Sites werken niet onder php 5.6
Mijn sites en wp blogs en phpbb forums werken niet onder php 5.6.
Mijn hosting provider zegt dat hij er niets aan kan doen. Mijn sites werken nu onder php 5.4.
Ik heb de laatste versie van wp en ook van phpbb en mijn sites zijn verder up to date volgens mij.
Ik wil dat mijn sites gewoon werken onder php 5.6.
Wat kan ik doen, behalve verhuizen naar een andere hosting provider?
Johanna
Wat werkt er dan precies van je sites niet doordat je php 5.4 hebt in je scripts?
Ja ze bieden php 5.6 aan, maar als ik dat inschakel krijg ik een wit scherm.
Dan hebben al je sites, de nieuwste versie van wp blogs en de nieuwste versies van phpbb forums een wit scherm? Ook alle pagina's ervan?
Gewijzigd op 03/06/2016 16:30:57 door Joke Ouwerling
Wat staat er in je error logs? Daarmee kun je vaak uitzoeken wat er verkeerd gaat.
Die vind ik in de directadmin neem ik aan? Ik weet echt heel weinig van php af.
Ik zie nergens een wit scherm.
Toevoeging op 03/06/2016 15:58:07:
Nou nu breekt mijn klomp. Ik zet alle sites op php 5.6 en nu werkt alles.
Geen idee hoe dat kan.
1. De code van de websites is te oud, en heel veel functie's zijn "debrecated"
2. PHP boven 5.5 kunt gewoon werken met een groot versie van MySQL. Dus, vraag jouw hosting wat is de versie van jouw MySQL installation. Mijn hosting heeft PHP 5.6 maar zijn MySQL versie is heel kleine, dus de niuwe versie van WordPress kunt niet werken.
Het spjit me voor de Nederlands, het is niet mijn moedertaal :)
Toevoeging op 03/06/2016 23:00:22:
Als de probleem MySQL is, je mag dit plugin install voor SQLite gebruiken -> https://wordpress.org/plugins/sqlite-integration/
1. Deprecated meldingen zorgen niet dat je website niet werkt.
2. Wanneer MySQL wordt gecompiled kan dit tegen de interne libraries of de system libraries. Wanneer de MySQL versie te oud zou zijn werkt heel MySQL niet, dit heeft niets te maken met het wel of niet werken van een pakket als Wordpress. Er zijn uiteraard andere mogelijkheden zoals het ontbreken van PDO oid, maar ik heb geen idee of dit van toepassing zou zijn op WP.
Je laatste oplossing is an sich correct, maar SQLite wil je niet wanneer er werkelijk verkeer is op je site, het is zo traag als dikke stront door een trechter.
Onzin. Het is alleen fijn als je er NOOIT naar schrijft. Zodra je schrijft heb je in essentie een complete file lock, en ligt alle verkeer stil. Er is een reden dat andere databases een betere locking granulariteit hebben. En kom vooral niet aan met reclame van SQLite zelf. In de sourcecode staat de exacte informatie vermeld.
Ik heb wel in de error logs gekeken en heb enige fouten kunnen wegwerken.
Er blijven er nog wel wat over.
Ik heb er helaas geen verstand van, maar dit zijn de meest bekende errors. Deze 3 errors heb ik op al mijn 3 websites:
AH01071: Got error 'Primary script unknown\n'
AH01071: Got error 'PHP message: PHP Warning: Error while sending QUERY packet. PID=64061 in /data/home/.../domains/,,,/public_html/blog/wp-includes/wp-db.php on line 1811\n'
AH01797: client denied by server configuration: /home/,,,/domains/..../public_html/forum/viewforum.php
Kan iemand me in Jip en Janneke taal vertellen wat die inhouden? En kan ik daar zelf wat aan doen?
Ondersteunt de hosting überhaupt wel .htaccess, want zoiets kom ik onder andere tegen als ik op 'AH01071' zoek.
Ik heb zelf het idee dat er een hoop overdreven beveiligingen op de server zitten die fatsoenlijk gebruik onmogelijk maken.
Verder weet ik niets over de beveiligingen.