Smarty foreach functie

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Paul de Zwaan

Paul de Zwaan

01/06/2009 12:34:00
Quote Anchor link
Hallo ik heb een vraag mbt de foreach in smarty. ik heb alle gegevens netjes opgeslagen in $this->m_aData en probeer dit nu via smarty te tonen. Het wil alleen helaas nog niet lukken misschien dat iemand mij even wil helpen? Ik heb het volgende:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
$oSmarty->assign('aData', $this->m_aData);

print_r van $this-> m_aData geeft dit :
[hoofdpagina] => Array ( [lijst] => Array ( [0] => Array ( [titel] => Westerschelde [datum] => 2009-05-06 [id] => 3 [berichtkort] =>

Vandaag om 06.30u afgesproken op ons plekje en bij aankomst staat er al een bekende auto, die van Ronald uit Hoeven, ons vast gezelschap van tegenwoordig.
Als wij de dijk over zijn, zien we dat hij op ons plek van gisteren staat, [logo] => 3.gif ) [1] => Array ( [titel] => Last minute to Zoutelande [datum] => 2009-05-03 [id] => 1 [berichtkort] =>

Hallo visliefhebbers,

Gisteren op 19:00 ging de telefoon. Of ik zin had om naar Zoutelande te gaan. De varkensgriep grijpt snel om zich heen, maar Joost vertoond ook al de eerste verschijnselen van het ook zo besmettende tonggriep virus, die er momenteel in Zeeland heerst.
[logo] => 1.jpg ) [2] => Array ( [titel] => Zoutelande [datum] => 2009-05-02 [id] => 2 [berichtkort] =>

Hallo visliefhebbers,

Gisteren samen met Joost de Draaier afgereisd naar Zoutelande. Om 10 voor 5 langs Peter om wat aas op te halen. Ik moet zeggen dat het aas er super uit zag. Mooie leeglopers en zagers, genoeg voor een lange sessie aan het Kustlicht. [logo] => 2.jpg ) [3] => Array ( [titel] => Strand Vlissingen [datum] => 2009-03-15 [id] => 6 [berichtkort] => Vandaag had ik eigenlijk afgesproken met Dirk van Hooydonk om aan de Waterweg te gaan vissen, maar gezien het resultaat van afgelopen week en de verwachting van harde stroming vanwege de verhoging, dit maar uitgesteld tot een beter getij, wanneer het bij ons beiden goed uitkomt. [logo] => 6.gif ) [4] => Array ( [titel] => Maup gaat weer vissen [datum] => 2009-03-10 [id] => 5 [berichtkort] =>

Hallo Peter, Maandag 09 maart de eerste vrije dag van mijn shiftweekend en het begint te kriebelen,ik heb zin om vanavond te gaan vissen,het probleem echter is dat mijn vrouw op maandag en dinsdag werkt en de auto heeft dus aas halen is en probleem. [logo] => 5.gif ) ) ) [hoofdpaginalink] => index.php?t=124393&page=10&catid= )

in de tpl. geeft ik de volgende foreach:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
{foreach from=$aData.hoofdpagina.lijst item=aHoofdpagina }
    <h1>{aHoofdpagina.titel}</h1>
    <h2>{aHoofdpagina.datum}</h2>
    <p>{aHoofdpagina.berichtkort}</p>
    {/foreach}

Helaas geeft dit geen uitvoer...??

Kan iemand mij vertellen hoe ik de array van aData moet uitlezen in smarty met foreach zodat ik effe kan zien wat ik fout doe.
Mijn dank is groot.

PHP hulp

PHP hulp

18/11/2024 19:47:42

Han eev

Han eev

01/06/2009 14:44:00
Quote Anchor link
<h2>{aHoofdpagina.datum}</h2> moet wel een $ voor
dus
<h2>{$aHoofdpagina.datum}</h2>
;-)

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.