Slideshow
Nadat een album gekozen is, wil ik die bijbehorende foto's graag in een slideshow laten, waarbij zowel landscape als portrait foto's probleemloos worden weergegeven.
Heb uiteraard gezocht met Google, maar nagenoeg alles wat iets gelikter is als het voorbeeld op w3, is alleen geschikt voor landscape.
Responsive zou fijn zijn.
Weet iemand een, freeware, slideshow die ik kan gebruiken?
.
Misschien niet helemaal freeware, maar toch tegen erg weinig kosten (10 - 15 USD) vind ik op wrapbootstrap en co altijd wel iets van mijn gading. Je kan ns door de voorbeelden scrollen en kijken of er iets voor je bij zit.
Het lukt me (nog) niet om dat goed aan de praat te krijgen.
Heb gekeken in de broncode van index.html en zie daarin o.a. staat
Code (php)
1
2
3
2
3
<!-- Syntax Highlighter -->
<link href="css/shCore.css" rel="stylesheet" type="text/css" />
<link href="css/shThemeDefault.css" rel="stylesheet" type="text/css" />
<link href="css/shCore.css" rel="stylesheet" type="text/css" />
<link href="css/shThemeDefault.css" rel="stylesheet" type="text/css" />
maar die bestanden zie ik helemaal niet terug in de zipfile (op die loctaie).
Ik krijg een enorm grote weergave te zien (basic versie). Ik kan nog niet vinden hoe ik dat kan aanpassen aan een wat compacter formaat.
Belangrijker echter is dat ik een portrait afbeelding niet geheel in beeld krijg (deel onderkant mist) en bij de daaropvolgende landscape afbeelding ik een groot wit vlak er onder krijg.
@Nick: heb gekeken, maar wat ik daar vooral/alleen aantref zijn templates. En ik zie daar, met de zoekopdracht, niets voor het tonen van een foto-album. Ook niet met zoekfunctie op slideshow, slider, photo, photo gallery.
Als ik het zo zie is het ook bedoeld voor templates en themes. Dat is, volgens mij, toch meer bedoelt voor het opzetten van een gehele website (al dan niet in WP, Drupal, Joomla!, etc.). Ik zoek iets om op een mooie manier een aantal foto's te laten zien op het beeldscherm.
Gewijzigd op 17/01/2018 13:19:25 door Obelix Idefix
Ik denk niet dat je een Syntax Highlighter nodig hebt voor je slider. ;-)
Los daarvan, en voor mij belangrijker, ik heb nog niet gevonden wat ik zocht :(
Gewijzigd op 17/01/2018 13:25:16 door - Ariën -
Heb, zoals gezegd, al veel bekeken, maar loop voortdurend aan dat de slideshows die ik vond alleen goed om weten te gaan met een serie landscape foto's.
Op de site met plugins voor jquery tref ik vooral oude mogelijkheden aan.