SMTP-authenticatie toevoegen formulieren

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Back end developer PHP

Functie Met een complex en uitgebreid e-commerce platform, een eigen PIM-systeem en eigen scan applicatie – krijg jij dagelijks te zien hoe jouw werk gebruikt wordt door miljoenen gebruikers. En we staan qua development pas in de startblokken, aangezien er nog meerdere projecten op de plank liggen te wachten! Ons huidige development team bestaat uit 8 programmeurs. Er wordt dagelijks gereflecteerd op geschreven code, Scrum taken en kennisdelen onderling is een must. Onze voertaal binnen ons team is Engels, dit omdat wij twee internationale collega’s hebben. Ons huidige “IT Landschap” bestaat voornamelijk uit allerlei losse onderdelen die individueel, maar ook

Bekijk vacature »

Lead developer

Functie Als lead developer wordt jij verantwoordelijk voor een van onze development teams. Samen met de Software Architect bewaak jij de kwaliteit en uitvoering van onze complexe vraagstukken. Daarnaast ben jij verantwoordelijk voor het inschatten, designen en ontwikkelen van middelgrote tot grote veranderingen in de software. Ook coördineer jij het proces rondom complexe technische vraagstukken. Verder bestaat jouw takenpakket uit het volgende: – Het aansturen van jouw development team; – Het begeleiden van Junior Software Engineers; – Het maken van technische analyses m.b.t. nieuwe aanvragen en het tijdsbestek inschatten voor de uitvoering hiervan; – Het uitvoeren van de ontwikkeling van

Bekijk vacature »

C# Developer

Dit ga je doen Je gaat aan de slag in het websites team of portals team waarin je je bezighoudt met concept & design, implementatie en ook een stukje bugfixing en onderhoud; Je werkt met je team volgens de Scrum werkwijze; Zo adviseer je ook de PO & Scrum Master over de technische architectuur, koppelingen en integratie met externe systemen en API’s; Je blijft op de hoogte van de laatste ontwikkelingen en trends op het gebied van C# / .NET en deelt deze kennis binnen de organisatie. Hier ga je werken Onze klant is een internationale organisatie gevestigd in de

Bekijk vacature »

Traineeship Full Stack .NET Developer

Dit ga je doen Start op 7 augustus 2023 bij de Experis Academy en ontwikkel jezelf tot een gewilde Full Stack .NET Developer. Maar hoe ziet het traineeship eruit en wat kun je verwachten? Periode 1 De eerste 3 maanden volg je fulltime, vanuit huis, een op maat gemaakte training in teamverband. Je leert belangrijke theorie en krijgt kennis van de benodigde vaardigheden en competenties die nodig zijn om de IT-arbeidsmarkt te betreden. Zowel zelfstandig als in teamverband voer je praktijkopdrachten op het gebied van front- en backend development uit. Wat er per week op het programma staat kun je

Bekijk vacature »

Lead Fullstack developer

Functie omschrijving Ben jij een leergierige en ambitieuze junior developer met technische skills? Ben jij op zoek naar een werkgever die jouw de volledige vrijheid geeft om jezelf tot een volwaardige senior te ontwikkelen? Wij zijn op zoek naar een full stack developer die zich bezig wil bezig houden met het uitbreiden en verbeteren van de online webshop. Een onderdeel van jouw werkzaamheden is naast het beheren van de webshop ook om de processen en structuren te stroomlijnen. Werkzaamheden Onderhouden van de webshop (denk aan het bijhouden van de voorraad); Nieuwe functies toevoegen aan de product configurator door middel van

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Software developer - C Sharp

Functie omschrijving Heb jij interesse in het programmeren en ontwikkelen van software? En heb jij enige ervaring met Oracle databases en PL/SQL? Wij zijn voor een leuke opdrachtgever in omgeving Naaldwijk op zoek naar een software ontwikkelaar die graag werkt met C#, JAVA of Oracle. Wij zoeken iemand die breed inzetbaar is en die aan veel verschillende applicaties wilt werken. Als software developer werk je met je collega's samen in een leuk en informeel team aan het (her)ontwerpen van bedrijfssystemen. Je houdt je bezig met het ontwikkelen van REST API's en je onderhoudt applicaties in Oracle PL/SQL en APEX. Vind

Bekijk vacature »

