SlideUp

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Front-end developer (HTML, CSS, SASS, JavaScript)

Functie Momenteel zijn we voor ons Digital team op zoek naar een (medior) Front-end developer. Samen met je collega’s werk je in een Agile/Scrum omgeving aan de ontwikkeling van onze webapplicaties, websites en andere oplossingen. Je draagt bij aan een sterk ontwikkelproces waarin kwaliteit voorop staat. Hiervoor ben je niet alleen bezig met eigen code maar ook code reviews van andere collega’s. Ben jij graag op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen in je vakgebied en wil je deze toepassen voor diverse projecten? Dan komen wij graag met je in contact! Eisen • HBO werk- en denkniveau • Minimaal 2

Bekijk vacature »

Medior Front-end Developer

Bij Getnoticed doen wij wat we leuk vinden, websites bouwen en online marketing. Voor veel van onze klanten doen we dan ook allebei. Wel zo fijn om campagnes te draaien voor conversiegerichte websites die in eigen beheer zijn. In onze vestiging in Nederweert zit onze development afdeling en worden de websites gebouwd. Op dit moment zijn we op zoek naar jou: dé Medior Front-end Developer die net als wij, het hoofd boven het maaiveld durft uit te steken! In het kort Even een paar punten die omschrijven wat deze toffe baan inhoudt: Het uitwerken van designs tot functionele layouts Je

Bekijk vacature »

C# developer

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Ik ben op zoek naar een back-end developer, die met name kennis & ervaring heeft van de programmeertaal C#. Jij gaat aan de slag bij een topspeler in de logistieke sector, die zich behalve met logistiek, ook bezig houdt met softwareontwikkeling. Welke taken komen hierbij kijken? Je gaat desktop- en webapplicaties onderhouden en optimaliseren, waarin je werkt met o.a. C#, ASP.NET, SQL Server en T-SQL. Je hebt regelmatig klantcontact om de wensen in kaart te brengen en te evalueren over de huidige draaiende applicaties. Je implementeert nieuwe functionaliteiten toe aan

Bekijk vacature »

C# developer

Sogeti is een organisatie met een goede werksfeer en zo min mogelijk hiërarchische verhoudingen. Ga je bij ons als C# Developer aan de slag? Dan werk je dagelijks met collega’s aan de mooiste IT-projecten. Deze snelgroeiende groep collega’s krijgt energie van hun vak en dat merk je op de werkvloer. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je te certificeren. We organiseren regelmatig technische Meet-ups en doen we veel aan kennisdeling. Mede hierdoor zij wij dit jaar Microsoft Partner of the Year geworden. Sogetisten staan klaar voor elkaar, hebben lol met elkaar en daarmee behalen we de mooiste resultaten! Werken bij Sogeti

Bekijk vacature »

Mendix Consultant / Developer

Dit ga je doen Het in kaart brengen en analyseren van de functionele wensen van de klant rondom Mendix applicaties; Het fungeren als sparringpartner voor de (interne) klanten; Het opstellen van requirements en het vertalen hiervan naar technische mogelijkheden; Het opstellen van user stories; Het bouwen van de Mendix applicaties in samenwerking met jouw team of zelfstandig; Het testen van op te leveren software en het zorg dragen voor de implementatie; Trainen van gebruikers in het gebruik van de applicatie; Werken in een Agile omgeving. Hier ga je werken De organisatie begeeft zich in de retail branche en focust zich

Bekijk vacature »

Low Code Developer - Consultant

Functie omschrijving Wil jij fungeren als een spin in het web en samenwerken met klanten? Voor een leuke en interessante opdrachtgever in omgeving Leiden zijn wij op zoek naar een Low Code developer die zich bezig gaat houden met het optimaliseren van bedrijfsprocessen bij klanten en het leiden van projecten. Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en heb jij verstand van datamodellering en NO CODE Platformen? Lees dan snel verder! Bij deze rol horen de volgende werkzaamheden: Je gaat geen code kloppen maar bedenken hoe applicaties eruit moet komen te zien. Je gaat werken met een non code platform,

