeenFM.nl
Voor een nieuwe webradio heb ik een layout ontworpen, website gemaakt etc. Ik had graag jullie mening. Wat vind je ervan? Kleurenpallet? Goed ge'script' (qua html en css). Ergens fouten in de php (volgens mij niet ;D)?? ...
En dit kan tegenwoordig niet meer:
Plaats je menu gewoon in een ul/li list in HTML. Ik vind de kleurstelling iets te afwisselend. Ikzelf zou eerder denken aan een zachtere kleur blauw.
Is dat de bedoeling of niet? Als je in het menu staat op het kopje "TeenFM", en dan naar "Sociaal" gaat zonder van de menubalk af te gaan krijg je teveel opties eronder.
- De postblokjes steken rechts uit de main blok. Misschien heb je dit expres gedaan, maar ik vind het niet echt mooi staan.
- De hele site heeft niet is te veel en iets te extreme border-radius.
- De link naar reacties valt buiten de box. Zet deze rechtsonder ofzo (of boven)
- De menu items waar een submenu op zit zijn geen links. Doordat je daar wel cursor: pointer; hebt staan lijkt het alsof het wel links zijn. Maak daar cursor: default; van.
CODE
- In de html tag heb je xml:lang="en" en lang="en" terwijl de hele site in het Nederlands is, maak hier nl van.
- Alle meta tags behalve content-type en description kun je weggooien.
- Laat scripten altijd vlak voor de </body> in.
- Maak en onmouseover functie met jQuery events (jQuery.hover) en plaats niet al die onnodige inline JS in je HTML.
- Font tag is onderwets, gebruik voor jou doel een span tag.
- Menu's zijn lijsten, geen inline elementen.
- Dropdown menus maken we met lijsten. Voorbeeld: http://sceneone.nl/tips_tricks/drop_down_menu.php
- window.open wordt gezien als popup en werkt in veel browsers dus niet.
- Gebruik geen inline CSS
- Center tag is ouderwets, los dit op met CSS
- Script tags horen een type attribute te hebben in XHTML en HTML (met uitzondering van HTML5 en hoger)
- Plaats scripts tags vlak voor </body> en niet zomaar halverwege het document DESIGN
Als je maar snel genoeg gaat met je muis over alle knoppen heen krijg je alle menubalken te zien, op en neer gaand. Ziet er enigszins raar uit....
Twee tips hiervoor:
- stop alle animaties op het moment dat je een volgende begint (met $("..").stop()). Als ik nu heel snel met mijn muis over de knoppen heen en weer ga dan blijven de menu's nog een paar seconden op en neer gaan voordat ze stoppen.
- stel een timer in voor je mouseenter event waarbij je een paar tienden van een sconde wacht voordat je het menu in beeld laat komen. Is de gebruiker dan al met z'n muis weg (en was dus helemaal niet van plan om naar dat menu te gaan), dan laat je de animatie niet starten. Moet je uiteraard wel ergens even opslaan welk menu gestart moet worden.
ik heb meteen de goede link voor je want het is een beetje een rommeltje op die site
https://www.km.sitekeuring.net/pagina/sitekeuring-aanvragen/normaal
binnen een week kan je een mailtje ontvangen met je award die op de site te zetten is als je wilt dat die site een goede keuring krijgt moet je naar sitekeuring.net gaan
En dit kan tegenwoordig niet meer:
Plaats je menu gewoon in een ul/li list in HTML.
Gewijzigd op 30/11/2011 23:08:47 door - Ariën -
Is dat de bedoeling of niet?
Gewijzigd op 08/12/2011 15:35:01 door Rick van Hout
- De postblokjes steken rechts uit de main blok. Misschien heb je dit expres gedaan, maar ik vind het niet echt mooi staan.
- De hele site heeft niet is te veel en iets te extreme border-radius.
- De link naar reacties valt buiten de box. Zet deze rechtsonder ofzo (of boven)
- De menu items waar een submenu op zit zijn geen links. Doordat je daar wel cursor: pointer; hebt staan lijkt het alsof het wel links zijn. Maak daar cursor: default; van.
CODE
- In de html tag heb je xml:lang="en" en lang="en" terwijl de hele site in het Nederlands is, maak hier nl van.
- Alle meta tags behalve content-type en description kun je weggooien.
- Laat scripten altijd vlak voor de </body> in.
- Maak en onmouseover functie met jQuery events (jQuery.hover) en plaats niet al die onnodige inline JS in je HTML.
- Font tag is onderwets, gebruik voor jou doel een span tag.
- Menu's zijn lijsten, geen inline elementen.
- Dropdown menus maken we met lijsten. Voorbeeld: http://sceneone.nl/tips_tricks/drop_down_menu.php
- window.open wordt gezien als popup en werkt in veel browsers dus niet.
- Gebruik geen inline CSS
- Center tag is ouderwets, los dit op met CSS
- Script tags horen een type attribute te hebben in XHTML en HTML (met uitzondering van HTML5 en hoger)
- Plaats scripts tags vlak voor </body> en niet zomaar halverwege het document
Rick van Hout op 08/12/2011 15:34:05:
Als je in het menu staat op het kopje "TeenFM", en dan naar "Sociaal" gaat zonder van de menubalk af te gaan krijg je teveel opties eronder.
Als je maar snel genoeg gaat met je muis over alle knoppen heen krijg je alle menubalken te zien, op en neer gaand. Ziet er enigszins raar uit....
Twee tips hiervoor:
- stop alle animaties op het moment dat je een volgende begint (met $("..").stop()). Als ik nu heel snel met mijn muis over de knoppen heen en weer ga dan blijven de menu's nog een paar seconden op en neer gaan voordat ze stoppen.
- stel een timer in voor je mouseenter event waarbij je een paar tienden van een sconde wacht voordat je het menu in beeld laat komen. Is de gebruiker dan al met z'n muis weg (en was dus helemaal niet van plan om naar dat menu te gaan), dan laat je de animatie niet starten. Moet je uiteraard wel ergens even opslaan welk menu gestart moet worden.
ik heb meteen de goede link voor je want het is een beetje een rommeltje op die site
https://www.km.sitekeuring.net/pagina/sitekeuring-aanvragen/normaal
binnen een week kan je een mailtje ontvangen met je award die op de site te zetten is