sla hits op in de db van images die in de db staan.
zap
28/08/2006 13:42:00hallo, ik heb een script gemaak dat je images in binary modekunt uploaden naar de database (mysql) de date wordt erbij vermeld. en elkeker ls er iemand iets upload dan checkt de script hoevee images er in de db zitten, zijn het er meer dan 500 dan verwijderderd hij de files die ouder dan een x aantal dagen zijn.
de imageshebben een direct link van main.php?id=(idnummer)
Hoe kan ik zorgen dat elke keer als er iemand op de page komt dat hij dat opslaat in de database? ( dus gewoon een counter, hij moet alle pageviews rekenen, dus niet alleen inique views)
en dat elke keer als er iemand iets upload de upload script kijkt hoeveel hits elke image in 2 weken heeft. en dat hij dan alle images verwijderd die minder dan een x aantal hits hebben.
alvast bedankt.
de imageshebben een direct link van main.php?id=(idnummer)
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
<?
if(isset($_GET['id']))
{
include 'config/config.php';
include 'config/opendb.php';
$id = $_GET['id'];
$query = "SELECT name, type, size, content FROM zap_img_upload WHERE id = '$id'";
$result = mysql_query($query) or die('Error, query failed');
list($name, $type, $size, $content) = mysql_fetch_array($result);
header("Content-Disposition: attachment; filename=$name");
header("Content-length: $size");
header("Content-type: $type");
echo $content;
include 'config/closedb.php';
exit;
}
?>
if(isset($_GET['id']))
{
include 'config/config.php';
include 'config/opendb.php';
$id = $_GET['id'];
$query = "SELECT name, type, size, content FROM zap_img_upload WHERE id = '$id'";
$result = mysql_query($query) or die('Error, query failed');
list($name, $type, $size, $content) = mysql_fetch_array($result);
header("Content-Disposition: attachment; filename=$name");
header("Content-length: $size");
header("Content-type: $type");
echo $content;
include 'config/closedb.php';
exit;
}
?>
Hoe kan ik zorgen dat elke keer als er iemand op de page komt dat hij dat opslaat in de database? ( dus gewoon een counter, hij moet alle pageviews rekenen, dus niet alleen inique views)
en dat elke keer als er iemand iets upload de upload script kijkt hoeveel hits elke image in 2 weken heeft. en dat hij dan alle images verwijderd die minder dan een x aantal hits hebben.
alvast bedankt.