Full-stack developer

Als Full-stack developer bij KUBUS houd je je bezig met het ontwikkelen van de (web)applicatie en services van BIMcollab. Samen met je SCRUM team werk je aan zowel de front- als de back-end. Als softwarebedrijf bevindt KUBUS zich in een unieke positie. We bouwen aan onze eigen producten die wereldwijd door tienduizenden gebruikers worden gebruikt. Ons bedrijf heeft precies de juiste grootte: groot genoeg om echt impact te maken in de markt, maar klein genoeg om als individuele ontwikkelaar invloed uit te kunnen oefenen en echt het verschil te kunnen maken. Ons ontwikkelteam bestaat uit ruim 40 ontwikkelaars, testers, scrum

Bekijk vacature »

Front end developer binnen de consultancy

Functie Je komt in een team met ambitieuze developers die de passie voor Front-End met jou delen. Samen ga je aan de slag met leuke en leerzame opdrachten. Het team heeft een eigen budget en financiën en zij bepalen zelf hoe dat besteed en investeert wordt. Je gebruikt tools als JavaScript, Node.js, React, Angular, Typescript en Vue.js wanneer je werkt aan de opdrachten. Daarnaast zul je veel leren van je collega’s en gezamenlijk een leuke tijd doorbrengen tijdens activiteiten zoals wintersport, hackatons en conferentiebezoeken. Je krijgt niet alleen de mogelijkheid Front-End te ontwikkelen, maar ook vooral jezelf. Dit kan behaald

Bekijk vacature »

Back end Node.js developer

Functie Het ontwikkelteam bestaat momenteel uit 5 (back-end) Developers, 2 systeembeheerders, 1 DevOps engineer, 1 Tech Lead en 2 Scrum Masters. Samen wordt er doorontwikkeld aan twee SaaS-platformen die in een hoog tempo doorontwikkeld moeten worden. Omdat innovatie een belangrijk speerpunt binnen de organisatie is, wordt er ook continu naar snellere en slimmere oplossingen te bedenken en realiseren. Als Back-end Developer hou jij je dagelijks bezig met vraagstukken zoals: API-development, high volume datastromen, het ontwikkelen van Bots aan de hand van A.I. Daarnaast denk en werk jij mee aan de onlineapplicaties voor klanten. Er wordt zelfstandig en in teamverband gewerkt

Bekijk vacature »

PHP Software Developer

Functie omschrijving PHP Software Developer gezocht! Voor een organisatie in de regio Zeist die zich bezighoud met het verbeteren van de medicatieveiligheid zoeken wij een Software Developer. In deze functie zijn wij op zoek naar een slimme en enthousiaste Developer die interesse heeft in farmacie, logistiek en ICT. Daarnaast beschik je over een goed analytisch vermogen en ben je van nature gestructureerd en resultaatgericht. Je moet in deze functie daadkrachtig, flexibel en communicatief goed zijn. Je verantwoordelijkheden bestaan uit: Object georiënteerd programmeren; Werken in een scrumteam aan de ontwikkeling van een medicatiebewakingssysteem; Meedenken over de mogelijkheden en onmogelijkheden van projecten;

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Senior .NET developer

Klaar voor een nieuwe uitdaging? Welke technologieën gaan schuil achter de dagelijkse energievoorziening? Als senior .NET developer bij Kenter maak jij samen met je team het verschil, zowel voor de interne organisatie als voor eindklanten. Samen bouwen jullie aan innovatieve dienstverlening met behulp van de nieuwste technologieën en tools. Het is een functie met veel vrijheid, goede arbeidsvoorwaarden én je draagt jouw steentje bij aan de energietransitie. Klinkt dit als iets voor jou? Lees dan verder of solliciteer direct! Wat ga je doen als senior .NET developer? Als senior .NET developer bij Kenter (onderdeel van Alliander) ben je van onschatbare

Bekijk vacature »

.NET Developer

Functieomschrijving Ben jij klaar voor de volgende stap in jouw carrière? Kom werken bij dit kleine softwarebureau en werk aan de gaafste maatwerk projecten. Je komt te werken in een klein development team en werk nauw samen met elkaar, om maatwerk software te leveren en bij te dragen aan bedrijfsautomatiseringen. Je gaat werken met de Microsoft stack en technieken als .NET, C#, Entity, MVC, SQL server. In de functie krijg je veel vrijheid om zelf beslissingen te nemen en je hebt impact op de bedrijfsprocessen. Bedrijfsprofiel Dit familiebedrijf bestaat al ruim 20 jaar. Zij hebben een vast netwerk van klanten,

Bekijk vacature »

