smtp doet niet
Bij php.ini zou je een smtphost kunnen instellen.
alleen..
geen gebruikersnaam en wachtwoord.
en bij hetnet heb ik smtp (smtp.hetnet.nl).
en daar heb ik een wachtwoord voor gekregen.
hoe voer ik dat dan in.
plz help.
greets
diowizwo
[mail function]
; For Win32 only.
SMTP = smtp.hetnet.nl
; For Win32 only.
;sendmail_from = [email protected]
; For Unix only. You may supply arguments as well (default: \"sendmail -t -i\").
;sendmail_path =
geen username en w8woord nodig :)
Quote:
Das alles,
Maar bij me phpscript krijg ik dat me username niet ingevoerd is
wat voor error krijg je precies dan?
Ja, vreemd, ho0rt gewo0n zo te werken :S
Quote:
wat voor error krijg je precies dan?
Warning: mail(): "sendmail_from" not set in php.ini or custom "From:" header missing in C:\www\link\admin.php on line 80
[email protected]
Die ; weghalen :)
sendmail_from = Die ; weghalen :)
Ik moet me username en wachtwoord van hetnet invoeren maar waar!!!!!!!
Vertel ons wat ie zegt dan!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
bij phpbb moest ik dat ook bij smtp invullen
; For Win32 only.
sendmail_from = [email protected]
OF zegt je fout moet je er 1tje defineren in je script!
Gewijzigd op 06/06/2004 22:01:00 door Mitch X
Code (php)
1
2
3
4
5
2
3
4
5
<?
// Probeer dit anders eens
$headers = "From: Test <[email protected]>";
mail($aan, $onderwerp, $bericht, $headers);
?>
?>
maar dat is niks met smtp want ik heb iets met smtp nodig want met hotmail kan je niet mailen via php
Je snapt het echt niet he?
nee
Code (php)
1
2
3
4
5
2
3
4
5
<?
?>
?>
Warning: mail(): "sendmail_from" not set in php.ini or custom "From:" header missing in C:\www\link\admin.php on line 80
@ de TS:
Mitch geeft het al een aantal keer aan. In je foutmelding staat duidelijk wat er aan de hand is:
Quote:
Dat betekend vrij vertaald dat er in php.ini de waarde van sendmail_from niet ingesteld is of dat dat je de FROM: header mist. En dat gebeurt op regel 80 van het script admin.php.
Dus. Jij hebt wel in je PHP.ini zitten spelen, maar niet oké. Kijk maar naar de verschillen tussen die van jou en die van Mitch:
php.ini van jou:
Quote:
; For Win32 only.
En die van Mitch:
Quote:
; For Win32 only.
En wees nou niet bijdehand door te gaan zeggen dat het e-mailadres anders is...
Maar er is ook nog een andere optie, zoals ook de foutmelding zegt: gebruik de From: header, en ook die oplossing draagt Mitch al aan...
Verder zeg je dat je script een gebruikersnaam en wachtwoord voor de SMTP server nodig heeft. Ik vraag me dan af hoe je aan deze informatie komt als je kijkt naar de foutmelding die jij hebt gegeven.
Daarnaast lijkt het me stug dat een SMTP server die nodig heeft. Ik heb al talloze internetverbindingen gehad en geen van de SMTP servers die ik daar bij gebruikte had een gebruikersnaam of wachtwoord.
Ik denk dat je in de war bent met de POP server. Daarvoor heb je wel een gebruikersnaam nodig, want dat is de account waar je bericht wordt afgeleverd, in jouw geval is dat de gebruiker diowizwo_site op hotmail.com. (Je weet, neem ik aan, waar @ voor staat)
Omdat een SMTP server van een provider natuurlijk niet zomaar door iedereen gebruikt mag worden (ivm het sturen van spam) wordt er wel een controle uitgevoerd. De meeste SMTP servers controleren het IP-adres van de computer die verbinding wilt maken. Is deze gemachtigd, dan zal de SMTP server het bericht doorsturen naar de POP server van de ontvanger.
Tot zover deze oerknal.
Elwin