Slechte topictitels
Pagina: « vorige 1 2 3 volgende »
Stel dat je een probleem hebt met de headers van je mail() functie. Wanneer je als topic titel 'headers mail()' hebt, kan iemand die hier ook problemen mee heeft het topic gemakkelijk opzoeken. Wanneer je als topic titel 'help het werkt niet' hebt, dan is het al een stuk lastiger en scoort het lager in een zoekmachine.
Ook zijn er sinds een tijdje wat forum regels te vinden die je op de FAQ pagina kunt lezen.
@Wes, graag geen offtopic posts meer in dit topic. Ze worden verwijderd.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door B a s
Het is idd de laatste tijd zeer ernstig gesteld met topic titels.. Topics met een slechte titel zouden zonder pardon een slotje moeten krijgen ;)
Het is maar weer eens opgenoemd. Over tot de orde van de dag, wat mij betreft.
Jan Koehoorn schreef op 23.10.2006 11:20:
@ robin: als je dyslectie hebt kun je daar inderdaad niets aan doen. Vooral als je wat langer op het forum rondloopt, weten de leden het wel. Toch ben ik dan benieuwd of je dyslectie je niet in de weg zit als je PHP scripts schrijft?
Ik zelf heb ook dyslectie en er zijn al verschillende mensen die zich er over verbaasd hebben dat het me tijdens het programmeren niet in de weg zit.
Daarbij moet ik wel zeggen dat de dyslectie bij mij vooral bij het lezen in de weg zit, ik heb het lees niveau van iemand uit +/- groep 5 basisschool. Bij de spelling heb ik wel wat problemen maar iets minder.
Maar door mijn dyslectie vind ik juist een duidelijk ingedeelte tekst extra belangrijk. Het leest makkelijk als je veel alinea's, komma's en punten gebruikt.
ps. Als we het toch over spelfouten hebben: dyslectie moet toch dyslexie zijn?
Blanche schreef op 23.10.2006 11:59:
ps. Als we het toch over spelfouten hebben: dyslectie moet toch dyslexie zijn?
Quote:
dys·lexie (de ~ (v.))
1 woordblindheid
1 woordblindheid
Komt vast door mijn
Ik kan bijna niet geloven dat je dyslexy hebt! Ik denk dat jij beter schrijft dan 90% van alle PHPhulpers! Mijn complimenten!
Wel vreemd dat ze uitgerekend voor mensen met dyslexie zo'n moeilijk woord hebben verzonnen :-)
val je toch mooi door de mand ^_^
had een klasgenoot die er ook last van had, maar tijdens het programmeren is het toch anders. Beetje hetzelfde als iemand die stotterd wel gewoon iets kan zingen
Zeker als mod rechten heb :)
Maar ja dit is disccusie nummer zoveel en uit ervaring leert dat het niet helpt.
BAs kijk eens naar Jan zijn functie. Als je nou iig eens een kleine controle inbouwt?
Het PHP is opzich niks moeilijks aan, en ik heb de meeste moeite met lezen. Schrijven lukt dan nog wel ;-)
Ik heb de meeste moeite met zinnen waar bijna geen komma's in staan, waardoor het 1 lange brij is.. (ik denk dat het jullie wel is opgevallen dat ik soms een vraag niet snap terwijl anderen het wel snappen)
PHP is niet moeilijk als je dislektie hebt, maar nederlands (en zeker Frans of andere "moderne talen"!!) weer wel...
Over de topic titels: ik vind het ook altijd vrij irritant dat mensen zulke titels verzinnen.. "help!" of mensen die zulke titels hebben: "IK HEB HULP NODIG" bla bla bla.. Oftewel dan is het weer een uppercase text... niet makkelijk..
Door php maak ik trouwens ook fouten in mijn nederlands.. Dat ik PHP termen als nederlandse woorden ga gebruiken... Is niet zo erg, het meestte last heb ik ervan als ik op sgool zit trouwens.. Frans & Duits & Nederlands zijn soms echt een hel voor me... (door mijn dyslexie).
Quote:
Mijn theorie: programmeren == logica en dyslexie == taal.
Klopt.. En wat heel vaak samen gaat is mensen met dyslexie hebben heel vaak een hoog IQ en zijn beter in "Snap vakken" (op school) en dingen zoals PHP.
Kijk naar mij, ik haal voor wiskunde altijd het hoogste van de klas, net als met natuurkunde en scheikunde.. Ik heb een dyslexie test en een intellegentie test gedaan en daar zeiden ze hetzelfde...
....
Ik had het niet beter kunnen zeggen :)
niek schreef op 26.10.2006 15:51:
Klopt.. En wat heel vaak samen gaat is mensen met dyslexie hebben heel vaak een hoog IQ en zijn beter in "Snap vakken" (op school) en dingen zoals PHP.
Kijk naar mij, ik haal voor wiskunde altijd het hoogste van de klas, net als met natuurkunde en scheikunde.. Ik heb een dyslexie test en een intellegentie test gedaan en daar zeiden ze hetzelfde...
Ik heb ook een Intelligentie test en een dyslexie test gedaan en daar werd het zelfde gezegd. Bovendien was het mede daardoor waarschijnlijk pas laat duidelijk dat ik dyslexie heb, want ik weet dat pas sinds mijn 17e
En over die toppic titels, meestal lees ik die met slechte titels niet of maar half, het is dus ten nadele van de TS zelf als je het mij vraagt...
Wel vervelend, maar weinig aan te doen.
Jullie hebben wel gelijk, als je een topic plaatst met als titel 'FOUT in PHP' dan is het dus een verkeerde titel. Deze regel van van mij wel worden ingesteld!
Ipv dat we gaan discuseren over PHP en dislexie. Kunnen we beter over de topic hebben en ot blijven...
Daar ben ik met jullie eens, maar het krijgt zeg maar meer reacties (denk ik) dan een normalle saaie titel
Maar jullie moeten wel eerlijk antwoord geven ;)
Oke de ene kant is het wel zo dat het je ergert dat overal help aangeboden enzo staat.
Quote:
En jij vindt een titel als 'hulp' een spannende titel?Daar ben ik met jullie eens, maar het krijgt zeg maar meer reacties (denk ik) dan een normalle saaie titel
Vertel gewoon wat jouw probleem is, welke foutmelding je krijgt, etc., daar hebben we meer aan dan de kansloze opmerking 'hulp gevraagd'... Vrijwel iedereen die een topic opent, vraagt om hulp, een titel met deze loze kreet voegt dus niets toe aan het topic. Laat het dan gewoon weg.
De wijze en ware woorden van Frank! Alstu :).
Frank schreef op 01.12.2006 22:39:
Vertel gewoon wat jouw probleem is, welke foutmelding je krijgt, etc., daar hebben we meer aan dan de kansloze opmerking 'hulp gevraagd'... Vrijwel iedereen die een topic opent, vraagt om hulp, een titel met deze loze kreet voegt dus niets toe aan het topic. Laat het dan gewoon weg.
Quote:
En jij vindt een titel als 'hulp' een spannende titel?Daar ben ik met jullie eens, maar het krijgt zeg maar meer reacties (denk ik) dan een normalle saaie titel
Ja daar zit je wel met een plus puntje.