Front-end developer Consultancy in teamverband wer

Functie Het team bestaat uit User Experience designers, Data Scientists en Software Engineers. Momenteel zijn ze op zoek naar een ervaren Front-end of Fullstack developer die samen met de consultants aan de slag gaat om de business requirements te vertalen naar technische oplossingen. Los van het finetunen van extenties, help je bij het configureren van bijvoorbeeld een mobiel bankieren app. Hierin ben je van A tot Z betrokken en zie je bijvoorbeeld ook toe op de uitvoering van testen. Je expertise wordt optimaal benut en je krijgt verschillende kansen om deze uit te breiden door met verschillende innovatieve technologieën aan

Bekijk vacature »

Pagina: « vorige 1 2 3 4 volgende »

Anton Willem

Anton Willem

30/03/2017 10:27:57
Quote Anchor link
Ik snap het niet, ik krijg bij verzenden alleen een wit scherm, en krijg geen mail binnen

Dit is de code die ik nu heb, mail moet naar de [email protected]

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
<?php

date_default_timezone_set('Etc/UTC');
require '../PHPMailerAutoload.php';

$mail->SMTPDebug = 2;
$mail->Debugoutput = 'html';
$mail->Host = "mail.zegiklekkerniet.nl";
$mail->Port = 25;
$mail->SMTPAuth = true;
$mail->Username = "[email protected]";
$mail->Password = "geheim";
$mail->addAddress('[email protected]');

if(isset($_POST['submit']))
 {

$name = $_POST['name'];
    $email = $_POST['email'];
    $query = $_POST['message'];
    $email_from = $name.'<'.$email.'>';

$to="[email protected]";
 $subject="Bericht contactformulier";
 $headers  = 'MIME-Version: 1.0' . "\r\n";
 $headers .= 'Content-type: text/html; charset=iso-8859-1' . "\r\n";
 $headers .= "From: ".$email_from."\r\n";
 $message="      

Naam:
         $name       
         <br>
          Email:
         $email       
         <br>
          Bericht:
         $query       

"
;
    if(mail($to,$subject,$message,$headers))
        header("Location:../contact.php?msg=Bedankt voor uw bericht.");
    else
        header("Location:../contact.php?msg=Error Email niet verzonden!");
        //contact:[email protected]
 }
?>

@ joakim, nee
@ ivo, ik zal er naar kijken

PHP hulp

PHP hulp

21/11/2024 17:17:44

Ivo P

Ivo P

30/03/2017 10:55:37
Quote Anchor link
volg even de voorbeelden in een los script.

Wa je nu doet, komt neer op:
- phpmailer aanroepen
- phpmailer een stukje vullen
- daarna doe je niets meer met phpmailer en val je terug op je oude script met mail() erin

Kijk in een voorbeeld hoe je phpmailer moet gebruiken.

nou vooruit:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
<?php
$mail
->SMTPDebug = 2;
$mail->Port = 25;
$mail->SMTPAuth = true;

$mail->Body = 'dit is de inhoud. bijv. $message';
if($mail->Send()) {
  echo 'yeh';
}

else {
  echo 'oei';
}

?>

?>

Toevoeging op 30/03/2017 10:56:43:

nb: niet met header- location van de pagina springen bij het ontwikkelen: je ziet dan met een beetje pech de foutmeldingen niet meer.

Joakim Broden

Joakim Broden

30/03/2017 11:18:18
Quote Anchor link
Anton, https://github.com/PHPMailer/PHPMailer/blob/master/examples/smtp.phps. Daar staat een voorbeeld met commentaar... En als je dat vergelijkt met je laatst gestuurde script, dan zie je van zelf wat je fout doet.

1: Je roept de PHPMailer class niet aan, je begint gelijk met "$mail->SMTPDebug = 2;"... Maar waar komt $mail vandaan? Die moet je toch echt eerst aanmaken met "$mail = new PHPMailer;"... Daarom krijg je ook een wit scherm, PHP geeft een error. Zet PHP error reporting even aan ;-)
2: Je stelt mooi SMTP en alles in, allemaal leuk en aardig maar vervolgens doe je er niks mee want je wil de mail nog steeds versturen met de standaard mail() functie. De mail moet je dus wel versturen met PHPMailer, dus door $mail->send().

Kijk gewoon goed na het voorbeeld, en lees goed wat er gebeurd.

