Smtp poort 25 geblokkeerd
Afgelopen dagen ben ik bezig geweest met het in elkaar zetten van en webshop in php.
Ik heb de webshop helemaal af, zelfs met bestelformulier die een mail hoort te sturen naar mijn eigen email adres.
Helaas krijg ik een foutmelding dat de Smtp poort 25 geblokkeerd is, als provider gebruik ik ziggo mail, maar ik heb ook al andere providers geprobeerd,
Ik zit er over te denken om een eigen mailserver aan te maken, maar ik weet niet of dit het probleem oplost,
Weet iemand een oplossing zodat mijn mailfunctie in php wel werkt?
Simon
Bij Ziggo gebruiken ze een andere poort:
https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet/e-mail/imap/, zie 'uitgaande mail'
En gebruik bij voorkeur phpMailer om met hun smtp-server te babbelen.
Gewijzigd op 20/10/2017 07:31:00 door - Ariën -
PHP Warning: mail(): Failed to connect to mailserver at "localhost" port 25, verify your "SMTP" and "smtp_port" setting in php.ini or use ini_set() in C:\Users\Fons Goorden\Desktop\Zephyros\een wagen 2.php on line 74 PHP Stack trace: PHP 1. {main}() C:\Users\Fons Goorden\Desktop\Zephyros\een wagen 2.php:0 PHP 2. mail() C:\Users\Fons Goorden\Desktop\Zephyros\een wagen 2.php:74
ik neem dus aan, dat ik een lokale server op mijn eigen pc gebruik (zie localhost).
verder heb ik zelf erg weinig verstand van php, vaktaal zegt me erg weinig.
met vriendelijke groet,
simon
Maar, ik neem aan dat het bij je hosting wel zou werken?
Gewijzigd op 20/10/2017 08:41:33 door - Ariën -
dat denk ik wel, ik heb nog geen eigen hosting geprobeerd, maar omdat de smtp poort 25 dan niet geblokkeerd is, moet het denk ik geen probleem zijn.
Je eigen hosting heeft geheid wel een mail-oplossing. Maar zelf raad ik altijd phpMailer aan, zodat je in sommige gevallen ook een andere mailserver kan gebruiken.
Of voor mijn email?
Simon goorden op 20/10/2017 08:18:54:
ik krijg letterlijk deze foutmelding
PHP Warning: mail(): Failed to connect to mailserver at "localhost" port 25, .... in C:\Users\Fons Goorden\Desktop\Zephyros\een wagen 2.php
PHP Warning: mail(): Failed to connect to mailserver at "localhost" port 25, .... in C:\Users\Fons Goorden\Desktop\Zephyros\een wagen 2.php
Die foutmelding zegt dus dat er op localhost niet op poort 25 gecommuniceerd kan worden in C:\....
Dus op jouw windows machine is geen mailserver draaiende. Wat niet raar is, want dat doet het standaard nooit.
Is het de bedoeling dat de site hier op deze server blijft werken, of ga je hem uploaden naar een server bij een hoster? Indien dat laatste, dan doe je dat liefst eerst om te kijken of het dan wel werkt.
Ik begrijp niet zo goed wat je bedoelt,
Mijn webshop staat nog niet op internet,
En hij is dus volgens mij nog niet gehost.
En wat bedoel je met deze server?
Met vriendelijke groet,
Simon
Uiteindelijk moet je webshop bij een webhosting-bedrijf gehost worden, neen ik aan? Of wil je iedereen naar jouw eigen PC laten surfen? (niet aan te raden).
Ik raad aan om phpMailer te installeren en te gebruiken en de SMTP-functies ervan te gebruiken.
Gewijzigd op 20/10/2017 09:55:59 door - Ariën -
Dus wanneer ik mijn webshop online gooi (bijvoorbeeld met yourhosting) moet de mailfunctie het doen?
Windows heeft standaard geen mailserver draaien, dus vandaar de foutmelding.
Dat kun je oplossen door via SMTP met Ziggo's mailserver te praten. Bijvoorkeur met behulp van PHPMailer.
Je kunt ook testen op je hostingserver en dan wel localhost direct gebruiken. Maar ook daar zal PHPMailer werken, waarbij je dan de Ziggo settings vervangt door de localhosts settings (online)
Ja, daar kan je vanuit gaan.
Ik neem aan dat je van je localhost(xampp, wampp) een email wilt sturen naar je eigen email(wat buiten de localhost is)
Is het dan niet een optie om port 25 'port forward' te doen in je router?
Nee, want het gaat om uitgaand verkeer, en geen inkomend.
De foutmelding is dan ook: "port 25 on localhost"
Dus TS moet, wil hij dat werkend hebben zonder zelf een mailserver te installeren, connecten met Ziggo's mailserver. Op poort 25 of 587.
En dat zal lukken, indien hij ook met andere programma's mail kan versturen (outlook en dergelijke, geldt niet voor webmail)