SMS via PHP

Overzicht

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Mikaz

Mikaz

08/09/2006 11:35:00
Anchor link
Hallo allemaal,

Voor een opdracht moet ik via PHP sms naar gebruikers kunnen sturen en andersom. Sms gestuurd door anderen naar de server moet dus ook terug kunnen worden gestuurd. Ik ben dus eigenlijk op zoek naar een systeem dat ik op de server (unix) kan installeren en zodoende kan gebruiken.
Heeft een van jullie hier misschien ervaring mee.

Wat zijn de mogelijkheden?
Wat zijn de voor- en nadelen van deze mogelijkheden?
Wat zijn de kosten?

PHP hulp

PHP hulp

17/02/2025 15:41:20

Marien xD

Marien xD

08/09/2006 11:58:00
Anchor link
ik weet wel een gateway: http://www.multisms.nl

Mikaz

Mikaz

08/09/2006 11:59:00
Anchor link
Kunnen gebruikers hiermee ook sms sturen naar de server, en kan dat opgeslagen worden dan?
Want dat is eigenlijk wel de bedoeling

Marien xD

Marien xD

08/09/2006 12:04:00
Anchor link
nee, dan moet je aan reversd billing denken. Hiervoor kan je denken mobilemoney.com Hier moet je contract ondertekenen en dan kan je het gebruiken. Dan sturen mensen een sms en dan krijgen de mensen een bevestigings sms. Deze kost geld (25 ct tot 1 euro ofzo) Dat is instelbaar. Zo verdien jij met de sms :) En dan kan je via php gewoon de berichten gebruiken.

Robert Deiman

Robert Deiman

08/09/2006 12:11:00

Mikaz

Mikaz

12/09/2006 10:55:00
Anchor link
Na enig overleg heeft de klant besloten dat hij eigenlijk bij binnenkomst van zijn pand automatisch een sms wilde laten versturen.
Hij zat zelf te denken aan bluetooth, om daarmee binnenkomende "klanten" te localiseren. Aangezien ik hier verder geen ervaring mee heb zou ik willen vragen: is dit mogelijk zonder het ongelofelijk duur en/of gecompliceerd te maken?

Robert Deiman

Robert Deiman

12/09/2006 11:07:00
Anchor link
Een aantal punten:

- Niet elke "klant" heeft bluetooth op zijn/haar gsm, dus dat is wel lastig.
- Nieuwe generatie gsm, accepteerd niet zomaar "scripts" die hun aan willen sturen.
- Een ontzettend dure oplossing, het is vele malen goedkoper een receptionist(e) neer te zetten, en die binnenkomende "klanten" te laten registreren.

Waarom niet een ander systeem (kan overigens wel met sms, maar dit is goedkoper):

- "Klant" krijgt een pasje
- Bij binnenkomst wordt pasje in scanner gestopt, en achterliggende systeem verstuurd sms-je.

(geen bluetooth nodig, gemakkelijker te realiseren)

Mikaz

Mikaz

12/09/2006 11:22:00
Anchor link
Het is een soort eenmalige actie, en de zogezegde "doelgroep" die er komt bestaat voor het merendeel uit mensen die wel een telefoon met bluetooth ondersteuning hebben.

Het is de bedoeling dat zonder pasjes e.d. gedoe gewoon iedereen die binnenkomt een sms krijgt. Mijn opdrachtgever stelde bluetooth voor, maar als jullie andere suggesties hebt hoe je mensen zonder gebruik van pasjes (en andere attributen die je die mensen eerst aan moet reiken) toch kan localiseren en hun telefoon kan bereiken. Je moet toch immers een nummer hebben waar je die sms naartoe moet sturen

Winston Smith

Winston Smith

12/09/2006 13:26:00
Anchor link
Een telefoon kan wel bluetooth ondersteuning hebben, maar bij mijn weten moet je bluetooth ook eerst aanzetten voordat het werkt op je telefoon. Daarnaast moeten apparaten eerst matchen zodat niet iedereen gegevens van je telefoon kan halen.
Wel was er een tijd geleden zoiets dat je mensen die hun bluetooth aan had een bericht kon sturen, maar dat ging denk ik via bluetooth zelf en niet via sms. Ik weet dan ook niet of je meteen een gsm-nummer hebt wanneer je een bluetooth signaal ontvangt.

Hetgeen je opdrachtgever wilt lijkt me vrij lastig te implementeren en zal ook niet geringe kosten hebben. Het zou echter wel mogelijk moeten zijn als je een telefoon aansluit op een computer en daarvoor aparte software schrijft (o.a. dat de aangesloten telefoon automatisch luistert naar bluetoothsignalen, het telefoonnummer achterhaalt en sms verzendt (dat kan overigens via een gateway, maar dus ook via een aangesloten telefoon indien die voldoende beltegoed of een abonnement heeft)). Zeker als het een eenmalige actie is, lijkt het me dus niet echt rendabel.

Robert Deiman

Robert Deiman

12/09/2006 13:35:00
Anchor link
Inderdaad moet bluetooth aanstaan voordat daarmee kan worden gewerkt, dus dat zal al niet werken.
Verder zelfs als bluetooth aanstaat kan je niet altijd maar zomaar die berichten sturen, ook wat het matchen betreft heeft Kasper gelijk.
Wat je baas wil heeft hoe dan ook behoorlijke kosten voor een 1-malige actie.

En als je niet met pasjes wil werken, zit je met een kabeltje ofzo voor een telefoon (maar dan heb je weer verschillende kabeltjes nodig voor verschillende typen telefoons)

Er zal dus waarschijniljk naar een andere oplossing moeten worden gezocht dan de SMS oplossing.. (wat komt er overigens ongeveer in zo'n sms??)

Mikaz

Mikaz

12/09/2006 13:40:00
Anchor link
Bedankt alvast voor de informatie.
Hier kan ik iig wel wat mee doen.

@Robert;
wat betreft de content van deze SMS kan ik nog niets zeggen, daar ben ik zelf ook nog niet van op de hoogte gesteld

Carolynjoseph carolynjoseph

carolynjoseph carolynjoseph

17/06/2010 21:46:38
Anchor link
I recommend you a link of site {spam}, here you can find answers to send sms via php. The link contain php code which enable you to build easily with sms gateway software.

(sms gateway and mobile marketing solution sprovider)
228 Park Avenue S
New York

Spammen? Doen we hier niet aan. Dag dag![/modedit]
Gewijzigd op 18/06/2010 09:06:11 door Chris -

Roel -

Roel -

17/06/2010 21:52:35
Anchor link
Waarom reageer je daar na 4 jaar weer op...? :S

Erik Rijk

Erik Rijk

17/06/2010 22:55:59
Anchor link
Niet verkeerd, maar ook niet erg logisch. Let er voortaan wel even op, ik verwacht niet dat iemand hier nog iets aan heeft.

Chris -

Chris -

17/06/2010 23:14:02
Anchor link
Heren, overduidelijk gevalletje van spam ;-)

17/06/2010 23:15:13
Anchor link
Chris Horeweg op 17/06/2010 23:14:02:

Haal het dan weg...

- SanThe -

- SanThe -

17/06/2010 23:21:33
Anchor link
Karl Karl op 17/06/2010 23:15:13:
Chris Horeweg op 17/06/2010 23:14:02:

Haal het dan weg...

Ja, lijkt mij ook.

Erik Rijk

Erik Rijk

18/06/2010 08:47:55
Anchor link
Mjjjaaaaa, waarom ook niet :)

Dit topic is gesloten.

Overzicht

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.