Bekijk vacature »

PHP developer - Digital Agency

Functie Het team telt momenteel 20 collega’s, bestaande uit developers (front- en backend) en het operations team, waaronder ook het management en twee scrum masters vallen. Ze zijn op zoek naar een PHP developer die in staat is zelfstandig te werken. Je komt te werken in één van de drie scrumteams en gaat aan de slag met een project voor de klant. Het fijne hieraan is dat je wel afwisseling hebt qua werk, maar tegelijkertijd doorlopend werkt voor bestaande klanten. Hierdoor krijg je ook de kans om echt de diepte in te gaan en innovatieve technische oplossingen neer te zetten.

Bekijk vacature »

Medior/senior front end developer

Functie Vanwege de groei binnen het bedrijf zijn we op zoek naar versterking in het development team. Als back-end developer bouw je aan de bedrijfssoftware die ons helpt bij de primaire processen. Een leuk (intern) project dus waarbij je de software continu doorontwikkeld! Je werkt in een klein team, we hebben dagelijks stand-ups en iedere twee weken een scrum-sessie, begeleid door onze Scrum Master. Hierin krijg je uitgebreid de kans om je ideeën te presenteren, en te overleggen met je mede-ontwikkelaars en de Product Owner. Binnen de ontwikkelteams gebruiken we Trello, Gitlab, Jiira, Confluence en Boockstack. Hiernaast werken ze met

Bekijk vacature »

Applicatiebeheerder/ Ontwikkelaar

Dit ga je doen - Verantwoordelijkheid dragen voor het complexe applicatielandschap; - Schakelen met eindgebruikers en leveranciers; - Verdeling in werkzaamheden tussen dagelijks beheer ontwikkelen; - Het analyseren van de behoeften van gebruikers en het vertalen hiervan naar functionele specificaties voor de applicaties; - Actief bijdragen aan het leveren van passende oplossingen voor het applicatielandschap. Hier ga je werken Deze organisatie, gevestigd in de regio van Amsterdam is een van de meest toonaangevende mediaorganisaties in Nederland. Door de organisatiecultuur krijg jij veel ruimte om initiatief te nemen en zelfstandig aan het werk te gaan. Samen met het IT team zorg

Bekijk vacature »

Low code Developer

Dit ga je doen Je richt je op het doorontwikkelen van bestaande applicaties en het geheel van scratch af aan opzetten van nieuwe applicaties binnen een low code platform; Je beoordeelt technisch ontwerpen en maakt de vertaalslag naar de technische oplossingen binnen het platform; Je voert testwerkzaamheden uit; Je adviseert de organisatie op jouw vakgebied; Je schakelt met business analisten en de architect om tot mooie oplossingen te komen; Je lost bugs op en denkt mee over een structurele oplossing. Hier ga je werken Het gaat om een bekend internationaal handelsbedrijf met ruim 800 medewerkers, verdeeld over verschillende deelbedrijven. Deze

Bekijk vacature »

C#.NET ontwikkelaar

Functieomschrijving Voor een gewaardeerde werkgever in regio Tilburg zijn wij op zoek naar een C#.NET ontwikkelaar. Je bent verantwoordelijk voor het ontwikkelen van dashboards, webapplicaties en apps voor de eigen IOT-oplossingen. Samen met een vooruitstrevend team van ontwikkelaars en engineers krijgen jullie de opdracht om de sensoren in de apparatuur te scannen en vervolgens de data om te zetten in belangrijke inzichten voor de klanten. Taken en verantwoordelijkheden: Heb jij ideeën over nieuwe technieken die jullie kunnen implementeren? Hier wordt echt naar je geluisterd en gekeken of jouw idee daadwerkelijk ingezet kan worden; Je gaat aan de slag met de

Bekijk vacature »

