Slaat constant zelfde waarde op in DB
Frank -
17/06/2008 12:26:00Jelle Posthuma schreef op 17.06.2008 10:33:
Dat is dan fout c.q. ongelukkig gekozen, hiermee help je de data in jouw database naar de bliksem.Daarin heb ik sowieso altijd standaard htmlentities in staan.
Een database is geen browser en heeft dus nooit en te nimmer html-entities nodig. Wanneer jij geen JS als input accepteert, dan geef je daar een foutmelding op of gooi je dit met strip_tags() weg. Dat heeft ook als voordeel dat jouw data bruikbaar is voor andere zaken dan html-output voor een browser, denk bv. aan een pdf-file, Word-document, etc. etc. etc.
PHP hulp
18/11/2024 07:36:33Jelle Posthuma
17/06/2008 13:13:00pgFrank schreef op 17.06.2008 12:26:
Een database is geen browser en heeft dus nooit en te nimmer html-entities nodig. Wanneer jij geen JS als input accepteert, dan geef je daar een foutmelding op of gooi je dit met strip_tags() weg. Dat heeft ook als voordeel dat jouw data bruikbaar is voor andere zaken dan html-output voor een browser, denk bv. aan een pdf-file, Word-document, etc. etc. etc.
Jelle Posthuma schreef op 17.06.2008 10:33:
Dat is dan fout c.q. ongelukkig gekozen, hiermee help je de data in jouw database naar de bliksem.Daarin heb ik sowieso altijd standaard htmlentities in staan.
Ik heb die functie alleen voor de output naar de browser toe hoor.
Niet naar de database etc.
En die functie gebruik ik alleen voor dingen als namen, berichten etc. die ingevoerd kunnen worden.
(Denk daarbij aan forums, gastenboeken etc. waar geen HTML in moet komen, maar waarbij de content wordt geparsed met een BBCode class. Ik gebruik namelijk alleen BBCode voor zulke dingen.)