sleep en hibernate
Je kan Windows zo instellen dat ie na xx minuten in sleep of hibernate mode gaat.
Nu vraag ik me af. Stel ik zit niet achter de computer en hij is een film aan het downloaden. Springt ie dan tijdens het downloaden in sleep of hibernate mode? Of doet ie dat pas als de film gedownload is?
Ik meen ook wel eens gehoord te hebben (maar weet het niet zeker) dat deze modes veel schijfruimte/geheugen in beslag nemen?
Eigenlijk is mijn vraag dus of ik die modes wel of niet moet inschakelen.
Iemand advies?
Ik zie het probleem niet echt zo?
Maar da's juist niet handig ... want dan stopt ie dus met downloaden :-s
Hibernate/slaapstand uitzetten?
Ja, inderdaad ... maar dat vroeg ik me dus af of ie wel of niet in slaapstand gaat, en wat het doet met je geheugen ... worden er bijv. allerlei logs van bijgehouden e.d. waardoor je systeem wordt "vervuild"?
De staat van je PC, welke programma's open staan etc, zodat je direct weer verder kan waar je gebleven was na je PC weer op te starten.
En als ik dan de pc weer opstart ... verwijdert die dan al die bestanden? Met Windows gaat er wel eens wat mis en blijft er van allerlei "troep" achter :-/
Daar kan je wel vanuit gaan. Windows mag zichzelf wel eens vervuilen, maar ze hebben ook een schoonmaakdoekje: Schijfopruiming. En als het hardnekkig is, dan help CCleaner zelf nog :-)
CCleaner ken ik, maar die haalt ook wel eens teveel weg, bijv. een registry key, waardoor ineens een applicatie niet meer werkt, dus ik ben er niet zo'n fan van eigenlijk.
cleanmgr.exe kan je als geplande taak uitvoeren, lees de parameters maar eens.
http://vlaurie.com/computers2/Articles/disk-cleanup.htm
Thanks Aar!
MicrosoftMicrosoft om meer details te kennen.
switch mode is helemaal niet een probleem .. Gebruik de link