Anton Willem

Anton Willem

30/03/2017 11:33:43
Quote Anchor link
@ joakim die had ik gezien, maar heb dat ds fout gedaan
@ ivo dit heb ik dan nu, maar ik krijg een wit scherm

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
<?php

$mail->SMTPDebug = 2;
$mail->Port = 25;
$mail->SMTPAuth = true;

$mail->Body =  '$message="      

Naam:
         $name       
         <br>
          Email:
         $email       
         <br>
          Bericht:
         $query       

";
if($mail->Send()) {
  echo '
Bedankt voor uw bericht.';
}
else {
  echo '
Error Email niet verzonden!';
}

?>

Ivo P

Ivo P

30/03/2017 11:35:54
Quote Anchor link
wat joakim al opmerkte:

op regel 5 mis je

$mail = new phpmailer();

Toevoeging op 30/03/2017 11:36:39:

en:

http://www.pfz.nl/wiki/troubleshooter/#stap-1-regel-een-foutmelding

Toevoeging op 30/03/2017 11:37:48:

ah
en je scherm is wit wegens een parse error.

Zie hoe op jouw regel 27 de tekst rood blijft. op regel 26 mis je voor de punt-komma nog een '

Anton Willem

Anton Willem

30/03/2017 11:54:16
Quote Anchor link
er zit wat leven in.
ik krijg nu een foutmelding
Could not instantiate mail function.
Error Email niet verzonden!

Ik heb op de troubleshooter link gezocht maar daar zag ik hem niet tussen staan

Ivo P

Ivo P

30/03/2017 12:10:16
Quote Anchor link
de link die ik gaf was "Troubleshooter: regel een foutmelding"

Dat is nu gelukt.

Kijk eens naar een voorbeeld

http://phpmailer.worxware.com/index.php?pg=exampleasmtp

jij mist bijvoorbeeld de aanroep: $mail->IsSMTP();

daarmee zou je aangeven dat er mail via smpt verstuurd moet worden...

Anton Willem

Anton Willem

30/03/2017 12:45:35
Quote Anchor link
dit krijg ik nu, ik denk dat er iets mis is met het mail en wachtwoord die ik opgegeven heb?
ik heb de user name en password van ftp geprobeerd en een gebruikersnaam en wachtwoord van een mail, maar niets...

SERVER -> CLIENT: 220 ProFTPD 1.3.5a Server ready.
CLIENT -> SERVER: EHLO www.omg.nl
SERVER -> CLIENT:
SMTP ERROR: EHLO command failed:
SMTP NOTICE: EOF caught while checking if connected
SMTP Error: Could not authenticate.
SMTP connect() failed. https://github.com/PHPMailer/PHPMailer/wiki/Troubleshooting

huidige code;
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
<?php

$mail = new phpmailer();
$mail->IsSMTP();
$mail->SMTPDebug = 2;
$mail->Host = "mail.dewebsite.nl";
$mail->Port = 21;
$mail->SMTPAuth = true;
$mail->Username = "inlogftp";

Naam:
         $name       
         <br>
          Email:
         $email       
         <br>
          Bericht:
         $query       

"'
;
if($mail->Send()) {
  echo 'Bedankt voor uw bericht.';
}

else {
  echo 'Error Email niet verzonden!';
}

?>
Gewijzigd op 30/03/2017 12:46:46 door Anton Willem

- SanThe -

- SanThe -

30/03/2017 12:50:23
Quote Anchor link
$mail->Port = 21;

Is geen mailserver maar ftpserver

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

30/03/2017 12:51:28
Quote Anchor link
Quote:
Ik heb de user name en password van ftp geprobeerd en een gebruikersnaam en wachtwoord van een mail, maar niets..

Waarom van de FTP? Je wilt iets mailen, en daar heb je geen FTP bij nodig.
Of de wachtwoorden moeten toevallig gelijk zijn, maar dan moet je niet over FTP beginnen ;-)

Ik zou poort 25 proberen of 587.
Gewijzigd op 30/03/2017 12:52:47 door - Ariën -

Anton Willem

Anton Willem

30/03/2017 12:55:56
Quote Anchor link
dit is dan nu de foutmelding

SERVER -> CLIENT: 220 d175.webcreators.nl ESMTP Exim 4.86 Thu, 30 Mar 2017 12:55:12 +0200
CLIENT -> SERVER: EHLO www.poepoe.nl
SERVER -> CLIENT: 250-d175.webcreators.nl Hello d175.webcreators.nl [92.48.206.111]250-SIZE 20971520250-8BITMIME250-PIPELINING250-AUTH PLAIN LOGIN250-STARTTLS250 HELP
CLIENT -> SERVER: STARTTLS
SERVER -> CLIENT: 220 TLS go ahead
SMTP Error: Could not connect to SMTP host.
CLIENT -> SERVER: QUIT