Software Developer

Functie omschrijving Psst hé jij daar! Op zoek naar een nieuwe uitdaging als developer? Wacht niet langer en reageer direct. In deze functie ga je bij een familiebedrijf werken als developer. Je gaat maatwerk software ontwikkelen met de Microsoft stack. Je gebruikt technieken als C#, ASP.NET en MVC. Je werkt in een leuk team van andere developers. Je krijgt veel vrijheid in je werk en kan flexibel werken. Dagje thuiswerken? Geen probleem! Daarnaast is er veel ruimte om écht mee te denken met het bedrijf en met de klanten. Bedrijfsprofiel Deze organisatie is gevestigd in de regio van Boxtel. Vanaf

Bekijk vacature »

.NET developer

Wat ga je doen als Full stack .NET developer Microsoft 365? Je stelt je op als sparringpartner voor het team en PO over toekomstige functionaliteiten, architectuur en mogelijke nieuwe producten. Je bent mede-verantwoordelijk voor het vertalen en omzetten van een user story in een passend technisch design. Je implementeert functionaliteiten op basis van een technisch design en user story. Je bent mede-verantwoordelijk voor het beheer van Azure DevOps, waaronder het beheer van GIT, Build Pipelines, Release Pipelines en geautomatiseerde testen. Hier herken jij jezelf in Hbo werk- en denkniveau of hoger aangevuld met relevante certificeringen en/of cursussen; Minimaal 3 jaar

Bekijk vacature »

C# Ontwikkelaar

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Wil jij graag aan de slag als C# ontwikkelaar en jouw skills verder ontwikkelen? Zoek niet verder! Als C# ontwikkelaar ga je aan de slag met de volgende taken: (verdere) ontwikkeling van de software voor de interne processen binnen een .net omgeving; optimaliseren van de dataprocessing; ontwerpen en implementeren van zowel desktop- als web-programmatuur; ontwikkeling van tools ten behoeve van consultants en klanten. Bedrijfsprofiel Deze organisatie is gevestigd in de regio van Den Bosch. Zij ontwikkelen business intelligence software voor een specifieke branche. Dit houdt in dat zij dashboards ontwikkelen

Bekijk vacature »

Ervaren PHP Software Developer

Functieomschrijving Voor een toffe opdrachtgever in regio Breda zijn wij op zoek naar een medior PHP Developer met affiniteit met Laravel. Je komt te werken bij een uitdagende opdrachtgever met supergave klanten in een specifieke branche. Als PHP ontwikkelaar ben je samen met een vooruitstrevende team van 6 collega’s verantwoordelijk voor de ontwikkeling, beheer en het vernieuwen van informatiesystemen voor een specifieke branche. Je ondersteunt complexe uitdagingen van klanten. Vervolgens breng je hun wensen in kaart en vertaalt deze door naar maatwerk software. Affiniteit met Laravel is een pré. Om de klanten zo goed mogelijk te ondersteunen en snel in

Bekijk vacature »
Sander A

Sander A

08/03/2011 20:37:20
Quote Anchor link
Ik heb de volgende code, middels het jquery systeem,

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
        <script>
  $(document.getElementById('projecten')).click(function () {
      $("div#content, div#contenttext, div#menu").slideUp();
});
  </script>

Wanneer op er de div projecten wordt geklikt, verdwijnen een aantal div's

Nu moet ik het volgende toevoegen, maar ik krijg het niet gevonden:
Na een bepaalde tijd, bijv 30 seconden, moet hij linken naar een pagina, de pagina projecten.
Wie kan me hiermee helpen?
Alvast bedankt

PHP hulp

PHP hulp

21/11/2024 21:42:27

08/03/2011 20:42:57
Quote Anchor link
$(document.getElementById('projecten')) <- Waar slaat dat op?
Wat bedoel je met linken?

Sander A

Sander A

08/03/2011 20:45:20
Quote Anchor link
Dat hij linkt naar een andere pagina,

Hij neemt de id van de div projecten

08/03/2011 20:47:16
Quote Anchor link
http://docs.jquery.com/selectors
Dat hij linkt? Dus <a href="anderepagina.ext">link</a>?

Sander A

Sander A

08/03/2011 21:55:01
Quote Anchor link
Ja dat dacht ik eerst ook, dat te doen.

