"Sjabloon-site"
Ik kreeg van sommige mensen te horen dat ze graag een site wilden, die ze gemakkelijk konden bewerken, maar dan zonder dat kennis van html, css... nodig was. Ik ben zo dus al een tijdje bezig geweest om een site te maken waar je zelf tekst en foto's op kunt zetten. Misschien ziet hij er nog niet zo goed uit, maar wat vinden jullie van dit concept? Probeer alles maar eens uit!
http://gob-micasa.nl/jass/beheer.php
Alvast erg bedankt!
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Sasa
Je komt op pagina 'Beheer' (in menu) terecht. Dit is niet het eerste menu-item. Zou ik wel doen.
Bij deze pagina staat het menu ineens rechts terwijl deze bij de rest links staat.
Ik zou huidige pagina een andere layout in het menu geven.
En misschien nog belangrijker: Ik zou pagina's groeperen en niet allemaal apart in het menu zetten. Maak een menu item 'pagina's' bijvoorbeeld en ziet hieronder in een submenu alle pagina's van de website.
Links of buttons zou ik duidelijker weergeven. Dus underlined of iets dergelijks. Zodat je duidelijk kan zien dat het een link of button is. Bijvoorbeeld de 'Bewerk' knop
Zo zou het iets duidelijker en dus gebruiksvriendelijker worden.
ps lettertype vind ik ook niet erg prettig (ben vrij kritisch, haha). Een sans-serif vind ik persoonlijk fijner.
Hijs wel makkelijk kapot te maken btw
Niemand last van een vern*te layout in Firefox van die pagina? Ik kan helemaal niet zien wat ik aan het doen ben!
Komt omdat je niet op het uitje was, dan krijg je dat :)
+wil die editor ook testen+
Niek schreef op 05.11.2007 08:59:
Het werkt volgens mij wel goed. Maar als ik vooral kijk naar gebruiksvriendelijkheid vind ik het niet echt sterk.
Je komt op pagina 'Beheer' (in menu) terecht. Dit is niet het eerste menu-item. Zou ik wel doen.
Bij deze pagina staat het menu ineens rechts terwijl deze bij de rest links staat.
En misschien nog belangrijker: Ik zou pagina's groeperen en niet allemaal apart in het menu zetten. Maak een menu item 'pagina's' bijvoorbeeld en ziet hieronder in een submenu alle pagina's van de website.
Links of buttons zou ik duidelijker weergeven. Dus underlined of iets dergelijks. Zodat je duidelijk kan zien dat het een link of button is. Bijvoorbeeld de 'Bewerk' knop
ps lettertype vind ik ook niet erg prettig (ben vrij kritisch, haha). Een sans-serif vind ik persoonlijk fijner.
wes schreef op 05.11.2007 09:38:
Komt omdat je niet op het uitje was, dan krijg je dat :)
Hmm.. :S Das wel jammer dan.. :(
Ik kon gewoon echt niet.. :S Had heel graag ook gekomen :'( Heb ik dus weer gemist dan.
Layout is overigens best wel verbeterd.
Ik zie nergens dat je van template kan wisselen. Mij lijkt het handig dat je een aantal templates kan kiezen en deze evt. in verschillende kleuren.
Netjes, alleen layout moet hoop ik nog anders?
Ik heb nog een lange weg te begaan eer ik zo iets kan creëren.
Een vraag:
Bij het aanpassen van de tekst...
Als je dan bijv. op de center knop drukt zie je direkt het resultaat in het tekstvenstertje en niet iets van "[center]...[/center]".
Hoe heb je dit gedaan?
Mail uw antwoord a.u.b. naar [email protected]
Mvg
Pepijn
TinyMCE?
Hij kan bij mij niet gevonden worden...
Crispijn schreef op 09.12.2007 19:02:
Hij kan bij mij niet gevonden worden...
Bij mij wel :-)
Jammer dat je nog 3 foutjes hebt:
HTML Validator result
----------------------
http://hermancandries.be/webeditor/beheer.php
line 38 column 7 - Error: document type does not allow element "P" here; assuming missing "LI" start-tag
line 42 column 7 - Error: document type does not allow element "P" here; assuming missing "LI" start-tag
line 46 column 7 - Error: document type does not allow element "P" here; assuming missing "LI" start-tag
3 errors / 0 warnings
En dat je geen nieuwe pagina's aan kan maken...
@Jeej: ik heb de pagina-aanmaak-functie afgezet omdat er anders misbruik van wordt gemaakt.
sasa schreef op 10.12.2007 19:11:
@Jeej: ik heb de pagina-aanmaak-functie afgezet omdat er anders misbruik van wordt gemaakt.
Mjah, al zie je wel op http://www.opensourcecms.com/ bijvoorbeeld dat het wel kan, dus dacht ik dat het kon :-).
Neenee, buiten het TinyMCE-script heb ik alles "zelf gemaakt" - of alleszins aangepast wat er mij interessant leek. Dat heeft me wel een paar weekjes php- & javascript-plezier bezorgd.
http://gob-micasa.nl/jass/beheer.php
Nu zou alles moeten werken, aan jullie om het uit te testen!! ;)
En voor de verduidelijking: met "sjabloon-site" bedoel ik eigenlijk dat ik een layout maak, een dat bezoekers hier hun eigen tekst, foto's kunnen zetten.