Sleep Divs om positie te veranderen.
Mathieu Posthumus
05/03/2015 13:42:58Hey mensen,
Ik moet een lijst maken en kunnen bewerken.
Met het bewerken moet ik alle onderdelen op een positie zetten maar als ik dat naderhand wil veranderen moet dat van mijn werkgever via slide worden gedaan.
Dus als ik hem ingedrukt houd dan moet ik hem naar boven of beneden kunnen slepen.
Maar ik zou niet weten waar ik moet beginnen en met wat het allemaal gedaan word.
Groet.
Ik moet een lijst maken en kunnen bewerken.
Met het bewerken moet ik alle onderdelen op een positie zetten maar als ik dat naderhand wil veranderen moet dat van mijn werkgever via slide worden gedaan.
Dus als ik hem ingedrukt houd dan moet ik hem naar boven of beneden kunnen slepen.
Maar ik zou niet weten waar ik moet beginnen en met wat het allemaal gedaan word.
Groet.
PHP hulp
05/11/2024 07:39:16Frank Nietbelangrijk
05/03/2015 13:51:54Mathieu Posthumus
05/03/2015 13:55:43Thomas van den Heuvel
05/03/2015 14:39:10Ja.
:)
Geef de versleepbare elementen een uniek kenmerk (id-attribuut of een data-xyz attribuut) en als je op een knop klikt kun je via jQuery / JavaScript de lijst van versleepbare elementen (en daarmee de volgorde) uitlezen en dan kun je deze via een AJAX-call naar een scriptje doorsturen die deze volgorde opslaat.
Of je leest de volgorde uit en je POST dit via een formulier met een verborgen veld waarin je deze info zet naar een verwerk-pagina.
Meerdere oplossingen mogelijk, het begint bij het uniek kunnen identificeren van de elementen, anders kun je in de eerste plaats geen volgorde vastleggen.
:)
Geef de versleepbare elementen een uniek kenmerk (id-attribuut of een data-xyz attribuut) en als je op een knop klikt kun je via jQuery / JavaScript de lijst van versleepbare elementen (en daarmee de volgorde) uitlezen en dan kun je deze via een AJAX-call naar een scriptje doorsturen die deze volgorde opslaat.
Of je leest de volgorde uit en je POST dit via een formulier met een verborgen veld waarin je deze info zet naar een verwerk-pagina.
Meerdere oplossingen mogelijk, het begint bij het uniek kunnen identificeren van de elementen, anders kun je in de eerste plaats geen volgorde vastleggen.
Mathieu Posthumus
05/03/2015 14:55:00Thomas oooh oke, dat ik daar niet aan dacht. ik heb dat namelijk al eerder gemaakt maar dan met - [0] + button
Frank Nietbelangrijk
05/03/2015 16:37:58Ik plaatste de sorteerbare divs in een formulier. Iedere div gaf ik een hidden field en op de verzendknop een event onclick . Als er dan op verzenden geklikt wordt vult javascript in logische volgorde de hidden fields in met een nummer beginnend bij nul, de volgende een 1 en zo verder. Achteraf niet eens noodzakelijk denk ik. Het verschil is dat het dan iig niet met AJAX hoeft (maar kan natuurlijk wel).
Toevoeging op 05/03/2015 19:36:04:
http://codepen.io/anon/pen/vEaqVy
Toevoeging op 05/03/2015 19:36:04:
http://codepen.io/anon/pen/vEaqVy