Probleem is dat hij dan al linkt voor het javascript is uitgevoerd

Joost B

Joost B

08/03/2011 21:59:54
Quote Anchor link
In de callback van slideUp de onderstaande code zetten.
Code (php)
1
window.location.href = "http://www.phphulp.nl";

Vincent Huisman

Vincent Huisman

08/03/2011 22:13:41
Quote Anchor link
gebruik dan:

Code (php)
1
.slideUp().append("je link");

Sander A

Sander A

08/03/2011 22:14:39
Quote Anchor link
callback? :$

Toevoeging op 08/03/2011 22:17:51:

Hoe plaats ik dat

Joost B

Joost B

08/03/2011 22:33:37

Sander A

Sander A

08/03/2011 23:22:19
Quote Anchor link
Daar heb ik hem ook vandaan,

daar wordt echter niet gesproken over links

Toevoeging op 09/03/2011 09:47:49:

Nog suggesties?

Toevoeging op 09/03/2011 10:12:31:

Ik ben zelf bezig geweest en heb nu dit:

HTML
Code (php)
1
<li id="projecten"><a href="projecten.html">Projecten</a></li>

Javascript
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
        <script>
  $(document.getElementById('projecten')).click(function () {
      window.setTimeout('runMoreCode()',5000);
    $('a#projecten').click();
});
  </script>

maar hij linkt nog steeds meteen

Jason  van der Zeeuw

Jason van der Zeeuw

09/03/2011 10:17:47
Quote Anchor link
en er is verder niks te vinden op internet??

Kris Peeters

Kris Peeters

09/03/2011 13:15:41
Quote Anchor link
Toon eens wat meer van je html.

Toon eens waar die <li> precies in zit.

Ik zal je een voorbeeld tonen van wat je kan doen.

------------------------
(Aanpassing)

Bon, dan maar zelf iets kiezen,

js.js (file aanmaken en in de zelfde directory zetten als index.php)
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
// global variabelen
var mijn_interval = 1000;
var mijn_link;

$(document).ready(function() {

// bind een event aan een klik op elke link binnen de navigation class
  $('ul.navigation li a').click(function (e) {
    // e.target is het aangesproken element (in dit voorbeeld dus de link waarop geklikt is)
    mijn_link = $(e.target).attr('href');
    setTimeout('redirect_naar();', mijn_interval);
    // slide up triggeren    
    // gewone werking van de link uitschakelen
    // zo wordt dus de link niet uitgevoerd
    return false;
  });

});

function redirect_naar() {
  window.location = mijn_link;
}

index.php
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//NL" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd">
<html>
  <head>
    <link rel="shortcut icon" type="image/gif" href="favicon.gif"/>
    <meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=UTF-8">
    <title> jQuery - SlideUp </title>
    <link rel="stylesheet" type="text/css" href="style.css"/>
    <script type="text/javascript" src="jquery.js"></script>
    <script type="text/javascript" src="js.js"></script>
    <style>#content, #contenttext, #menu {margin: 10px; border: 1px solid #999999;}</style>
  </head>
  <body>

<ul class="navigation">
      <li><a href="foo.html">Foo</a></li>
      <li><a href="bar.html">Bar</a></li>
      <li><a href="hello.html">Hello</a></li>
      <li><a href="world.html">World</a></li>
    </ul>

<div id="content">
    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Praesent dictum orci ac nibh volutpat sit amet imperdiet dolor euismod. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Mauris risus odio, fermentum vitae aliquam nec, pellentesque non orci. Nullam pulvinar nisl sit amet sem convallis adipiscing. Ut urna nunc, ultrices ornare elementum vel, sollicitudin at est.     </div>
    <div id="contenttext">
      Mauris vel leo libero. Suspendisse sit amet risus eget ligula cursus vehicula in in quam. Nunc nisi felis, imperdiet vel dictum sed, porttitor eget arcu. Sed iaculis vehicula convallis. Integer lobortis, nisi nec placerat eleifend, quam nisl posuere libero, viverra pharetra lacus justo id lacus. Phasellus quis augue ipsum. Etiam nec massa ut dui tempus sodales id ac dui. Vestibulum eget sem in nisl aliquet interdum a sed urna.
    </div>
    <div id="menu">
      <div>bla</div><div>bla</div><div>bla</div><div>bla</div>
    </div>

</body>
</html>

Is dit (min of meer) het effect dat je zoekt?