SMTP connect() failed. https://github.com/PHPMailer/PHPMailer/wiki/Troubleshooting

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

30/03/2017 13:00:24
Quote Anchor link
Wat heb je nu dan ingesteld? Wel netjes de username van password van je mail? En beide poorten al geprobeerd? Het kan ook zijn dat ze je @live.nl adres niet accepteren, en enkel het mailadres die bij je SMTP-server hoort.
Gewijzigd op 30/03/2017 13:01:38 door - Ariën -

Anton Willem

Anton Willem

30/03/2017 13:02:09
Quote Anchor link
jazeker, ik heb een aangemaakte mail adres gebruikt met diens wachtwoord en beiden poorten

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

30/03/2017 13:03:48
Quote Anchor link
Gebruik je nou de inlog van je @live-adres om in te loggen op de SMTP van je webhosting?
Gewijzigd op 30/03/2017 13:04:10 door - Ariën -

Anton Willem

Anton Willem

30/03/2017 13:04:27
Quote Anchor link
dat van het live adres heb ik nu getest maar dat maakt geen verschil

Toevoeging op 30/03/2017 13:05:08:

nee, dat live adres is enkel waar ik de mail heen wil hebben, ik log in op een mailadres van de website

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

30/03/2017 13:08:48
Quote Anchor link
Ah, ik zie het al....
Waar is je setFrom parameter? De mailserver graag wil weten vanaf welke mailadres er namelijk gemaild wordt. Ik denk dat dat wel eens de bottleneck kan zijn.

Anton Willem

Anton Willem

30/03/2017 13:19:07
Quote Anchor link
Ook dat had ik al geprobeerd, maar dan krijg ik dit;
SERVER -> CLIENT: 220 d175.webcreators.nl ESMTP Exim 4.86 Thu, 30 Mar 2017 13:16:46 +0200
CLIENT -> SERVER: EHLO www.drama.nl
SERVER -> CLIENT: 250-d175.webcreators.nl Hello d175.webcreators.nl [92.48.206.111]250-SIZE 20971520250-8BITMIME250-PIPELINING250-AUTH PLAIN LOGIN250-STARTTLS250 HELP
CLIENT -> SERVER: STARTTLS
SERVER -> CLIENT: 220 TLS go ahead
SMTP Error: Could not connect to SMTP host.
CLIENT -> SERVER: QUIT

hier is de laatste code

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
<?php

$mail = new phpmailer();
$mail->IsSMTP();
$mail->SMTPDebug = 2;
$mail->Host = "mail.drama.nl";
$mail->Port = 25;
$mail->SMTPAuth = true;
$mail->Password = "geheimdrama";

$mail->AddReplyTo('[email protected]');
$mail->SetFrom('[email protected]');
$mail->AddReplyTo('[email protected]');
$mail->Subject = 'Contact formulier';

Naam:
         $name       
         <br>
          Email:
         $email       
         <br>
          Bericht:
         $query       

"'
;
if($mail->Send()) {
  echo 'Bedankt voor uw bericht.';
}

else {
  echo 'Error Email niet verzonden!';
}

?>

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

30/03/2017 13:22:20
Quote Anchor link
En de andere poort al geprobeerd? En wat zegt je webhosting over zijn configuratie van zijn mailserver?

Anton Willem

Anton Willem

30/03/2017 13:26:22
Quote Anchor link
jep, ook de andere poort geprobeerd

MAIL

Inkomende mail
POP/IMAP Server : mail.drama.nl
Poort : 110 (POP) of 143 (IMAP)

Uitgaande mail
SMTP Server : SMTP server van uw ADSL of kabelprovider*

Indien u gebruik wenst te maken van de SMTP server behorende bij uw hosting account dan dient u bij SMTP de volgende instellingen te gebruiken:
SMTP Server : mail.drama.nl
Poort : 25 of 587 (afhankelijke welke openstaat bij uw adsl/kabel/mobiel provider). Wij adviseren poort 587 te gebruiken.
Authentication : Aanvinken
Gebruikersnaam : Uw e-mailadres, gelijk aan inkomende mail
Wachtwoord : Uw wachtwoord, gelijk aan inkomende mail
SSL : NIET aanvinken

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

30/03/2017 13:31:01
Quote Anchor link
En als je die van je ISP zelf gebruikt i.p.v. die van je hosting?
Want het is een keuze die je gesteld wordt. En ik neem aan dat drama.nl fictief is, want ik krijg hier een SEO-linkpage te zien. Just for the record.

Pagina: « vorige 1 2 3 4 volgende »

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.