----------------------------

Klein woordje over jQuery

- (dit is al gezegd) Dit:
document.getElementById('projecten')
heb je niet meer nodig in jQuery. 1 van de vele dingen die jQuery voor je doet: je kan elementen aanspreken zoals je css aanspreekt.

Als je "projecten" een kleurtje zou willen geven met css, zou je dat zo doen:
#projecten {color: #000000;}

Precies de zelfde "#projecten" kan je ook met jQuery meegeven.
dat wordt dan
$("#projecten")

Nog een voorbeeld: in mijn code zie je
css:
#content, #contenttext, #menu {margin: 10px; ...}
Wel, in jQuery zie je precies de zelfde selector
$('#content, #contenttext, #menu')...
Gewijzigd op 09/03/2011 16:09:04 door Kris Peeters

Sander A

Sander A

09/03/2011 20:32:55
Quote Anchor link
Beste Chris,

Onwijs bedank, het werkt!

Voorbeeld is te zien op deze plek

Nu zou ik alleen nog graag wat toevoegen,

Dat als een pagina geladen wordt, dat hij middels slidedown automatisch geladen wordt,

Ik dacht slideup in slidedown te veranderen en de click weg te halen maar dat werkt niet

Zou jij of iemand anders me daarmee kunnen helpen

Kris Peeters

Kris Peeters

09/03/2011 22:31:38
Quote Anchor link
Wow, ziet er mooi uit.

Ik zal zien of zo-iets lukt.

Sander A

Sander A

10/03/2011 17:13:39
Quote Anchor link
Is het nog gelukt?

Kris Peeters

Kris Peeters

10/03/2011 20:07:31
Quote Anchor link
Nog niet zoals ik het wil.

Ik ben aan het testen, nota bene met jouw html.

Ik laat het verder weten (morgen, waarschijnlijk)

Sander A

Sander A

10/03/2011 21:31:43
Quote Anchor link
Helemaal super

Sander A

Sander A

18/03/2011 19:16:37
Quote Anchor link
*Bump*

Ik ben (met enige assistentie) weer een eind verder, maar zit nog met een probleem

Ik zou alle bestanden moeten herschrijven naar ajax_index.html, ajax_info.html enzovoort.
In die bestanden staat dan enkel nog het informatieve.

Het bijbehorende javascript is dan
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
// global variabelen
var mijn_interval = 750;
var mijn_link;
var slide_time = 1000;

$(document).ready(function() {
  // bind een event aan een klik op elke link binnen de navigation class
  $('#menul').click(function (e) {
    mijn_link = 'ajax_' + $(e.target).attr('href');
    $.ajax({
      type: "GET",
      url: mijn_link,
      success: function (new_content) {

var old_content = $('#contenttext').html();
        var merged_content = '<div class="slideDown_slideUp_wrapper"><div class="slideDown_div">'+ new_content +'</div><div class="slideUp_div">'+ old_content +'</div></div>';

$('#contenttext').html(merged_content);
        setTimeout('animate_change();', mijn_interval);

}

});
    return false;
  });  
});

function animate_change() {
  $('.slideDown_div').css('display', 'none');
  $('.slideUp_div').slideUp(slide_time);
  $('.slideDown_div').slideDown(slide_time, null, slideDown_done);
}

function slideDown_done() {
  $('#contenttext').html($('.slideDown_div').html());  
}

maar ik kan niet volgen waar de rest van de html moet blijven.

Wie heeft een oplossing
Gewijzigd op 19/03/2011 09:04:59 door Sander A

Sander A

Sander A

20/03/2011 19:00:10
Quote Anchor link
*BUMP*

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.